More

    Σκρέκας: Δεν θα αλλάξει άμεσα η εικόνα με ακριβά προϊόντα στα ράφια – Αυτοψία σε σούπερ μάρκετ στο Μαρούσι

    Για το ποιο όφελος θα έχουν οι καταναλωτές από τα πρόστιμα που επέβαλε το υπουργείο Ανάπτυξης σε εταιρείες για αθέμιτη κερδοφορία ρωτήθηκε ο αρμόδιος υπουργός, Κώστας Σκρέκας  κατά τις δηλώσεις του μετά την επίσκεψη που πραγματοποίησε στο σούπερ μάρκετ «Σκλαβενίτης» στο Μαρούσι προκειμένου να δει την πορεία του μέτρου της «μόνιμης μείωσης τιμής».

    «Το όφελος που θα έχει ο καταναλωτής είναι πως θα δει τις τιμές των προϊόντων εταιρειών που βρέθηκαν να παραβιάζουν, να μειώνονται. Αυτό περιμένουμε και από τις εταιρείες. Εμείς θα καλέσουμε τις εταιρείες στο υπουργείο, θα συναντηθούμε με τις διοικήσεις τους και θα τους ζητήσουμε να προχωρήσουν σε άμεση διόρθωση των τιμών στο ράφι. Τα προϊόντα που βρέθηκαν να έχουν μεγαλύτερο κέρδος το 2023 σε σχέση με το 2021 θα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία μόνιμης μείωση τιμής» τόνισε ο κ. Σκρέκας 

    Ο ίδιος συνέχισε λέγοντας πως στους κωδικούς των προϊόντων που εντοπίστηκαν φαινόμενα αισχροκέρδειας περιλαμβάνονταν μεταξύ άλλων βρεφικές πάνες, προϊόντα προσωπικής φροντίδας, σαμπουάν, απορρυπαντικά κλπ. «Η προσπάθεια μείωσης του πληθωρισμού είναι συνεχής. Οι καταναλωτές βλέπουν ακριβά προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ κι αυτό δεν θα αλλάξει άμεσα, αλλά με τον διαρκή έλεγχο της αγοράς ώστε να επιβάλλονται πρόστιμα σε όσους καταστρατηγούν τη νομοθεσία και με την ειδική ταμπέλα για την έκπτωση τουλάχιστον 5% για τουλάχιστον 6 μήνες, σταδιακά, θα σταθεροποιηθούν και θα μειωθούν οι τιμές. Αυτό επιδιώκουμε να επεκταθεί σε όσα περισσότερα προϊόντα γίνεται. Και πρέπει να το δούμε και το επόμενο χρονικό διάστημα το πώς θα πρέπει συνολικά να επηρεάσει τον ανταγωνισμό. Γιατί εμείς περιμένουμε να ξεπεράσουμε τα 500 προϊόντα» πρόσθεσε ο ίδιος.

    Σκρέκας: Δεν θα αλλάξει άμεσα η εικόνα με ακριβά προϊόντα στα ράφια – Αυτοψία σε σούπερ μάρκετ στο Μαρούσι

    Για τον έλεγχο στις εταιρείες

    Επίσης μίλησε και για τον έλεγχο που γίνεται σε εταιρείες για αθέμιτη κερδοφορία. «Όσες εταιρείες ελέγχονται και βρίσκονται να παραβιάζουν τον νόμο για αθέμιτη κερδοφορία θα πρέπει οι υπόχρεες εταιρείες να έχουν διορθώσει άμεσα τις τιμές .Για παράδειγμα πριν από 3 εβδομάδες περίπου επιβάλαμε σε μια πολυεθνική εταιρεία για προϊόντα που δεν είναι τρόφιμα. Η εταιρεία αμέσως ενημέρωσε τα σούπερ μάρκετ με νέους τιμοκαταλόγους που είναι μειωμένοι έως και 25% στα προϊόντα που βρέθηκαν να παραβιάζουν τον νόμο. Αυτό το περιμένουμε από όλες τις εταιρίες. Άρα ο έλεγχος βοηθάει. Από εκεί και πέρα ο στόχος είναι να υπάρξει συμμόρφωση και να καταλάβουν οι μεγάλες εταιρείες, οι εταιρίες που διανέμουν τα ταχέως κινούμενα  καταναλωτικά προϊόντα ότι είναι:

    • πρώτον θέμα κοινωνικής ευθύνης  το να βοηθήσουν τα νοικοκυριά και την ελληνική αγορά
    • και δεύτερον είναι θέμα βιωσιμότητας των ίδιων εταιριών. Γιατί εάν καταστρέψουμε την καταναλωτική δύναμη, καταστρέψουμε τους καταναλωτές  και  αυτό δεν θα έχουν πελάτες για να πωλούν τα προϊόντα τους. Άρα θα μπουν σε έναν φαύλο κύκλο  που δεν βγαίνει πουθενά. Εδώ θα πρέπει όλοι να καταλάβουν ότι ο τιμές πρέπει να μειωθούν τη στιγμή που έχουν μειωθεί βεβαίως  οι πρώτες ύλες, το κόστος ενέργειας .Δηλαδή έχουν μειωθεί παράγοντες του κόστους. » είπε.

    Κώστας Σκρέκας

    Πώς λειτουργεί η εφαρμογή του e-Καταναλωτής

    Τέλος μίλησε και για τον τρόπο λειτουργίας της εφαρμογής, e- Καταναλωτής. «Έχουμε το e- Καταναλωτής που είναι μια πολύ εύκολη εφαρμογή στο κινητό. Μπορεί να την έχει ο καθένας. Και εδώ πέρα φαίνονται οι αλυσίδες  σούπερ μάρκετ με τα καλάθια του νοικοκυριού.  Ο καταναλωτής  μπορεί να δει με αυτόν τον τρόπο  σε ποιο σούπερ μάρκετ  μπορεί να βρει το φθηνότερο καλάθι. Εάν πληκτρολογήσουμε για παράδειγμα ελαιόλαδο μπορούμε να δούμε πόσο έχει το Άλτις  2 λίτρων στο Μασούτης  (έχει 21,3 ευρώ) ,στον Σλαβενίτη  έχει  22,3 ευρώ.. πρέπει να διορθώσουμε  λίγο την τιμή…. και ο ΑΒ  έχει 22, 44 ευρώ  και ο Κρητικός έχει 24 ευρώ. Αν πατήσουμε πάνω στον χάρτη της εφαρμογής μπορούμε να δούμε σε ποιο σούπερ μάρκετ είναι φθηνότερο αυτό το προϊόν. Άρα η δύναμη που έχει ο καταναλωτής σήμερα και η συμβολή του στο να τον ωθεί ο ανταγωνισμός θα βοηθήσει να μειωθούν οι τιμές στα ράφια. Θέλουμε να κινητοποιήσουμε  τις δυνάμεις της υγειούς αγοράς και του υγειούς ανταγωνισμού ώστε σταδιακά το επόμενο διάστημα να βλέπουμε τις τιμές καταρχήν να σταθεροποιούνται και σε δεύτερο στάδιο να αρχίσουν να μειώνονται το γρηγορότερο »  είπε.

     

     

     

     

    Newsroom
    Newsroomhttps://ekozani.gr
    Γίνε εσύ ο ρεπόρτερ και στείλε την είδηση της ημέρας... info@ekozani.gr
    spot_img

    more news