Παρά την καταγεγραμμένη μείωση της ακρίβειας τον Ιούλιο, τα σούπερ μάρκετ εξακολουθούν να επιβαρύνουν το εισόδημα των καταναλωτών.
Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, οι τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ μειώθηκαν κατά μέσο όρο 1,56% τον Ιούλιο σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Ωστόσο, η μείωση αυτή δεν αντικατοπτρίζεται στα πορτοφόλια των καταναλωτών, οι οποίοι εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν υψηλές τιμές.
Ενώ 13 από τις 23 κατηγορίες προϊόντων παρουσίασαν μειώσεις τιμών, ορισμένες κατηγορίες κατέγραψαν αύξηση έως και 6%. Οι μεγαλύτερες μειώσεις παρατηρήθηκαν σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά, απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού, χαρτικά και είδη προσωπικής υγιεινής. Αντίθετα, οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφηκαν σε φρέσκα ψάρια και θαλασσινά, ορεκτικά και σερβιριζόμενα είδη, τρόφιμα παντοπωλείου, οινοπνευματώδη ποτά και μπισκότα, σοκολάτες και ζαχαρώδη.
Για να αντιμετωπίσουν την ακρίβεια, τα νοικοκυριά επιλέγουν όλο και περισσότερο φθηνότερα προϊόντα και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Ο Υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος κάλεσε τα σούπερ μάρκετ να μειώσουν τα κέρδη τους και τις τιμές, ειδικά ενόψει του ανοίγματος των σχολείων το φθινόπωρο, όταν τα νοικοκυριά θα χρειαστούν πρόσθετα έξοδα.
Δείτε το βίντεο:
Θεοδωρικάκος: Αυστηροί έλεγχοι σε δεκάδες επιχειρήσεις και επιμονή για νέες μειώσεις τιμών
Συνάντηση με εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ, των βιομηχανιών τροφίμων και των πολυεθνικών είχε σήμερα το πρωί ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος.
Όπως δήλωσε ο υπουργός: «Μέσα σε δύσκολες συνθήκες, η μάχη για την μείωση του κόστους ζωής συνεχίζεται με σχέδιο και επιμονή. Ιδιαίτερα για τα βασικά είδη διαβίωσης και για τα τρόφιμα που είναι στον τομέα αρμοδιότητας του Υπουργείου μας, καθώς στόχος μας είναι η στήριξη της μέσης ελληνικής οικογένειας και του νοικοκυριού με όλους τους τρόπους.
Οι έλεγχοι επεκτείνονται και εντείνονται σε δεκάδες επιχειρήσεις εκατοντάδες προϊόντα και στο ηλεκτρονικό εμπόριο, όπου έχουν εντοπιστεί πολλές παραβάσεις της καταναλωτικής νομοθεσίας.
Ενισχύουμε την ανεξάρτητη Αρχή Ανταγωνισμού και συνεργαζόμαστε με τις Περιφέρειες για να συμμετέχουν στους ελέγχους. Οι καταναλωτές μπορούν πλέον να ενημερώνονται καλύτερα μέσα από την αναβαθμισμένη εφαρμογή e-katanalotis.
Είμαστε σταθερά σε επαφή και συνεργασία με την επιχειρηματικότητα, καθώς ταυτιζόμαστε με το αίτημα και την προσδοκία των πολιτών για κοινωνική ευθύνη από την πλευρά των επιχειρήσεων.
Αναμένω τα στοιχεία για τον Ιούλιο, όπου υπάρχουν θετικές ενδείξεις και ασφαλώς οι βιομηχανίες και τα σούπερ μάρκετ καλούνται να μειώσουν το μεσοσταθμικό τους κέρδος και να μειώσουν τις τιμές ιδιαίτερα το φθινόπωρο που ανοίγουν τα σχολεία και για πολλά νοικοκυριά απαιτούνται πρόσθετα έξοδα.
Η προσπάθεια για να αντιμετωπιστεί η ακρίβεια είναι συνολική για την Κυβέρνηση: το Υπουργείο Οικονομικών για τη μείωση των επιτοκίων των τραπεζών, το Υπουργείο Ενέργειας για τις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος, το Υπουργείο Ναυτιλίας για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Όλοι μαζί δίνουμε καθημερινά τη μάχη για να στηρίξουμε τους πολίτες».