Ακριβά είναι και φέτος τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για το επιβατικό κοινό, με το κόστος μετακίνησης από νησί σε νησί να βρίσκεται στα ύψη.
Στα ύψη βρίσκεται και η πολιτική αντιπαράθεση για το θέμα, με την αντιπολίτευση να κατηγορεί την κυβέρνηση ότι δεν παρεμβαίνει και το υπουργείο Ναυτιλίας να ξεκαθαρίζει ότι η κυβέρνηση έχει συγκεκριμένα περιθώρια κυβέρνησης.
«Την αισχροκέρδεια των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων θα τη δει ο Υπουργός Ναυτιλίας κ. Στυλιανίδης… από Σεπτέμβρη, όπως δήλωσε. Στο μεταξύ, η κυρία Βούλτεψη έχει λύση για τις διακοπές των κοινών θνητών: Ας μην πάνε στα νησιά, ας πάνε στα χωριά τους», ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανος Κασσελάκης, σε ανάρτησή του στο Χ.
«Τα ελληνικά νησιά, είδος πολυτελείας για τους Έλληνες. Ας αναρωτηθούν οι πολίτες. Πώς φτάσαμε να ζούμε τη μεγαλύτερη κοινωνική ανισότητα των τελευταίων 40 χρόνων; Πώς φτάσαμε σε προϊόντα για λίγους και Μαράτα για πολλούς; Πώς φτάσαμε στην κοροϊδία του «βαριού» αρνιού και του μισού κιλού φέτα; Πώς φτάσαμε να τρέμουμε μπροστά σε ένα air condition; Πώς φτάσαμε στους έχοντες των απογευματινών χειρουργείων; Και κυρίως, πώς όλα αυτά -και πόσα ακόμη- κατάντησαν μέσω ενός γιγαντιαίου συστήματος προπαγάνδας- να μοιάζουν κανονικά, ενώ συνιστούν την πιο άδικη στιγμή της σύγχρονης Ελλάδας;», συμπλήρωσε ο κ. Κασσελάκης.
Το ζήτημα των ακριβών ακτοπλοϊκών εισιτηρίων αναδεικνύει σε βίντεο του στα social media και ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης.
«Αυτό που συμβαίνει με τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι πραγματικά ντροπή. Οι μισοί Έλληνες δεν θα κάνουν φέτος διακοπές και η κυβέρνηση κρύβεται πίσω από την “ελεύθερη αγορά”», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Ανδρουλάκης στην ανάρτησή του, κάνοντας αναφορά στην απάντηση του υπουργείου Ναυτιλίας σε σχετική ερώτηση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, όπου το αρμόδιο υπουργείο σημειώνει ότι «μέχρι την 15η Σεπτεμβρίου 2024 ανώτατες επιτρεπόμενες τιμές έχουν εφαρμογή μόνο στα δρομολόγια στις επιδοτούμενες γραμμές», ενώ για τα υπόλοιπα δρομολόγια, οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής ενημερώθηκαν ότι «δεν τηρούνται αρχεία ποσοστιαίας μεταβολής των τιμών των ναύλων, καθώς ο πλοιοκτήτης είναι ελεύθερος να εφαρμόζει την τιμολογιακή πολιτική που επιθυμεί».
«Η παρατεταμένη ακρίβεια, οι υπέρογκοι λογαριασμοί ρεύματος και τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια “φωτιά”, είναι η άλλη όψη των τεράστιων κερδών των διαφόρων ομίλων και της προκλητικής κυβερνητικής πολιτικής στήριξής τους» τονίζει το γραφείο Τύπου του ΚΚΕ σε σχόλιο για την ακρίβεια, προσθέτοντας πως «το ίδιο προκλητικά είναι και τα όποια κυβερνητικά μέτρα, που κατά καιρούς ανακοινώνονται ή …αναμένονται από Σεπτέμβρη, όπως και οι προτάσεις των άλλων κομμάτων, γιατί δεν αμφισβητούν ούτε τα κέρδη ούτε φυσικά τα ασφυκτικά πλαίσια της “δημοσιονομικής σταθερότητας”».
«Το μοναδικό μέτρο που έλαβε η κυβέρνηση για να αντιμετωπίσει τις ιλιγγιώδεις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, συνοψίζεται στην «παραίνεση» της υφυπουργού κας Βούλτεψη: Δεν χρειάζεται να πάτε στα νησιά διακοπές, πηγαίνετε στα χωριά σας!
Στις ερχόμενες εκλογές όμως, ο ελληνικός λαός θα δώσει την πρέπουσα απάντηση στην κυβέρνηση Μητσοτάκη, στέλνοντας την στον «πολιτικό αγύριστο», αναφέρει η Ελληνική Λύση σε ανακοίνωσή της.
Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Όπως αναφέρει ο ALPHA, σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, η κυβέρνηση μπορεί να επιβάλει ανώτατη τιμή στα εισιτήρια μόνο στις επιδοτούμενες από το κράτος άγονες γραμμές και στις ενδονησιωτικές συνδέσεις τον χειμώνα και ότι για τις απελευθερωμένες γραμμές, οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα με βάση τις αρχές του ανταγωνισμού.
Στο τραπέζι η μείωση ΦΠΑ στο εισιτήριο των ΙΧ στα πλοία
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, επεσήμανε ότι μπορεί στα συμβατικά πλοία οι τιμές να είναι λίγο καλύτερες, ωστόσο εκεί που υπάρχει πρόβλημα είναι στα ενδονησιακά δρομολόγια στα ταχύπλοα.
«Υπάρχουν τρεις μεγάλες εταιρείες που διαχειρίζονται το 50% των πλοίων, καθώς μεταφέρουν πάνω από το 63% των επιβατών και πάνω από το 70% των οχημάτων», είπε ο κ. Γκίκας.
Παράλληλα, έκανε ειδική μνεία στο «Παρατηρητήριο Ναύλων», το οποίο βρίσκεται σε πιλοτική λειτουργία και θα βρίσκεται σε λίγα 24ωρα στον «αέρα», ενώ τόνισε ότι υπάρχουν εκπτωτικά πακέτα και γίνονται διαρκείς έλεγχοι, με κάθε πλοιοκτήτη να είναι υποχρεωμένος να ενημερώσει εντός 72 ωρών το Παρατηρητήριο σε περίπτωση αύξησης τιμών.
Ο Στέφανος Γκίκας επιβεβαίωσε ότι υπάρχει διαπραγμάτευση με το υπουργείο Οικονομικών για ενδεχόμενη μείωση του ΦΠΑ για τα εισιτήρια των ιδιωτικών αυτοκινήτων στα πλοία, προσθέτοντας ότι με απόφαση του υπουργού Χρήστου Στυλιανίδη έχουν ήδη μειωθεί τα ναύλα μεταφοράς των οχημάτων κατά 25% στις μεταφορές από και προς τα διαπόντια νησιά.