«Η εκτίμηση του οικονομικού επιτελείου και η δική μας είναι ότι ένα μεγάλο τμήμα των υπερεσόδων που βλέπουμε φέτος αλλά και τα προηγούμενα χρόνια προέρχεται από την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής» τόνισε ο Γιώργος Πιτσιλής μιλώντας στον Realfm 97,8 και τον Νίκο Χατζηνικολάου.
Όπως είπε ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), «1,8 δισ. ευρώ εκτίμησε το επιτελείο του υπουργείου Οικονομικών, ενώ καταγράφεται μια αύξηση στα έσοδα ΦΠΑ που ξεπερνά το 11% στο 9μηνο».
Ο κ. Πιτσιλής επεσήμανε ότι «η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, το myData και γενικά όλο το ψηφιακό οικοσύστημα που έχουμε οικοδομήσει για την παρακολούθηση των συναλλαγών σε πραγματικό χρόνο έχει αποδώσει καρπούς. Και στην κατεύθυνση αυτή συνεχίζουμε να χτίζουμε ένα σύστημα που λειτουργεί προληπτικά. Προληπτικά σημαίνει αντί να κυνηγάμε τον φοροφυγά- κάνουμε και αυτό βέβαια- βάζουμε κανόνες, ένα πλαίσιο το οποίο διευκολύνει τις επιχειρήσεις να είναι συνεπείς. Στην κατεύθυνση αυτή αναπτύσσουμε και άλλα εργαλεία: το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής, το οποίο θα έρθει το 2025 για να παρακολουθεί τη διακίνηση των πελατών σε πραγματικό χρόνο, το Ψηφιακό Πελατολόγιο για να καταγράφονται συναλλαγές σε κλάδους που δεν υπάρχει η καθαρή εικόνα που θα θέλαμε (ξεκινάμε π.χ. από πάρκινγκ, συνεργεία αυτοκινήτων, ενοικιάσεις αυτοκινήτων κλπ και θα επεκτείνουμε και σε άλλους κλάδους) ενώ ταυτόχρονα ενισχύουμε τις δυνάμεις του ελέγχου. Δημιουργούμε κοινή επιχειρησιακή υποδομή των δυνάμεων ελέγχου οικονομικών συναλλαγών ή αλλιώς ΔΕΟΣ για τις βαριές και δύσκολες περιπτώσεις φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου και τον αποτελεσματικό συντονισμό των ελέγχων στο πεδίο».
Για το MyData app
Ο κ. Πιτσιλής αναφέρθηκε και στην εφαρμογή MyData app και είπε: «Ήδη 500.000 επιχειρήσεις έχουν εγγραφεί στη δωρεάν εφαρμογή, το Timologio για να εκδίδουν τα παραστατικά τους: αποδείξεις, τιμολόγια και δελτία αποστολής. Πλέον προχωράμε ένα βήμα παραπέρα και αυτό θα το παρέχουμε και σε app στο κινητό. Δηλ. μια επιχείρηση θα μπορεί να εκδώσει μία απόδειξη, ένα τιμολόγιο ή δελτίο αποστολής πολύ εύκολα, απλά και δωρεάν από το κινητό της».
Για τις οργανωτικές αλλαγές
«Εδώ και πολλά χρόνια άκουγα παράπονα πώς είναι δυνατόν μια εφορία να διαχειρίζεται ένα θέμα με έναν τρόπο και μια άλλη με διαφορετικό. Όλα αυτά τα χρόνια διαχειριζόμασταν ένα οργανωτικό μοντέλο κατακερματισμένο σε τοπικές αρμοδιότητες. Το βασικό ζητούμενο είναι όμως ο πολίτης και πρέπει να έχουμε μια πολιτοκεντρική προσέγγιση» τόνισε ο κ. Πιτσιλής και πρόσθεσε:
« Γι’ αυτό και προχωράμε σε κεντρικοποίηση των υπηρεσιών. Το έχουμε ξεκινήσει στην Αττική. Στόχος μας είναι να παρέχουμε ομοιόμορφη, τυποποιημένη υπηρεσία, με επαγγελματισμό και διαφάνεια. Ήδη καταγράφονται τα πρώτα θετικά αποτελέσματα. Για παράδειγμα το Κέντρο Βεβαίωσης και Είσπραξης πλέον έχει τακτοποιήσει πάνω από το 80% των εκκρεμοτήτων του. Προχωράμε και στα υπόλοιπα Κέντρα, υπάρχουν κάποιες δυσκολίες, η ταλαιπωρία είναι πρόσκαιρη αλλά η μεταρρύθμιση μόνιμη».
Ο διοικητής της ΑΑΔΕ υποστήριξε ακόμη ότι «ταυτόχρονα με τον ψηφιακό και οργανωτικό μετασχηματισμό τα τελευταία χρόνια έχει συντελεστεί αθόρυβα σημαντική αναβάθμιση των υπηρεσιών μας. Μέσα σε λιγότερο από 4 χρόνια, σχεδόν 4.000 υπάλληλοί μας έχουν εγκατασταθεί σε σύγχρονα, ασφαλή, λειτουργικά και οικονομικά κτίρια. Ταυτόχρονα έχουμε αναβαθμίσει τις υποδομές μας με ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Αυτό προσφέρει και στους εργαζόμενους καλύτερο περιβάλλον αλλά και στους πολίτες που μπορούν να λαμβάνουν καλύτερα και ασφαλέστερα τις υπηρεσίες τους».
Ακούστε το ηχητικό: