Ασπίδα προστασίας στους μοτοσυκλετιστές και τους χρήστες οχημάτων μικροκινητικότητας υψώνουν ειδικές λωρίδες που εφαρμόζονται σε ορισμένες χώρες.
Με την κυκλοφοριακή συμφόρηση να αποτελεί ανεπούλωτη πληγή για αρκετές πόλεις σε παγκόσμιο επίπεδο, οι αρμόδιες αρχές αναζητούν εναγωνίως λύσεις για την αποφόρτιση του οδικού δικτύου. Πολλοί επισημαίνουν ότι καθοριστικό ρόλο μπορεί να διαδραματίσει η αύξηση της χρήσης των μοτοσυκλετών, όπως και των μέσων μικροκινητικότητας, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τα ηλεκτρικά πατίνια και ποδήλατα.
Η συνύπαρξη, ωστόσο, των προαναφερθέντων μέσων μετακίνησης με τα αυτοκίνητα και τα άλλα οχήματα (βλ. φορτηγά) πολλές φορές δεν αποτελεί μια εύκολη υπόθεση, κάτι που απαιτεί την εφαρμογή ειδικών λύσεων, με το παράδειγμα της Βραζιλίας να είναι χαρακτηριστικό.
Σε αρκετούς δρόμους της χώρας έχουν δημιουργηθεί στη μέση τους ειδικές λωρίδες με μπλε διακεκομμένες γραμμές όπου μπορούν να κυκλοφορήσουν αποκλειστικά μοτοσικλέτες και μέσα μικροκινητικότητας, με τους οδηγούς των ΙΧ να δείχνουν τον προσήκοντα σεβασμό. Σε πρώτη φάση οι συγκεκριμένες λωρίδες κάλυπταν συνολικά 18 χλμ., αλλά τα καλά αποτελέσματα οδήγησαν στην επέκτασή τους, καταλαμβάνοντας πλέον περίπου 200 χλμ. δρόμου.
Το παράδειγμα της Βραζιλίας ακολουθούν πλέον και άλλες χώρες, όπως η Γουατεμάλα, ενώ δεν αποκλείεται να τις δούμε και στην Ευρώπη.
Αντίστοιχες λύσεις θα μπορούσαν να εφαρμοστούν και στην Ελλάδα, όπου το ποσοστό των νεκρών μοτοσυκλετιστών ανέρχεται σε 38% επί του συνόλου των θανατηφόρων τροχαίων, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 18%. Το ποσοστό των νεκρών μοτοσυκλετιστών στις κατοικημένες περιοχές είναι ακόμα μεγαλύτερο, καθώς αγγίζει το 45% έναντι 20% στην ΕΕ.
Ασπίδα προστασίας στους αναβάτες αναμένεται να υψώσει τόσο η επικείμενη μείωση του ορίου ταχύτητας στις πόλεις στα 30 χλμ./ώρα όπως και η αυστηροποίηση της ποινής για τη μη χρήση κράνους.