More

    Το ΚΘΒΕ ανεβάζει τη «Θελεστίνα» με την Ελισάβετ Κωνσταντινίδου

    Η νέα παραγωγή του ΚΘΒΕ «Θελεστίνα» του Φερνάντο ντε Ρόχας με την Ελισάβετ Κωνσταντινίδου θα παρουσιαστεί το Μάρτιο, σε απόδοση κειμένου και σκηνοθεσία του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΚΘΒΕ, Αστέριου Πελτέκη, στο Βασιλικό Θέατρο.

    Η «Θελεστίνα» είναι μια ιλλαροτραγωδία που «εξερευνά» τις ανθρώπινες αδυναμίες, την απληστία και τον έρωτα, η οποία διαδραματίζεται στα τέλη του Μεσαίωνα και ανεβαίνει για πρώτη φορά από το ΚΘΒΕ.

    Η προγραμματισμένη πρεμιέρα είναι το Σάββατο 15 Μαρτίου 2025.

    Στο ρόλο της Θελεστίνα, η Ελισάβετ Κωνσταντινίδου και μαζί της πρωταγωνιστούν οι Χρύσα Ρώπα, Ταξιάρχης Χάνος, Αλεξάνδρα Παλαιολόγου, Γιώργος Κολοβός, Τατιάνα Μελίδου.

    Το ΚΘΒΕ ανεβάζει τη «Θελεστίνα» με την Ελισάβετ Κωνσταντινίδου

    Το ΚΘΒΕ ανεβάζει τη «Θελεστίνα» με την Ελισάβετ Κωνσταντινίδου Το ΚΘΒΕ ανεβάζει τη «Θελεστίνα» με την Ελισάβετ Κωνσταντινίδου Το ΚΘΒΕ ανεβάζει τη «Θελεστίνα» με την Ελισάβετ Κωνσταντινίδου

    Το ΚΘΒΕ ανεβάζει τη «Θελεστίνα» με την Ελισάβετ Κωνσταντινίδου

    Ο ερωτευμένος νεαρός ιππότης Καλίστο, αδυνατώντας να διαχειριστεί την απόρριψη της αγαπημένης του Μελιβέας, δέχεται τη συμβουλή του υπηρέτη του Σεμπρόνιο και ζητάει βοήθεια από τη Θελεστίνα, μια δαιμόνια προξενήτρα, πρώην ιερόδουλη και νυν προαγωγό, η οποία κατέχει τα μυστικά του έρωτα και δίνει λύσεις στα προβλήματα, έναντι αμοιβής, με αλχημείες και μαγικά βότανα.

    Η Θελεστίνα,  βάζει το σχέδιο της σε εφαρμογή, ώστε το νεαρό ζευγάρι να ερωτευθεί με πάθος. Πανούργα, χειριστική και εξαιρετικά ικανή στο να καταλαβαίνει τους ανθρώπους και να εκμεταλλεύεται τις αδυναμίες τους, χρησιμοποιεί ανορθόδοξους τρόπους, μηχανορραφίες και «ραφές» παντός τύπου που εκχυδαΐζουν τον αγνό «πλατωνικό» έρωτα και εμπλέκουν τους ήρωες σε απρόβλεπτες περιπέτειες…

    Ποια θα είναι η είναι η κατάληξη του δυνατού αυτού έρωτα, που μέσα από αλχημείες και εξαπατήσεις, πυροδοτεί μια σειρά θανάσιμων αμαρτημάτων, όπως η λαγνεία και η απληστία, σε  μια κοινωνία γεμάτη δεισιδαιμονίες, στην Ισπανία του 15ου αιώνα;

    Η Ιλλαροτραγωδία του Καλίστο και της Μελιβέας ή Θελεστίνα όπως την αποκαλούσε το κοινό και επικράτησε σαν τίτλος, αποτελεί ένα πρωτοποριακό ουμανιστικό έργο που δημοσιεύτηκε το 1499, του οποίου τα τολμηρά για την εποχή στοιχεία καταπλήσσουν και ενθουσιάζουν τους αναγνώστες.

    Στην συγκεκριμένη σκηνοθετική προσέγγιση του έργου, μέσα από την προσθήκη μιας σύγχρονης Παράβασης, υπογραμμίζονται, επιπλέον, η θέση της γυναίκας, η «αρετή» της αγνότητας και η εκμετάλλευσή της καθώς και η τεράστια επιχείρηση χειραγώγησης και εμπορευματοποίησης του γυναικείου σώματος, ανά τους αιώνες.

    *Κατάλληλο για θεατές άνω των 13 ετών

    Λίγα λόγια για το έργο

    Αυτή ήταν η κωμωδία ή ιλαροτραγωδία του Καλλίστο και της Μελιβέας, γραμμένη προς γνώσιν και συμμόρφωσιν των τρελά ερωτευμένων, που έρμαιοι του Πάθους τους, λατρεύουν αντί Θεού τους εραστές τους.

    Η Θελεστίνα ή η ιλαροτραγωδία του Καλίστο και της Μελιβέας, είναι το πρώτο  διαλογικό μυθιστόρημα το οποίο εισαγάγει ουσιαστικά την λογοτεχνία στην Αναγέννηση.

    Ο Φερνάντο ντε Ρόχας, ένας βίαια εκχριστιανισμένος Εβραίος, γράφει μια συναρπαστική ερωτική ιστορία, που καθρεφτίζει τη μεσαιωνική ηθική, απεικονίζοντας τα βασικά χαρακτηριστικά της. Βρίσκεται όμως στο κατώφλι μιας νέας εποχής που αρχίζει να ξεπηδάει με νέους κώδικες.

    Από τη φεουδαρχία και τον Καθολικισμό αρχίζουν να αχνοφαίνονται τα πρώτα σημάδια της Αναγέννησης και του καπιταλισμού, σε ένα κείμενο που παίζει με τα όρια της Ιεράς Εξέτασης.

    Το εκτενέστατο μυθιστόρημα των περίπου 65.000 λέξεων, γνώρισε τεράστια επιτυχία με πολλές επανεκδόσεις και διασκευές. Η έντονη θεατρικότητά του κειμένου, οι δυνατοί μονόλογοι, η διαλογική μορφή του καθώς και οι πολύπλευροι χαρακτήρες του, έδωσαν έδαφος για πολλαπλές απόπειρες σκηνικής μεταφοράς.

    Η σάτιρα, το ποιητικό στοιχείο, ο συνδυασμός του υψηλού και του ευτελούς, τα μεγάλα πάθη και τα συναισθήματα με την ταυτόχρονα κωμική αποδόμησή τους, επιτυγχάνουν μια επιδέξια κοινωνική κριτική της εποχής, αποδομώντας διακριτικά τις αρχές που τη διέπουν, σε ένα κείμενο που επιφανειακά τις παραχωρεί τη νομιμοποίησή τους.

    ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

    Απόδοση κειμένου – Σκηνοθεσία: Αστέριος Πελτέκης

    Μουσική: Στέφανος Κορκολής

    Εικαστική σύνθεση και εγκατάσταση: Φρόσω Λύτρα

    Κοστούμια: Νίκος Χαρλαύτης

    Φωτισμοί: Στέλιος Τζολόπουλος

    Συνεργάτης σκηνογράφος- ενδυματολόγος: Δανάη Πανά

    Επιμέλεια κίνησης: Αναστασία Κελέση

    Βοηθός σκηνοθέτη: Εύη Σαρμή

    Οργάνωση Παραγωγής: Φιλοθέη Ελευθεριάδου

    Φωτογραφίες: Mike Rafail | That long black cloud

    *Βοηθός σκηνοθέτη (στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης): Χρυσούλα Σαράντου

    *Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου (στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης): Αναστασία Μαρκέλλα Νεαμονίτη

    Διανομή:

    Ζωή Ευθυμίου (Νεαρή Θελεστίνα/Β΄Θελεστίνα/Περαστική), Γιώργος Κολοβός (Καλίστο), Θάνος Κοντογιώργης (Σεμπρόνιο/Τριστάν/Περαστικός), Ελισάβετ Κωνσταντινίδου (Θελεστίνα), Χριστίνα Κωνσταντινίδου (Αλίσα/Πόρνη/ Γ΄Θελεστίνα/Περαστική/ σε διπλή διανομή), Τατιάνα Μελίδου (Μελιβέα), Δημήτρης Μορφακίδης (Πάρμενο/ Σόσια/Περαστικός), Αλεξάνδρα Παλαιολόγου (Αρεούσα/ Περαστική), Χρύσα Ρώπα (Ελίσια), Μίλτος Σαμαράς (Θεντούριο/Περαστικός), Εύη Σαρμή (Λουκρέθια), Ελευθερία Τέτουλα (Αλίσα/ Πόρνη/ Γ΄Θελεστίνα/Περαστική/ σε διπλή διανομή), Ταξιάρχης Χάνος (Πλεμπέριο/ Περαστικός)

    Χορεύτρια

    Έρωτας/ Πόρνη/ Περαστική: Αναστασία Κελέση

    Φιγκυράν: Αργυρώ Βλαχοπούλου

    Πληροφορίες: Βασιλικό Θέατρο (Πλατεία Λευκού Πύργου)

    Πρεμιέρα: Σάββατο 15|03|2025, στις 21.00

    Ώρες παραστάσεων

    Τετάρτη: 19:00

    Πέμπτη-Παρασκευή- Σάββατο: 21:00

    Κυριακή: 19:00

    Newsroom
    Newsroomhttps://ekozani.gr
    Γίνε εσύ ο ρεπόρτερ και στείλε την είδηση της ημέρας... info@ekozani.gr
    spot_img

    more news