Σε νέα ιστορικά υψηλά εκτοξεύτηκε σήμερα Τετάρτη (24/12) ο χρυσός, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το όριο των 4.500 δολαρίων ανά ουγγιά, καθώς οι επενδυτές στρέφονται μαζικά σε ασφαλή καταφύγια υπό το βάρος των γεωπολιτικών εξελίξεων και των προσδοκιών για χαλάρωση της νομισματικής πολιτικής στις ΗΠΑ.
Ειδικότερα, ο χρυσός κατέγραψε ενδοσυνεδριακά άνοδο έως τα 4.519 δολάρια ανά ουγγιά (31,10 γραμμάρια), συμπληρώνοντας μια εντυπωσιακή πορεία μέσα στο έτος, με συνολικά κέρδη που φτάνουν το 70% από τις αρχές της χρονιάς.
Η άνοδος του χρυσού εντάσσεται σε ένα ευρύτερο ράλι στα μέταλλα, καθώς ο άργυρος και ο χαλκός κατέγραψαν επίσης νέα υψηλά, ενώ η πλατίνα κινείται στα υψηλότερα επίπεδα από τον Μάιο του 2008.
Καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση του χρυσού διαδραματίζει η αυξανόμενη ανησυχία για επιδείνωση γεωπολιτικών κρίσεων, με επίκεντρο την ένταση μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Βενεζουέλας. Υπενθυμίζεται ότι ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε τη Δευτέρα πως το «έξυπνο» για τον βενεζουελανό πρόεδρο Νικολάς Μαδούρο θα ήταν να αποχωρήσει από την εξουσία.
Παράλληλα, η αγορά προεξοφλεί νέες μειώσεις επιτοκίων από τη Federal Reserve εντός του 2026, καθώς τα τελευταία οικονομικά στοιχεία στις ΗΠΑ δείχνουν σημάδια επιβράδυνσης του πληθωρισμού και αδυναμίας στην αγορά εργασίας, ενισχύοντας περαιτέρω τη ζήτηση για τον χρυσό.


