Κύκλος επιμορφωτικών σεμιναρίων για επαγγελματίες στον χώρο της ιδρυματικής ή/και της εναλλακτικής φροντίδας παιδιών.
«Δουλεύοντας με παιδιά και νέους με τραυματικές εμπειρίες: Θεραπευτικές συνθήκες που διευκολύνουν την ανάπτυξη των παιδιών με αναπτυξιακό τραύμα»
Το Κέντρο Ερευνών Ρίζες ΑμΚΕ διοργανώνει κύκλο επιμορφωτικών βιωματικών εργαστηρίων συνολικής διάρκειας 20 ωρών. Η επιμόρφωση απευθύνεται σε επαγγελματίες που εργάζονται με, ή λαμβάνουν αποφάσεις για παιδιά και νέους που ζουν σε ιδρυματική ή εναλλακτική φροντίδα, καθώς και επαγγελματίες που δουλεύουν με θετές, ανάδοχες ή ευάλωτες οικογένειες.
Τα εργαστήρια θα πραγματοποιηθούν σε δυο διήμερες συναντήσεις, Σάββατο και Κυριακή 2-3/12 και 9-10/12, 10:00-17:00 στα γραφεία της Οργάνωσης, Σπ. Βικάτου 12, Αμπελόκηποι- Γηροκομείο, 11524 Αθήνα.
Η επιμόρφωση βασίζεται σε ερευνητικό, ακαδημαϊκό και βιωματικό υλικό και είναι δομημένη στην παρακάτω θεματολογία:
- Αναπτυξιακό τραύμα και οι επιπτώσεις του στα συναισθήματα, στις σχέσεις, στις συμπεριφορές των παιδιών.
- Οι επιπτώσεις του αναπτυξιακού τραύματος στη σεξουαλική ανάπτυξη των παιδιών.
- Σχέσεις συναισθηματικού δεσμού και οι συνθήκες που αναπτύσσουν υγιείς θεραπευτικές σχέσεις για παιδιά με αναπτυξιακό τραύμα.
- Αντιμετωπίζοντας τη «μπλοκαρισμένη» εμπιστοσύνη των παιδιών με αναπτυξιακό τραύμα. Αποτελεσματικοί τρόποι επικοινωνίας με στόχο τη δημιουργία ενός κλίματος ασφάλειας για το παιδί.
- Η «μπλοκαρισμένη» φροντίδα των φροντιστών. Η απαραίτητη συνθήκη της φροντίδας των φροντιστών
Τα παιδιά που έχουν βιώσει τραυματικές εμπειρίες ή έχουν υποστεί παραμέληση, είναι πιθανό να παρουσιάσουν συναισθηματικά, συμπεριφορικά, σωματικά προβλήματα και μαθησιακές δυσκολίες που σχετίζονται με το αναπτυξιακό τραύμα και τις διαταραχές προσκόλλησης (attachment). Ταυτόχρονα, οι οικογένειες, αλλά και οι φροντιστές τους μπορεί να τραυματίζονται από τις σχέσεις τους με τα παιδιά ή με το πλαίσιο στο οποίο καλούνται να πάρουν αποφάσεις.
Στόχος του σεμιναρίου είναι να αναδειχθούν πρακτικές φροντίδας που είναι βασισμένες στη θεωρία του τραύματος και τη σχέση συναισθηματικού δεσμού (attachment theory), αλλά και τρόποι διαχείρισης της επαγγελματικής εξουθένωσης (burnout) με την οποία συχνά έρχονται αντιμέτωποι οι επαγγελματίες που εργάζονται στον χώρο της ιδρυματικής ή/και της εναλλακτικής φροντίδας παιδιών. Πιο συγκεκριμένα, οι επαγγελματίες θα έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν μια ουσιαστική και βιωματική κατανόηση των βασικών συνθηκών που μπορούν να διευκολύνουν τη σχέση, τη φροντίδα και την επούλωση των τραυμάτων των παιδιών και των νέων. Επιπλέον, θα αποκτήσουν πληρέστερη κατανόηση των συμπεριφορών του τραυματισμένου παιδιού, ώστε να μετατοπιστεί το ερώτημα από το «Τι πρόβλημα έχει αυτό το παιδί;» στο «Τί έχει βιώσει αυτό το παιδί και ποιους μηχανισμούς άμυνας ανέπτυξε για να επιβιώσει;».
Κόστος Συμμετοχής:
Για συμμετοχές μέχρι 25/11 το κόστος ανέρχεται στα 120€
Για συμμετοχές από 25/11 – 1/12 το κόστος ανέρχεται στα 130€
Δηλώσεις συμμετοχής:
Στο email: moiraroots@gmail.com
Email επικοινωνίας:
Τατιάνα Γκόρνυ: tatianagoney@gmail.com
Μαίρη Θεοδωροπούλου: moiraroots@gmail.com
Λίγα λόγια για τις εισηγήτριες:
Τατιάνα Ελένη Γκόρνυ
Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας-Συντονίστρια στον τομέα της αποϊδρυματοποίησης, Εταίρος του Κέντρου Ερευνών Ρίζες ΑμΚΕ
Η Τατιάνα Ε. Γκόρνυ σπούδασε Ψυχολογία (Bachelor of Science) στο Lancaster University της Αγγλίας. Απέκτησε Certificate και Diploma στη Προσωποκεντρική Συμβουλευτική στο ICPS Ελλάδας σε συνεργασία με το Strathclyde University της Γλασκώβης. Συνέχισε τις σπουδές της στην εκπαίδευση παιδιών και νέων στο φάσμα του αυτισμού στο Arizona State University, ΗΠΑ, όπου απέκτησε Masters of Education (Med) με επιτυχία.
Από το 2008 συνεργάζεται με το Κέντρο Ερευνών Ρίζες ΑμΚΕ, μέλος του Ευρωπαϊκού δικτύου Eurochild και είναι πλέον εταίρος της οργάνωσης. Έχει εκπαιδευτεί σε θέματα αποϊδρυματοποίησης από επιφανείς συνεργάτες του δικτύου Eurochild και από ειδικούς διεθνών οργανώσεων IFCO, FICE, Hope and Homes και άλλες.
Έχει εξειδικευτεί στο αναπτυξιακό τραύμα και attachment (σχέσεις συναισθηματικού δεσμού) για παιδιά που μεγαλώνουν χωρίς γονική μέριμνα. Είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Διεθνούς Ινστιτούτου Δυαδικής Αναπτυξιακής Θεραπείας και Πρακτικής (DDPI).
Πραγματοποιεί επιμορφωτικά σεμινάρια σε ανάδοχους και θετούς γονείς, υποψήφιους και μη και σε επαγγελματίες που εργάζονται στο χώρο της ιδρυματικής φροντίδας με στόχο μια αποτελεσματική εναλλακτική φροντίδα στην Ελλάδα. Συνεχίζει τις σπουδές της στη Δυαδική Αναπτυξιακή Ψυχοθεραπεία και Πρακτική (Dyadic Developmental Practice) που ειδικεύεται στο αναπτυξιακό τραύμα, την οικογενειακή θεραπεία και στη θεραπεία παιδιών και νέων με ιστορικό τραύματος ή παραμέλησης.
Νικόλ Ζαφειροπούλου
Κοινωνική Λειτουργός, Διδακτορική Ερευνήτρια στον τομέα της Παιδικής Προστασίας, Επιστημονική συνεργάτιδα στο Υπουργείο Εσωτερικών, Εξωτερική συνεργάτιδα του Κέντρου Ερευνών Ρίζες ΑμΚΕ στον τομέα της αποϊδρυματοποίησης
Η Νικόλ Ζαφειροπούλου είναι κοινωνική λειτουργός, πτυχιούχος του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του Τ.Ε.Ι. Αθήνας, κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην «Κλινική Κοινωνική Εργασία με Παιδιά, Εφήβους και Οικογένεια» από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και διδακτορική ερευνήτρια στο γνωστικό πεδίο της παιδικής προστασίας με θέμα μελέτης την προετοιμασία των υποψήφιων θετών γονέων και την προοπτική των προγραμμάτων πρώιμης παρέμβασης.
Το διάστημα 2003-2023 εργάστηκε σε κοινωνικές υπηρεσίες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α ́ βαθμού με πολλαπλές αρμοδιότητες. Επί σειρά ετών υπήρξε μέλος της Ομάδας Προστασίας Ανηλίκων του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Κύριο αντικείμενο της επαγγελματικής της ενασχόλησης είναι η παιδική προστασία και έχει συντονίσει κύκλο επιμορφωτικών σεμιναρίων σε γονείς, εκπαιδευτικούς και επαγγελματίες ψυχικής υγείας για την πρώιμη ανίχνευση, αξιολόγηση και διαχείριση περιστατικών παραμέλησης-κακοποίησης ανηλίκων, καθώς και για την επαγγελματική εξουθένωση. Πρόσφατα ολοκλήρωσε το 1ο επίπεδο εκπαίδευσης στη Δυαδική Αναπτυξιακή Ψυχοθεραπεία (DDP), η οποία συνιστά ένα μοντέλο παρέμβασης κυρίως για θετούς/ανάδοχους γονείς και παιδιά/νέους με αναπτυξιακό τραύμα και ιστορικό παραμέλησης ή/και κακοποίησης.