Στον τερματικό σταθμό Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) στη Ρεβυθούσα αναφέρεται με ρεπορτάζ του το CNBC, στον μοναδικό σταθμό παραλαβής αποθήκευσης και υγροποίησης του ορυκτού καυσίμου στρην Ελλάδα.
Όπως επισημαίνεται στο ρεπορτάζ, από τον χειμώνα 2022/23 η Ευρώπη εισέρχεται σε μια νέα φάση από πλευράς ενέργειας, καθώς πλέον απουσιάζουν οι προμήθειες φυσικού αερίου της Ρωσίας. Προμήθειες από τις οποίες η Ευρώπη ήταν άρρηκτα εξαρτημένη προκειμένου να καλύψει τις ενεργειακές της ανάγκες.
Αυτή η εξάρτηση της Ευρώπης από τη Ρωσία, είχε σαν αποτέλεσμα η δυνατότητα να αποθηκευτούν προμήθειες LNG επί ευρωπαϊκού εδάφους να είναι πολύ περιορισμένη. Με αυτά τα δεδομένα η Ευρώπη πρέπει να κινηθεί προς μια νέα εποχή, όπου ενεργειακά θα μπορεί να καθίσταται αυτόνομη δίχως τον κίνδυνο να αντιμετωπίσει ελλείψεις.
Κι αν για τον χειμώνα που διανύουμε η χωρητική δυναμικότητα σε φυσικό αέριο των ευρωπαϊκών χωρών έχει καλυφθεί κατά 95%, τίποτα δεν μπορεί να εξασφαλίσει ότι αυτό μπορεί να συμβαίνει επ’ αόριστον εάν δεν υπάρξουν οι απαραίτητες υποδομές αποθήκευσης και υγροποίησης του φυσικού αερίου.
Στο πλαίσιο αυτό το αμερικανικό δίκτυο βρέθηκε στον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας, θέλοντας να έχει μια ξεκάθαρη εικόνα για τις δυνατότητές του, σημειώνοντας ότι θα διαδραματίσει σημαίνοντα ρόλο στην ενεργειακή επάρκεια της Ευρώπης.
Όπως αναφέρει ο διευθυντής της εγκατάστασης Αριστοτέλης Νάστος, ο σταθμός της Ρεβυθούσας μπορεί να υποδεχθεί τα φορτία διά θαλάσσης. Στη συνέχεια το LNG υγροποιείται και παίρνει αέρια μορφή. Έπειτα μέσω αγωγών διαχέεται στο δίκτυο της Ελλάδας, αλλά και σε κοντινές ευρωπαϊκές χώρες.
Η εισβολή της Ρωσίας και η ενεργειακή κρίση έχει αλλάξει τα δεδομένα στη Ρεβυθούσα. Υπό φυσιολογικές συνθήκες λαμβάναμε προμήθειες από 4 με 5 δεξαμενόπλοια τον μήνα, και έπειτα από τον πόλεμο στην Ουκρανία ο αριθμός αυτός έχει αυξηθεί στα 10 φορτία μηνιαίως, σημειώνει ο κ. Νάστος
Σύμφωνα με τον ίδιο έχει αυξηθεί επίσης και ο όγκος της υγροποίησης του LNG, καθώς από τους 5 έως 800 μετρικούς τόνους ανά ώρα πλέον ο σταθμός λειτουργεί στα ανώτατα επίπεδά του περί των 1.400 μετρικών τόνων την ώρα.
Στο ίδιο ρεπορτάζ, ο Έλληνας υπουργός Ενέργειας Κώστας Σκρέκας δηλώνει ότι η Ευρώπη καταβάλλει μεγάλες προσπάθειες να καλύψει την απώλεια του ρωσικού φυσικού αερίου. Στο πλαίσιο αυτό η Ελλάδα πρόκειται να καταστεί η κύρια αρτηρία υποδοχής φορτίων LNG για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ωστόσο απαιτείται χρόνος για να ολοκληρωθεί η κατασκευή των απαραίτητων υποδομών.
Το CNBC αναφέρει ότι η προσθήκη της νέας μονάδας FSU (δεν υπάρχει η δυνατότητα υγροποίησης του φυσικού αερίου) στη Ρεβυθούσα, θα εκτινάξει την παραγωγική δυναμικότητα του τερματικού σταθμού κατά 70%.
Κλείνοντας ο κ. Σκρέκας αναφέρει ότι οι υποδομές που θέλει να κατασκευάσει κάθε ευρωπαϊκή χώρα σαφώς και πρέπει να είναι φιλικές προς το περιβάλλον. Η Ελλάδα θέλει τέτοιες υποδομές και πιθανώς αυτές που κατασκευάζουμε τώρα να χρησιμοποιηθούν αργότερα για τη χρήση υδρογόνου για παράδειγμα, καταλήγει.