Την γνωρίσαμε στην τηλεοπτική σειρά του Open «Έρωτας φυγάς» στο ρόλο της Ρηνιώς και κέρδισε ακαριαία τη συμπάθεια του τηλεοπτικού κοινού. Το ίδιο θερμά υποδέχθηκε την Δένια Μιμερίνη και το θεατρικό κοινό πέρσι, στο ρόλο της φοιτήτριας Κάρολ στο πλευρό του Φίλιππου Σοφιανού γι’ υτό και η “Ολεάννα” επιστρέφει δυναμικά στη σκηνή.
Νάντια Ρηγάτου
Αν δεν έτυχε να δείτε τον Φίλιππο Σοφιανό και την Δένια Μιμερίνη στην παράσταση «Ολεάννα» την προηγούμενη θεατρική σεζόν βάλτε το στο πρόγραμμα από 8 Δεκεμβρίου που ανεβαίνει για δεύτερη φορά.
Οι δυο τους έχουν μια εκρηκτική χημεία στη σκηνή και το έργο θέτει ερωτήματα την ίδια στιγμή που περνάει μηνύματα που θα χαρακτήριζα πολύτιμα ειδικά για νέα παιδιά.
H “Ολεάννα” του βραβευμένου με Πούλιτζερ Αμερικανού συγγραφέα Ντέιβιντ Μάμετ, που σκηνοθέτησε ο Φίλιππος Σοφιανός ξεκίνησε το ταξίδι της πέρσι.
Παρουσιάστηκε αρχικά σε θέατρα της πρωτεύουσας και έπειτα πήγε περιοδεια σημειώνοντας τόσο στην Αθήνα όσο και στην επαρχία την ίδια επιτυχία. Ο Φίλιππος Σοφιανός στον πρωταγωνιστικό ρόλο του καθηγητή και η Δένια Μιμερίνη στον ρόλο της φοιτήτριας συναντιούνται αυτή τη φορά στο Θέατρο Καλλιρόης και για κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00.
Λίγα λόγια για το έργο
Η Ολεάννα, ένα από τα πιο προκλητικά κείμενα της σύγχρονης δραματουργίας γράφτηκε ένα χρόνο μετά την πρώτη δίκη στις ΗΠΑ για σεξουαλική παρενόχληση και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Μάιο του 1992 στο Καίμπριτζ της Μασαχουσέτης με τον θίασο Back Bay Theater.
Το 1993 ανέβηκε με εξαιρετική επιτυχία στο Royal Court Theatre σε σκηνοθεσία του βραβευμένου με Νομπέλ Χάρολντ Πίντερ. Το 1994 o ίδιος ο Μάμετ μετέφερε το έργο του και στον κινηματογράφο με τον ομώνυμο τίτλο, και παρά το γεγονός ότι προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις τόσο από τις φεμινιστικές οργανώσεις όσο και από τους πανεπιστημιακούς κύκλους, για τελείως διαφορετικούς λόγους, εξακολουθεί να παίζεται συνεχώς και να προβληματίζει.
Ο Ντέιβιντ Μάμετ, ένας από τους διασημότερους συγγραφείς, σεναριογράφους και σκηνοθέτες, είναι γνωστός για την ακριβή χρήση της αμερικανικής γλώσσας αλλά και το ενδιαφέρον του για τη σχέσης που διαμορφώνεται μεταξύ γλώσσας και συμπεριφοράς.
Οι ήρωες του έργου, ένας καθηγητής πανεπιστημίου και μια νεαρή φοιτήτρια, εμπλέκονται σ’ ένα παιχνίδι βαθιάς αντιπαράθεσης που καθιστά αδύνατη την όποια επικοινωνία μεταξύ τους, με το αίσθημα για εξουσία και ασφάλεια να κυριαρχεί πάνω απ’ όλα.
Ένα λεκτικό παιγνίδι εξουσίας θα ξεκινήσει με αφορμή την αναβαθμολόγηση του γραπτού της φοιτήτριας Κάρολ και τις παρερμηνείες που θα προκαλέσει η πρόταση του καθηγητή της Τζών, για ιδιαίτερες συναντήσεις έξω από το πλαίσιο κανόνων του φαινομενικά δημοκρατικού πανεπιστημίου.
Ο καθηγητής απαξιώνει τη φοιτήτρια του, αμφισβητώντας τα εργαλεία που παρέχει η εκπαίδευση και εκείνη αμφισβητώντας τα προνόμια του θα τον καταγγείλει για παρενόχληση.
Είναι ένα δυνατό κείμενο για την πολιτική ορθότητα που διερευνά τη σχέση γλώσσας και συμπεριφοράς και επιχειρεί να διεισδύσει στα άδυτα της εξουσίας.
«Εκείνος λέει, ότι ήταν απλώς ένα μάθημα. Εκείνη, σεξουαλική παρενόχληση.
Όποιον και να πιστέψετε, θα κάνετε λάθος».
Ντέιβιντ Μάμετ
Διανομή
Φίλιππος Σοφιανός – Τζων
Δένια Μιμερίνη – Κάρολ
Σκηνοθεσία – φωτισμοί – μουσική επιμέλεια: Φίλιππος Σοφιανός