Εάν το αφεντικό σας έχει τη συνήθεια να σας στέλνει email εκτός ωραρίου εργασίας, τότε σας έχουμε την τέλεια δικαιολογία για να μην απαντάτε σε αυτά από εδώ και στο εξής.
Όταν οδηγείτε για τη δουλειά, φυσικά δεν θα κοιτάτε το τηλέφωνό σας για να απαντήσετε στα email, αλλά μπορεί να μπείτε στον πειρασμό να το κάνετε αν είστε στο τρένο ή το λεωφορείο.
Το 2022, περίπου 140 εκατομμύρια Αμερικανοί χρησιμοποίησαν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για να πάνε στη δουλειά, με πόλεις όπως η Νέα Υόρκη, η Ουάσινγκτον και το Σαν Φρανσίσκο να είναι από τις πιο δημοφιλείς για τη χρήση των δημόσιων μεταφορών.
Ωστόσο, ενώ μπορεί να πιστεύετε ότι απαντώντας σε email ή διορθώνοντας ένα εργασιακό έγγραφο στο τρένο θα σας βοηθήσει να κερδίσετε χρόνο, στην πραγματικότητα μπορεί να κάνετε κακό.
Σύμφωνα με την Kaspersky, μια εταιρεία κυβερνοασφάλειας, πολλοί άνθρωποι επιδίδονται σε επικίνδυνες συμπεριφορές κατά τη μετακίνησή τους, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε διαρροή δεδομένων ή σοβαρή παραβίαση της ιδιωτικότητας της εταιρείας τους.
«Μπορεί να είναι μια κίνηση που μπορεί να τερματίσει την καριέρα, με πιθανή πειθαρχική δίωξη, νομικές επιπτώσεις και σημαντική ζημιά για την εταιρεία»
Αναφέρεται ότι το 66 τοις εκατό των μετακινούμενων παραδέχτηκαν ότι γράφουν εργασιακά email ενώ βρίσκονται στα ΜΜΜ, ενώ επιπλέον 29 τοις εκατό δήλωσαν ότι εργάζονται πάνω σε σημαντικά έγγραφα, αδιαφορώντας για το ποιος είναι γύρω τους.
Σε ό,τι αφορά τις τηλεφωνικές κλήσεις, το 35 τοις εκατό των μετακινούμενων δήλωσαν ότι έχουν ακούσει ευαίσθητες επαγγελματικές πληροφορίες κατά τη διάρκεια τηλεφωνικών συνομιλιών.
Οι επιπτώσεις
Με αυτά τα ανησυχητικά στοιχεία κατά νου, ο David Emm, εργαζόμενος στην Kaspersky, προειδοποίησε τους ανθρώπους να αποφεύγουν να κάνουν τέτοια πράγματα, καθώς «η διασφάλιση των δεδομένων σε δημόσιους χώρους είναι αδιαπραγμάτευτη».
Μιλώντας στο Metro, δήλωσε: «Πολλοί από εμάς αφήνουμε άθελά μας πολύτιμα προσωπικά ‘ψίχουλα’ για να τα ακολουθήσουν άλλοι κατά τη διάρκεια της καθημερινής τους μετακίνησης προς τη δουλειά, συμπεριλαμβανομένων επαγγελματικών ονομάτων, στοιχείων επικοινωνίας και άλλων ευαίσθητων πληροφοριών.
«Εάν χειρίζεστε στρατηγικές πληροφορίες κατά τη διάρκεια της μετακίνησής σας, ο αντίκτυπος μιας διαρροής θα μπορούσε να είναι τεράστιος και ενδεχομένως να είναι εύκολα ανιχνεύσιμος σε όσους είναι μυημένοι σε αυτές. Είτε πρόκειται για μια οικονομική συμφωνία, μια νομική υπόθεση ή δεδομένα ασθενών, η έκθεση τέτοιων λεπτομερειών στο κοινό θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντικές συνέπειες τόσο για την επιχείρηση όσο και για το άτομο που ευθύνεται», εξήγησε ο ίδιος.
«Κλάδοι όπως ο χρηματοπιστωτικός, ο υγειονομικός και ο νομικός έχουν αυστηρές πολιτικές που απαγορεύουν στους υπαλλήλους να εργάζονται σε μη ασφαλείς δημόσιους χώρους, όπως τα τρένα ή οι καφετέριες, όπου κανονισμοί όπως ο GDPR και οι κατευθυντήριες γραμμές της FCA καθιστούν την προστασία των δεδομένων ύψιστης σημασίας.
Σε αυτούς τους τομείς, η πρόσβαση σε ευαίσθητες πληροφορίες εκτός ασφαλών περιβαλλόντων μπορεί να είναι μια κίνηση που μπορεί να τερματίσει την καριέρα, με πιθανή πειθαρχική δίωξη, νομικές επιπτώσεις και σημαντική ζημιά για την εταιρεία», κατέληξε ο Emm.