Η Boeing θα περικόψει 17.000 θέσεις εργασίας, θα καθυστερήσει κατά ένα χρόνο τις πρώτες παραδόσεις του αεροσκάφους 777X και θα καταγράψει ζημίες ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο τρίτο τρίμηνο, καθώς η αμερικανική αεροναυπηγική εταιρεία συνεχίζει να βρίσκεται σε πτωτική πορεία κατά τη διάρκεια μιας πολύμηνης απεργίας.
Ο διευθύνων σύμβουλος Κέλι Όρτμπεργκ ανέφερε σε μήνυμά του προς τους εργαζομένους ότι η Boeing πρέπει να συρρικνώσει το εργατικό δυναμικό της «για να ευθυγραμμιστεί με την οικονομική μας πραγματικότητα», αφού η συνεχιζόμενη απεργία 33.000 εργαζομένων στη δυτική ακτή των ΗΠΑ σταμάτησε την παραγωγή των αεροσκαφών 737 MAX, 767 και 777.
«Επαναπροσδιορίζουμε τα επίπεδα του εργατικού μας δυναμικού για να ευθυγραμμιστούμε με την οικονομική μας πραγματικότητα και με ένα πιο εστιασμένο σύνολο προτεραιοτήτων. Κατά τους επόμενους μήνες, σχεδιάζουμε να μειώσουμε το μέγεθος του συνολικού μας εργατικού δυναμικού κατά περίπου 10 τοις εκατό. Οι μειώσεις αυτές θα περιλαμβάνουν στελέχη, διευθυντές και υπαλλήλους», αναφέρεται στο μήνυμα του Όρτμπεργκ.
Η απεργία λαμβάνει χώρα με πρώτο και κύριο μέλημα την ασφάλεια υπαλλήλων και επιβατών και στην συνέχεια το οικονομικό σκέλος.
Οι μετοχές της Boeing υποχώρησαν κατά 2,12% στις μεταγενέστερες συναλλαγές. Οι σαρωτικές αλλαγές είναι μια μεγάλη κίνηση του Όρτμπεργκ, ο οποίος έφτασε τον Αύγουστο στο τιμόνι της ταλαιπωρημένης αεροπορικής εταιρείας υποσχόμενος να επαναφέρει τις σχέσεις με το συνδικάτο και τους εργαζομένους της.
Οι απολύσεις χρησιμοποιούνται ως διαπραγματευτικό χαρτί – Μήνυση σε απεργούς από την Boeing
Ο Τόμας Χέιζ, διαχειριστής μετοχών της Great Hill Capital, δήλωσε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ότι οι απολύσεις θα μπορούσαν να ασκήσουν πίεση στους εργαζόμενους να τερματίσουν την απεργία. «Οι απεργοί εργαζόμενοι που προσωρινά δεν έχουν μισθό δεν θέλουν να γίνουν άνεργοι εργαζόμενοι που μόνιμα δεν έχουν μισθό», δήλωσε ο Χέιζ. «Θα εκτιμούσα ότι η απεργία θα λυθεί μέσα σε μια εβδομάδα, καθώς οι εργαζόμενοι αυτοί δεν θέλουν να βρεθούν στην επόμενη παρτίδα των 17.000 περικοπών».
Η Boeing κατέγραψε επιβαρύνσεις προ φόρων συνολικού ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την αμυντική της δραστηριότητα και δύο προγράμματα εμπορικών αεροσκαφών. Η Boeing, η οποία ανακοινώνει τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου στις 23 Οκτωβρίου, δήλωσε σε ξεχωριστή ανακοίνωση ότι αναμένει τώρα έσοδα 17,8 δισ. δολαρίων, ζημία ανά μετοχή 9,97 δολάρια και αρνητικές λειτουργικές ταμειακές ροές ύψους 1,3 δισ. δολαρίων.
Οι αναλυτές κατά μέσο όρο ανέμεναν ότι η Boeing θα δημιουργήσει τριμηνιαίες ταμειακές ροές αρνητικές 3,8 δισ. δολάρια σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG.
Η επίτευξη συμφωνίας για τον τερματισμό της στάσης εργασίας είναι ζωτικής σημασίας για την Boeing, η οποία κατέθεσε την Τετάρτη μήνυση για αθέμιτη εργασιακή πρακτική κατηγορώντας το συνδικάτο των μηχανικών ότι δεν διαπραγματεύτηκε καλόπιστα. Ο οίκος αξιολόγησης S&P εκτίμησε ότι η απεργία κοστίζει στην Boeing 1 δισεκατομμύριο δολάρια τον μήνα και η εταιρεία κινδυνεύει να χάσει την πολύτιμη πιστοληπτική της αξιολόγηση επενδυτικής βαθμίδας.
Η Boeing θα καθυστερήσει τις παραδόσεις
Ο Όρτμπεργκ δήλωσε επίσης ότι η Boeing έχει ενημερώσει τους πελάτες της ότι αναμένει πλέον την πρώτη παράδοση του 777X το 2026 λόγω των προκλήσεων στην ανάπτυξη, της παύσης των δοκιμών πτήσης και της στάσης εργασίας. Η Boeing είχε ήδη αντιμετωπίσει προβλήματα με την πιστοποίηση του 777X, τα οποία είχαν καθυστερήσει σημαντικά την κυκλοφορία του αεροπλάνου.
«Ενώ η επιχείρησή μας αντιμετωπίζει βραχυπρόθεσμες προκλήσεις, λαμβάνουμε σημαντικές στρατηγικές αποφάσεις για το μέλλον μας και έχουμε ξεκάθαρη άποψη για το έργο που πρέπει να κάνουμε για να αποκαταστήσουμε την εταιρεία μας», πρόσθεσε ο Όρτμπεργκ σε ανακοίνωσή του.
Η Boeing θα τερματίσει το πρόγραμμα του φορτηγού αεροσκάφους 767 το 2027, όταν ολοκληρώσει και παραδώσει τα υπόλοιπα 29 αεροσκάφη που έχει σε ανοιχτές παραγελίες, αλλά δήλωσε ότι η παραγωγή για το δεξαμενόπλοιο KC-46A θα συνεχιστεί.
Ακόμα και πριν την απεργία η Boeing πήγαινε από το κακό στο χειρότερο
Η εταιρεία δήλωσε ότι λόγω των περικοπών θέσεων εργασίας θα τερματίσει το πρόγραμμα διαθεσιμότητας για τους μισθωτούς υπαλλήλους που είχε ανακοινωθεί τον Σεπτέμβριο.
Ακόμη και πριν αρχίσει η απεργία στις 13 Σεπτεμβρίου, η εταιρεία έμπαινε μέσα, καθώς πάσχιζε να ανακάμψει από την έκρηξη ενός νέου αεροπλάνου τον Ιανουάριο, το οποίο αποκάλυψε αδύναμα πρωτόκολλα ασφαλείας και ώθησε τις αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές να περιορίσουν την παραγωγή της. Το Reuters ανέφερε αυτή την εβδομάδα ότι η Boeing εξετάζει επιλογές για την άντληση δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσω της πώλησης μετοχών και τίτλων που μοιάζουν με μετοχές.
Οι επιλογές αυτές περιλαμβάνουν την πώληση κοινών μετοχών καθώς και τίτλων όπως υποχρεωτικά μετατρέψιμα ομόλογα και προνομιούχα μετοχές, σύμφωνα με τις πηγές. Μία από τις πηγές δήλωσε ότι πρότειναν στην Boeing να συγκεντρώσει περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η εταιρεία έχει περίπου 60 δισ. δολάρια χρέος και κατέγραψε λειτουργικές απώλειες ταμειακών ροών άνω των 7 δισ. δολαρίων για το πρώτο εξάμηνο του 2024. Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η Boeing θα πρέπει να αντλήσει από 10 έως 15 δισ. δολάρια για να διατηρήσει τις αξιολογήσεις της, οι οποίες βρίσκονται πλέον μία βαθμίδα πάνω από την κατηγορία «σκουπίδια».
Πηγή: Reuters