X
More

    Αυτοκινητοβιομηχανίες: Πώς επηρεάζονται από τους δασμούς του Τραμπ

    Μία ημέρα αφότου ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι θα πλήξει τα ξένα αυτοκίνητα και ανταλλακτικά αυτοκινήτων με νέο εισαγωγικό φόρο 25%, πολλές από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου εμφανίστηκαν εμβρόντητες και σιωπηλές,

    Η απόφαση αυτή του Αμερικανού προέδρου αναμένεται να προκαλέσει χάος σε ολόκληρο τον κλάδο.

    Αυτοκινητοβιομηχανίες στα… κόκκινα

    Οι επενδυτές πούλησαν μετοχές αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ιαπωνία, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο την Πέμπτη. Toyota, BMW και η Jaguar Land Rover, είδαν τις μετοχές τους να ξεπουλιούνται, γεγονός που σημαίνει απώλεια πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ.

    Οι εταιρείες στην Αμερική ήταν από τις πιο σκληρά πληγείσες, με τη General Motors να σημειώνει πτώση άνω του 7%, σύμφωνα με το BBC.

    Οι μετοχές της Tesla, η οποία είναι γνωστή για τα εργοστάσιά της στις ΗΠΑ και της οποίας το αφεντικό, ο Έλον Μασκ, είναι ένας από τους μεγαλύτερους δωρητές και τους στενότερους συμβούλους του Τραμπ, γλίτωσαν αξιοσημείωτα από το χτύπημα, κλείνοντας την ημέρα σταθερά.

    Όμως ο Μασκ προειδοποίησε ότι ακόμη και η εταιρεία του δεν θα είναι απρόσβλητη από την αναστάτωση των δασμών.

    «Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η Tesla ΔΕΝ είναι αλώβητη εδώ», έγραψε ο Μασκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. «Ο αντίκτυπος στο κόστος δεν είναι ασήμαντος».

    Αυτοκινητοβιομηχανίες: Πώς επηρεάζονται από τους δασμούς του ΤραμπΑυτοκινητοβιομηχανίες: Πώς επηρεάζονται από τους δασμούς του Τραμπ

    Το Model Y της Tesla, το οποίο βρίσκεται στην κορυφή του δείκτη Cars.com 2024 των αμερικανικής κατασκευής αυτοκινήτων για τρίτη συνεχή χρονιά, προμηθεύεται μόνο το 70% των εξαρτημάτων του από τις ΗΠΑ, σύμφωνα με τον Patrick Masterson, επικεφαλής ερευνητή του καταλόγου.

    «Το σημαντικότερο συμπέρασμα που νομίζω ότι οι άνθρωποι πρέπει να γνωρίζουν σχετικά με αυτό είναι ότι κανένα όχημα δεν είναι 100% αμερικανικής κατασκευής», δήλωσε.

    «Ο καταναλωτής θα το νιώσει αυτό σε όλους τους τομείς και πραγματικά δεν νομίζω ότι καμία αυτοκινητοβιομηχανία θα γλιτώσει από αυτό, συμπεριλαμβανομένης και της Tesla».

    Από 4.000 έως 12.000 δολάρια οι αυξήσεις στα αυτοκίνητα

    Οι τελευταίοι δασμοί θα μπορούσαν να επηρεάσουν εισαγωγές ύψους περίπου 300 δισεκατομμυρίων – 400 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ανάλογα με το ποια μέρη επηρεάζονται από την εντολή. Αυτό αντιστοιχεί σχεδόν στο 10% όλων όσων φέρνουν οι ΗΠΑ στη χώρα κάθε χρόνο.

    Αναμένεται να ανεβάσουν τις τιμές κατά περίπου 4.000 έως 12.000 δολάρια, ανάλογα με το όχημα.

    Πολλές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες λειτουργούν στις ΗΠΑ, ενώ παράλληλα εισάγουν μοντέλα ή ανταλλακτικά από χώρες εκτός των ΗΠΑ.

    Η ιαπωνική Toyota, για παράδειγμα, έχει 10 εργοστάσια παραγωγής στις ΗΠΑ και το SUV Highlander της κατατάσσεται ψηλά στη λίστα με τα αμερικανικής κατασκευής αυτοκίνητα.

    Αλλά το Prius της έρχεται από την Ιαπωνία.

    Η General Motors φέρνει επίσης σημαντικά εξαρτήματα και αυτοκίνητα από την Κορέα και το Μεξικό, στα οποία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό και η Volkswagen, παρά το γεγονός ότι συναρμολογεί το SUV Atlas στις ΗΠΑ.

    Ορισμένες εταιρείες μπορεί να είναι σε θέση να ανακατευθύνουν εργασίες σε εργοστάσια στις ΗΠΑ, πρότεινε η Oxford Economics, αλλά προειδοποίησε ότι μια τέτοια κίνηση είναι πιθανό να οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές και «σημαντικά χαμηλότερη παραγωγή στους κύριους εμπορικούς εταίρους των ΗΠΑ».

    Επιπτώσεις και στις θέσεις εργασίας

    Η δράση είναι πιθανό να έχει σημαντικότερο αντίκτυπο στις αυτοκινητοβιομηχανίες που εξάγουν από τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίες είναι γνωστές για την πώληση λιγότερων, πιο premium και πολυτελών εμπορικών σημάτων σε υψηλότερες τιμές, όπως η Jaguar Land Rover, η Mercedes-Benz και η Audi.

    Η Ferrari, η οποία αποστέλλει τα αυτοκίνητά της από την Ιταλία, ανακοίνωσε αμέσως αύξηση των τιμών κατά 10%, για να συμβάλει στην κάλυψη του νέου κόστους του δασμού

    Καθώς οι εταιρείες αναγκάζονται να ανταποκριθούν στους δασμούς του 25%, αυξάνοντας τις τιμές ή αποδεχόμενες χαμηλότερα κέρδη, ορισμένες μπορεί να αποφασίσουν να αποσύρουν εντελώς ορισμένα μοντέλα από τις ΗΠΑ, οδηγώντας σε λιγότερες επιλογές για τους Αμερικανούς καταναλωτές, προειδοποίησε ο Πάτρικ Άντερσον, διευθύνων σύμβουλος της Anderson Economic Group.

    Αυτό θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν έχουν σήμερα μεγάλη κατασκευαστική παρουσία στις ΗΠΑ, όπως η Jaguar Land Rover ή η Porsche, να μειώσουν την παραγωγή στις χώρες τους, επηρεάζοντας δυνητικά τις θέσεις εργασίας.

    Όλα τα αυτοκίνητα της Mitsubishi που πωλούνται στις ΗΠΑ εισάγονται, ενώ η Hyundai, η οποία ανακοίνωσε σχέδια για εργοστάσιο στις ΗΠΑ νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, στέλνει τα περισσότερα αυτοκίνητά της από τη Νότια Κορέα.

    Πότε ξεκινάνε

    Ο Λευκός Οίκος δήλωσε ότι οι δασμοί για τα αυτοκίνητα θα αρχίσουν στις 3 Απριλίου, ενώ οι δασμοί για ορισμένα εξαρτήματα αυτοκινήτων θα τεθούν σε ισχύ ένα μήνα αργότερα.

    Προς το παρόν, τα εξαρτήματα που κατασκευάζονται στο Μεξικό και τον Καναδά – τα οποία παραδοσιακά εισέρχονται στις ΗΠΑ στο πλαίσιο μιας συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου – θα γλιτώσουν, ενώ οι αξιωματούχοι προετοιμάζουν τα τελωνειακά συστήματα.

    Η εξαίρεση για τα εξαρτήματα από το Μεξικό και τον Καναδά, η οποία, όπως δήλωσε ο Λευκός Οίκος, θα είναι προσωρινή, αποτέλεσε ανακούφιση για ορισμένους στη βιομηχανία.

    Αλλά η General Motors εξακολουθεί να αντιμετωπίζει πιθανό αυξημένο κόστος που ξεκινά από περίπου 10,5 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την JP Morgan.

    Ο λογαριασμός της Ford θα ξεκινούσε από περίπου 2 δισ. δολάρια, υπερδιπλασιαζόμενος με την πάροδο του χρόνου, καθώς θα τεθούν σε ισχύ οι δασμοί στα ανταλλακτικά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του τραπεζικού κολοσσού. Είπε ότι το πρόσθετο κόστος σε ολόκληρη τη βιομηχανία θα ανέλθει σε περισσότερα από 80 δισ. δολάρια.

    Υψηλότερες τιμές, λιγότερες πωλήσεις…

    Η Jennifer Safavian, πρόεδρος της Autos Drive America, η οποία εκπροσωπεί τις διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες, δήλωσε ότι τα μέλη της εξακολουθούν να επεξεργάζονται τις επιπτώσεις της κίνησης αυτής και άλλων δασμών που έχουν ανακοινωθεί πρόσφατα ή επίκεινται.

    Αλλά προειδοποίησε ότι το μέτρο θα οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές, λιγότερες πωλήσεις και λιγότερη παραγωγή σε ολόκληρη τη βιομηχανία.

    «Προσπαθούν να το χωνέψουν αυτό», είπε. «Αλλά και πάλι δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτοί οι δασμοί θα έχουν αντίκτυπο στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία».

    Newsroom
    Newsroomhttps://ekozani.gr
    Γίνε εσύ ο ρεπόρτερ και στείλε την είδηση της ημέρας... info@ekozani.gr
    spot_img

    more news