More

    Alter Ego Media: Game changer η IPO για τον κλάδο των ΜΜΕ

    Την πρώτη σελίδα μιας νέας εποχής για τον κλάδο των μέσων ενημέρωσης στην Ελλάδα έγραψε η Alter Ego Media, η οποία σήμερα έκανε το ντεμπούτο της στο χρηματιστήριο Αθηνών, δίνοντας μάλιστα με το +8,75% που κατέγραψε στο «καλημέρα» της διαπραγμάτευσής το στίγμα της επόμενης ημέρας.

    Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ο επικεφαλής Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Χρηματιστηρίου Αθηνών, Γιάννος Κοντόπουλος, υπενθύμισε ότι το «το 2000 ο κλάδος των ΜΜΕ αποτελούσε έναν δυναμικό κλάδο με 16 εισηγμένες. Σήμερα είναι η πρώτη εισαγωγή μετά από 20 χρόνια».

    Η πορεία για την Alter Ego Media προμηνύεται ιδιαιτέρως θετική, σε έναν κλάδο ο οποίος έχει κάνει τη μεγαλύτερη αναπροσαρμογή από την κορύφωση που βίωσε λίγο πριν το ξέσπασμα της δημοσιονομικής κρίσης

    Η κεφαλαιοποίηση και η υπερκάλυψη κατά 12 φορές

    Άλλωστε, ακόμη και την πρώτη ημέρα, η Alter Ego Media άρχισε την διαπραγμάτευση με κεφαλαιοποίηση 227,9 εκατ. ευρώ και την έκλεισε 20 εκατ. περισσότερα, “εξηγώντας” επί της ουσίας γιατί της προσφέρθηκαν κεφάλαια που ξεπέρασαν κατά πολύ το μισό δισ., αφού έφτασαν τα 676,81 εκατ. ευρώ. Υπερκάλυψη δηλαδή κατά σχεδόν 12 φορές, κάτι που έχει πετύχει τα τελευταία χρόνια μόνο η Εθνική με τα placements της.

    Μια τάση που είχαν προϊδεάσει οι αναλυτές της Piraeus Securities και Euroxx, οι οποίοι είχαν θέσει τις τιμές στόχους τους για τη μετοχή στα 5,07 ευρώ και 5,25 ευρώ αντίστοιχα, τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι η τιμή εισαγωγής είναι χαμηλότερη της εύλογης αποτίμησης της αξίας της μετοχής.

    Alter Ego Media: Game changer η IPO για τον κλάδο των ΜΜΕAlter Ego Media: Game changer η IPO για τον κλάδο των ΜΜΕ

    Οι μετοχές της Alter Ego Media από τις 27 Ιανουαρίου 2025 διαπραγματεύονται στην Κύρια Αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών

    Game changer η Alter Ego Media

    Η πορεία προμηνύεται ιδιαιτέρως θετική, σε έναν κλάδο ο οποίος έχει κάνει τη μεγαλύτερη αναπροσαρμογή από την κορύφωση που βίωσε λίγο πριν το ξέσπασμα της δημοσιονομικής κρίσης. Ενδεικτικό ήταν το γεγονός ότι ο κλάδος (οι εισηγμένες) το 2010, δηλαδή τη χρονιά που ξέσπασε η κρίση, εμφάνισε ζημιές σχεδόν 140 εκατ. ευρώ, με τα επίπεδα δανεισμού του να αγγίζουν το μισό δισ.

    Χρειάστηκαν έξι χρόνια, ουσιαστικά, «πέτρινα» για να έρθει η Alter Ego Media και να δομήσει σταδιακά και μεθοδικά ένα διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο, να επενδύσει σε τεχνολογίες αιχμής και να εμπλουτίσει τις υπηρεσίες, σηματοδοτώντας επί της ουσίας την έναρξη μιας νέας εποχής για ολόκληρο τον κλάδο.

    Εξού και η πρόεδρος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, κ. Βασιλική Λαζαράκου ανέφερε ότι «η εισαγωγή της Alter Ego Media απέδειξε ότι με σωστό στρατηγικό σχεδιασμό, στοχευμένες επενδύσεις και προσήλωση στις αξίες διαφάνειας μπορούν να αντληθούν κεφάλαια και να αναπτυχθούν οι επιχειρήσει δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας».

    Όραμα

    Για το νέο κεφάλαιο που άνοιξε η παρουσία της Alter Ego Media στο χρηματιστήριο Αθηνών μίλησε σαφώς και ο ιδρυτής και κύριος μέτοχος του ομίλου, κ. Βαγγέλης Μαρινάκης, ο οποίος, μάλιστα, εμφανώς συγκινημένος μίλησε για την αλλαγή στη «σχέση εμπιστοσύνης του πολίτη με τα ΜΜΕ και τελικά τη σχέση εμπιστοσύνης με τον τόπο του, γιατί εκεί θεμελιώνεται η σχέση αυτή. Στη δημοσιογραφία που λογοδοτεί στην κοινωνία και υπερασπίζεται τις βασικές αρχές της διαφάνειας, της ελευθερίας, της Δημοκρατίας και του πλουραλισμού», ανέφερε.

    Πέραν όμως αυτού του κομβικού μηνύματος, ο βασικός πυλώνας της στρατηγικής της Εταιρείας αποτελεί η μετεξέλιξη του Ομίλου από ένα παραδοσιακό όμιλο μέσων μαζικής επικοινωνίας σε ένα Τεχνολογικό Όμιλο Μέσων (Media Tech Group). Δηλαδή την ειδίκευσή του στη δημιουργία, διανομή και διαχείριση περιεχομένου, χρησιμοποιώντας τεχνολογικές λύσεις αιχμής.

    Για να το επιτύχει αυτό, η διοίκηση έχει αναλύσει πέντε άξονες στρατηγικής, οι οποίοι σταδιακά θα ξεδιπλώνονται για την επίτευξη των στόχων που έθεσε ο ιδρυτής και κύριος μέτοχος του ομίλου.

    Ειδικότερα:

    1. Διαφοροποίηση πηγών εσόδων, μέσω της υιοθέτησης νέων μορφών εκμετάλλευσης των λειτουργιών του, όπως η ανάπτυξη των συνδρομητικών υπηρεσιών, η ανάπτυξη υπηρεσιών ad-supported streaming (AVOD) και καναλιών FAST, καθώς και την επέκταση σε νέες δραστηριότητες όπως η παραγωγή και διοργάνωση μουσικών και εν γένει καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, θεατρικών παραγωγών και δημοσίων θεαμάτων, η παροχή ηλεκτρονικών και διαδικτυακών παιχνιδιών και το ηλεκτρονικό εμπόριο.

    2. Επίτευξη οικονομιών κλίμακας, μέσω της αποδοτικότερης εκμετάλλευσης των πόρων του Ομίλου, την αύξηση του μεριδίου του στις αγορές που δραστηριοποιείται, την ανάπτυξη ευκαιριών διασταυρωμένων πωλήσεων και την αύξηση της διαπραγματευτικής του ικανότητας.

    3. Τεχνολογικό μετασχηματισμό, ως προς τη χρήση τεχνολογικών λύσεων για την παραγωγή υψηλού επιπέδου περιεχομένου, την ανάπτυξη πλατφορμών για την ευρυεκπομπή, το streaming και τη διανομή περιεχομένου, την αλληλεπίδραση με τα κοινά με τη χρήση τεχνολογικών εργαλείων, την ανάλυση δεδομένων για την ανάλυση των προτιμήσεων των κοινών και τη βελτιστοποίηση της διάθεσης περιεχομένου και την ανάπτυξη τεχνολογιών για την αποτελεσματική προβολή διαφήμισης.

    4. Ανάπτυξη και εκμετάλλευση του περιεχομένου και την αξιοποίησή του σε διαφορετικά μέσα και πλατφόρμες. Επίσης, η Εταιρεία θα αναζητήσει επενδυτικές ευκαιρίες στον τομέα των πνευματικών δικαιωμάτων οπτικοακουστικού περιεχομένου για να τα εντάξει στο χαρτοφυλάκιο του Ομίλου.

    5. Διατήρηση χαμηλού δείκτη χρηματοοικονομικής μόχλευσης και τη χρηματοδότηση των δραστηριοτήτων της και των επενδύσεών της με τη χρήση κυρίως ιδίων κεφαλαίων. Η στρατηγική αυτή αποσκοπεί στον περιορισμό του χρηματοοικονομικού κινδύνου και την αποτελεσματική διαχείριση της υψηλής λειτουργικής μόχλευσης.

    Πηγή: ΟΤ

    Newsroom
    Newsroomhttps://ekozani.gr
    Γίνε εσύ ο ρεπόρτερ και στείλε την είδηση της ημέρας... info@ekozani.gr
    spot_img

    more news