Τρεις από τους μεγαλύτερους ομίλους ειδών πολυτελείας στον κόσμο άνοιξαν μόλις 29 καταστήματα στην Ευρώπη πέρυσι, ήτοι 20% λιγότερα από το 2023, κάτι που δείχνει επιβράδυνση του κλάδου.
Η LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE, στην οποία ανήκουν ο Christian Dior και η Tiffany & Co, άνοιξε 15 καταστήματα μπροστά από την Richemont και στην Kering μόλις τρία, δήλωσε η μεσίτρια ακινήτων Cushman & Wakefield. Αντίθετα, οι τρεις εταιρείες άνοιξαν συνολικά 36 καταστήματα το 2023.
Η επιβράδυνση αντανακλά την ασταθή ανάκαμψη του κλάδου ειδών πολυτελείας μετά από μια εξαιρετική αύξηση της ζήτησης μετά την πανδημία, η οποία ακολουθήθηκε από μια πτώση των δαπανών, ιδίως μεταξύ των Κινέζων αγοραστών.
Η LVMH είδε τα κέρδη της να βυθίζονται πέρυσι και τα ετήσια επαναλαμβανόμενα λειτουργικά έσοδα της Kering μειώθηκαν σχεδόν κατά το ήμισυ στα 2,55 δισ. ευρώ – το χαμηλότερο επίπεδο από το 2016. Η Richemont τα πηγαίνει καλύτερα, καταγράφοντας διψήφιο άλμα στις πωλήσεις το τέταρτο τρίμηνο, εν μέσω ανθεκτικής ζήτησης, όπως τα κοσμήματα μεταξύ των πλουσιότερων πελατών της.
Εμπορικοί δρόμοι πολυτελείας
Συνολικά, σε όλες τις μάρκες υψηλής ποιότητας, μόνο 83 καταστήματα άνοιξαν πέρυσι σε 12 ευρωπαϊκές χώρες, από 107 το 2023, αν και αυτό οφείλεται επίσης στην έλλειψη προνομιακών χώρων στους καλύτερους δρόμους, δήλωσε ο Robert Travers, επικεφαλής του τμήματος λιανικής της Cushman & Wakefield στην ΕΜΕΑ.
«Το λιανικό εμπόριο πολυτελείας είναι αναμφισβήτητα η πιο ευαίσθητη από άποψη θέσης από όλες τις κατηγορίες περιουσιακών στοιχείων ακινήτων», δήλωσε ο Travers.
Οι 20 κύριοι εμπορικοί δρόμοι πολυτελείας που εξετάστηκαν -όπως η Avenue des Champs-Élysées στο Παρίσι και η Bond Street στο Λονδίνο- είχαν λιγότερα από 10% άδεια καταστήματα πέρυσι. Έξι από αυτούς δεν είχαν καθόλου κενό χώρο. Τα ενοίκια πολυτελείας συνεχίζουν να αυξάνονται κατακόρυφα και αυξήθηκαν κατά μέσο όρο κατά 3,6% το 2024.
«Οι λιανοπωλητές συνέχισαν να διπλασιάζουν τις πωλήσεις τους σε βασικά είδη», δήλωσε ο Travers, αλλά μόνο όταν μπορούν να βρουν το κατάλληλο κατάστημα στους πιο ακριβούς δρόμους, με τα μεγαλύτερα καταστήματα να έχουν ιδιαίτερη ζήτηση.
Τα μεγαλύτερα καταστήματα επιτρέπουν στις μάρκες να ενσωματώσουν χαρακτηριστικά όπως ιδιωτικούς χώρους VIP για τους πλουσιότερους πελάτες τους.
Σύμφωνα με τον Hugh Seaborn, διευθύνοντα σύμβουλο της Cadogan Estates, η οποία κατέχει ένα μεγάλο κομμάτι της αποκλειστικής συνοικίας Chelsea της βρετανικής πρωτεύουσας, υπήρξε σημαντική αύξηση των λιανοπωλητών υψηλών προδιαγραφών που ζητούν μεγαλύτερα καταστήματα στην Sloane Street του Λονδίνου, όπως ο Dior της LVMH και η Bottega Veneta της Kering.
Η Cadogan Estates ολοκλήρωσε την ανάπλαση της Sloane Street για 46 εκατομμύρια λίρες (55,7 εκατομμύρια ευρώ) τον περασμένο μήνα, με το κενό κατά μήκος του δρόμου να μειώνεται από 11% το 2023 σε 8% το 2024, σύμφωνα με την έκθεση της Cushman & Wakefield.
Το σημαντικό για τους πολυτελείς οίκους είναι να έχουν τα καταστήματά τους στις καλύτερες τοποθεσίες όπου οι καταναλωτές μπορούν να «δουν ένα ευρύ, επιμελημένο μείγμα συμπληρωματικών εμπορικών brands», δήλωσε στο Bloomberg News σε τηλεφωνική επικοινωνία.
Πηγή: ΟΤ