More

    Από την Temu και τη Shein στο αργό Amazon Haul: Πώς κατέληξαν «γαϊτανάκι» οι ηλεκτρονικές αγορές

    Όταν το Amazon Haul ξεκίνησε τον περασμένο Νοέμβριο, ο πήχης ήταν σίγουρα υψηλός και η κίνηση αυτή τον τοποθέτησε ακόμη υψηλότερα.

    Οι ανταγωνιστές του στο χώρο, όπως τα TikTok Shop, Temu και Shein, κυριαρχούσαν στο κινεζικό τοπίο λιανικής πώλησης και είχαν κάνει τη θριαμβευτική τους είσοδο στο e-commerce και είχαν ήδη διεκδικήσει τον κορεσμό της καθιερωμένης αγοράς.

    Επιφυλακτικότητα και πειραματισμός

    Μια πρόσφατη μελέτη που είχε η Omnisend στο Retail Dive, έδειξε ότι οι Αμερικανοί πειραματίζονταν ακόμη με το Amazon Haul και ότι η Shein και η Temu ειδικότερα, είχαν διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία στο τμήμα των φθηνών εισαγόμενων αγαθών.

    Ο Greg Zakowicz, ανώτερος εμπειρογνώμονας ηλεκτρονικού εμπορίου στην Omnisend, εξήγησε στο Retail Dive ότι ένα μέρος του σχετικά χαμηλού μεριδίου αγοράς της Amazon θα μπορούσε να αποδοθεί στο γεγονός ότι είναι απλώς ένας νέος εισερχόμενος στο μεγαλύτερο παιχνίδι. Επειδή η συμπεριφορά των καταναλωτών μεταβάλλεται αργά, μπορεί να χρειαστεί χρόνος για να κερδίσει η Amazon Haul έδαφος έναντι τόσο της Temu όσο και της Shein.

    Αργοί ρυθμοί για το Amazon Haul

    Σύμφωνα με τα στοιχεία, ενώ το 24% των Αμερικανών καταναλωτών είχε προσεγγίσει το Amazon Haul τουλάχιστον μία φορά, μόνο το 16% τελικά αγόραζε αντικείμενα από τη συγκεκριμένη αγορά σε μηνιαία βάση. Από την άλλη πλευρά, το 23% των Αμερικανών καταναλωτών πραγματοποιούσε τις αγορές του από την Shein σε μηνιαία βάση και το 28% από την Temu επίσης σε μηνιαία βάση.

    Τα πράγματα μπορεί να αλλάζουν αργά, αλλά η Amazon χρειάζεται πολύ ένα διαφοροποιητικό στοιχείο του σχετικά χαμηλού μεριδίου αγοράς της Amazon θα μπορούσε να αποδοθεί στο γεγονός ότι απλά είναι ένας νέος εισερχόμενος στο μεγαλύτερο παιχνίδι. Επειδή η συμπεριφορά των καταναλωτών μεταβάλλεται αργά, μπορεί να χρειαστεί χρόνος για να κερδίσει το Amazon Haul έδαφος έναντι τόσο της Temu όσο και της Shein.

    Πέρα από αυτό, ωστόσο, ο Zakowicz υπογράμμισε την άποψη ότι το Amazon Haul μπορεί απλώς να χρειαστεί να επικεντρωθεί περισσότερο στο να έχει σταθερούς διαφοροποιητικούς παράγοντες για να ξεχωρίσει από άλλους λιανοπωλητές με τους οποίους μοιράζεται το ίδιο έδαφος.

    «Αν η Amazon θέλει να έχει πραγματικό αντίκτυπο, πρέπει να δημιουργήσει επιτακτικούς λόγους για να επιλέξουν οι αγοραστές το Amazon Haul έναντι των υφιστάμενων επιλογών – είτε μέσω καλύτερης εμπειρίας πελατών, ταχύτερης αποστολής ή αποκλειστικών προσφορών», επισήμανε ο Zakowicz.

    AmazonAmazon

    Δίκοπο μαχαίρι

    Υπάρχει επίσης το θέμα των αυξημένων εμπορικών εντάσεων και των δασμών μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και των εμπορικών τους εταίρων, ιδιαίτερα της Κίνας. Αυτό αποτελεί κάτι σαν δίκοπο μαχαίρι, όπως ανέφερε η Omnisend, με την Amazon Haul να έχει κάνει το ντεμπούτο της σε μια δύσκολη στιγμή καθώς οι δασμοί μπαίνουν στο παιχνίδι. Ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ διπλασίασε πρόσφατα τους δασμούς στις κινεζικές εισαγωγές στο 20% και οι Αμερικανοί αναπροσανατολίζουν την αγοραστική τους δύναμη σε κάτι σαν αμερικανοκεντρική θέση.

    «Αυτό θα μπορούσε να βάλει την Amazon Haul σε δύσκολη θέση – αν οι κινεζικές εισαγωγές γίνουν πιο ακριβές, η αγορά μπορεί να δυσκολευτεί να ανταγωνιστεί καθιερωμένους παίκτες όπως η Temu και η Shein, ενώ δεν θα καταφέρει επίσης να προσελκύσει καταναλωτές που έχουν πλέον μεγαλύτερη τάση να ψωνίζουν αμερικανικά», αναφέρει η μελέτη της Omnisend.

    Από την πλευρά της, η ηγεσία της Amazon φάνηκε ικανοποιημένη από τα τρέχοντα αποτελέσματα, έχοντας ήδη ανακοινώσει σχέδια επέκτασης της Amazon Haul τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό τα επόμενα χρόνια.

    Όπως εξάλλου είχε διευκρινίσει την πρώτη ημέρα λειτουργίας του Haul, ο διευθύνων σύμβουλος Άντι Τζάσι, « η εταιρεία δεν επικεντρώνεται στον ανταγωνισμό. Αλλά σίγουρα ανταποκρίνεται σε ανταγωνιστικές απειλές όπως η Temu».

    Πηγή: ΟΤ

    Newsroom
    Newsroomhttps://ekozani.gr
    Γίνε εσύ ο ρεπόρτερ και στείλε την είδηση της ημέρας... info@ekozani.gr
    spot_img

    more news