Είναι δύσκολο να σκεφτεί κανείς ότι συγγραφείς που έχουν πουλήσει εκατομμύρια βιβλία θα μπορούσαν ποτέ να είχαν απορριφθεί, αλλά όλοι έπρεπε να ξεκινήσουν από κάπου….
Έρνεστ Χέμινγουεϊ
Το The Sun Also Rises είναι ίσως το πιο πολυδιαβασμένο έργο του Έρνεστ Χέμινγουεϊ, αλλά δεν ήταν όλοι θαυμαστές του ταλέντου του. Το 1925, ο εκδότης της Peacock & Peacock έγραψε στον 26χρονο συγγραφέα: «Αν μπορώ να είμαι ειλικρινής… βρήκα τις προσπάθειές σας κουραστικές όσο και προσβλητικές. Δεν θα εκπλαγώ αν άκουγα ότι είχες γράψει όλη αυτή την ιστορία κλεισμένη στο κλαμπ, με μελάνι στο ένα χέρι, κονιάκ στο άλλο…».
Ωστόσο, αυτή η απόρριψη δεν έβλαψε σχεδόν καθόλου την καριέρα του. Το μυθιστόρημα θα κυκλοφορούσε από τον εκδοτικό οίκο Scribner’s το επόμενο έτος.
Τζέιμς Μπάλντουιν
«Όλοι μας είμαστε πεπεισμένοι ότι αυτό το μυθιστόρημα επιβεβαιώνει το ταλέντο σας ως συγγραφέα», έγραψε ο συντάκτης του βιβλίου Knopf, Henry Carlisle, στον James Baldwin για το μυθιστόρημά του Giovanni’s Room. «Η ένστασή μας δεν αφορά το μήκος ή το θέμα του βιβλίου. Απλά αισθανθήκαμε έντονα ότι δεν είστε επιτυχημένοι σε αυτό που προσπαθείτε να κάνετε… πιστεύουμε ότι η δημοσίευση αυτού του βιβλίου, όχι λόγω του θέματός του, αλλά λόγω της αποτυχίας του, θα δημιουργήσει το λάθος είδος της γραφής σας και θα αποξενώσει πολλούς από τους αναγνώστες σας». Πόσο λάθος…
Τζορτζ Όργουελ
Μερικές φορές οι συνάδελφοι συγγραφείς δίνουν το μπράβο. Το 1944 ο Όργουελ έλαβε σε επιστολή την απόρριψη της “Φάρμας των Ζώων”: «Δεν πιστεύουμε ότι αυτό είναι το σωστό σημείο άποψη από την οποία μπορείτε να επικρίνετε την πολιτική κατάσταση αυτή τη στιγμή… ». Το έργο απορρίφθηκε από τουλάχιστον τέσσερις εκδότες πριν εκδοθεί τον Αύγουστο του 1945!