Τα φτηνά e-shop από την άλλη μεριά του πλανήτη έχουν φανατικό κοινό. Κοινό που δεν μικραίνει αλλά αυξάνεται!
Το Temu κέρδισε σημαντική προσοχή αφού έκανε το διαφημιστικό του ντεμπούτο κατά τη διάρκεια του Super Bowl με ένα σλόγκαν που τραβούσε την προσοχή «Ψωνίστε σαν δισεκατομμυριούχος». Η κορυφαία κατάταξή του στο κατάστημα εφαρμογών iOS των ΗΠΑ, μαζί με τη δημοτικότητά του σε άλλες περιοχές, επιβεβαίωσε επίσης τη ευρεία απήχησή του στους καταναλωτές.
Η μετεωρική άνοδος και η ευρεία δημοτικότητα του Temu έχουν κάνει συγκρίσεις με το Shein, έναν άλλο δημοφιλή ιστότοπο αγορών που πολλοί καταναλωτές γνωρίζουν.
Το να ψωνίζεις από τέτοια e-shop έχει κάνει την εμπειρία των αγορών σε ένα είδος κυνηγιού θησαυρού. Ξεθάβεις κάτι καλό σε καλή τιμή. Τα ψώνια είναι το παιχνίδι.
Αυτό είναι που προσέλκυσε τους Αμερικανούς καταναλωτές – και όλο τον πλανήτη, αυτή η πείνα μας να συνεχίσουμε να αγοράζουμε φθηνά πράγματα που πιθανώς δεν χρειαζόμαστε.
Είναι αυτό που οδηγεί τόσο μεγάλο μέρος της σύγχρονης οικονομίας μας, και σίγουρα τόσο μεγάλο μέρος των διαδικτυακών αγορών. Οι εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου όπως το Shein ή το Temu προσφέρουν μια κατά προσέγγιση αφθονία, ενώ συγκαλύπτουν το κόστος δημιουργίας κάτι τόσο φθηνού – τους εκμεταλλευόμενους εργάτες, την περιβαλλοντική ρύπανση – σαν τα αντικείμενα να φαίνονται από τον αέρα.
Το αν η δημοτικότητα τους θα διαρκέσει για χρόνια ακόμα, είναι άγνωστο. Το Wish, ο διαδικτυακός πωλητής λιανικής απευθείας από την Κίνα, παρόμοιος με το Temu, είχε πολλούς φανατικούς, αλλά σύντομα υπήρξαν καταγγελίες για ελαττωματικά προϊόντα, παραπλανητικές φωτογραφίες, πλαστά αντικείμενα και πολλά άλλα. Αυτήν τη στιγμή προσπαθεί να επιδιορθώσει αυτή τη φήμη, αλλά η τρέχουσα μονοψήφια τιμή της μετοχής της είναι ένα κομμάτι από αυτό που ήταν κατά τη διάρκεια της ακμής της στις αρχές του 2021, όταν ξεπέρασε τα 900 δολάρια.
Η επιτυχία ή η αποτυχία των e-shops βασίζεται αρχικά στην ικανότητά τους να εστιάζουν στην συνέπεια – να μη περιμένεις ένα μήνα για ένα κασκόλ “που κάπου χάθηκε”…