Μία συγκεκριμένη λέξη έχει αρχίσει να εμφανίζεται παντού, σε όλες τις ροές περιεχομένου στις πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, σαν να ένας ψίθυρος που μεταφέρεται από στόμα σε στόμα, ή για την ακρίβεια, από ανάρτηση σε ανάρτηση.
Η λέξη αυτή δεν είναι άλλη από το Bluesky: η φαινομενικά άγνωστη πλατφόρμα που μετατρέπεται σε νέο «καταφύγιο» για χρήστες που έχουν απογοητευτεί από τις αλλαγές του Έλον Μασκ στο X, αλλά και από τον ίδιο. Ποιο είναι λοιπόν αυτό το «νέο» κοινωνικό δίκτυο που μοιάζει να επαναφέρει την «παλιά αίγλη» της διαδικτυακής επικοινωνίας;
Το Bluesky, μια εναλλακτική πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που θυμίζει έντονα το X ως προς το χρώμα και το λογότυπό της, έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον πολλών διάσημων και μη χρηστών.
Ενδεικτικά, ο δισεκατομμυριούχος Μαρκ Κιούμπαν, η Αμερικανίδα βουλευτής των Δημοκρατικών Αλεξάντρια Οκάσιο-Κορτέζ και ο συγγραφέας Στίβεν Κινγκ συγκαταλέγονται πλέον στους χρήστες του, σημειώνει το CNBC.
Η πλατφόρμα αποτελεί δημιούργημα του συνιδρυτή του Twitter, Τζακ Ντόρσεϊ, ο οποίος ξεκίνησε το Bluesky ως παράλληλο πρότζεκτ μέσα στο Twitter το 2019. Πλέον, το Bluesky λειτουργεί ως ανεξάρτητη εταιρεία, αποκομμένη από τον Ντόρσεϊ. Ο ίδιος είπε ότι έφυγε από την Bluesky επειδή «επαναλάμβανε κυριολεκτικά όλα τα λάθη» που έκανε το Twitter.
Ωστόσο, μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ, η πλατφόρμα κατέγραψε μεγάλη αύξηση χρηστών, φτάνοντας τα 28 εκατομμύρια, σύμφωνα με την εταιρεία.
«Οι αριθμοί ανάπτυξης του Bluesky είναι πραγματικά εκπληκτικοί, και πιστεύω ότι αυτό οφείλεται στο κενό που αφήνει το παλιό Twitter», δήλωσε η Meghana Dhar, πρώην διευθύντρια συνεργασιών στο Instagram και το Snap Inc.
«Όταν ο Έλον Μασκ ανέλαβε το Twitter και το μετέτρεψε σε X, πολλά πράγματα άλλαξαν. Η διαχείριση περιεχομένου, οι επιλογές τιμολόγησης – όλα αυτά οδήγησαν πολλούς να αποχωρήσουν».