Υπεραυτόματοι συρμοί, οι οποίοι όχι μόνο θα κινούνται χωρίς οδηγό, αλλά θα υπολογίζουν ακόμα και το βάρος των επιβαινόντων, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στο επιβατικό κοινό να επιλέξει σε ποιο βαγόνι θα επιβιβαστεί για πιο άνετη μετακίνηση, θα δρομολογηθούν αρχικά στο μετρό Θεσσαλονίκης, μόλις λειτουργήσει, και ακολούθως στη γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, η κατασκευή της οποίας έχει ξεκινήσει.
Οι «έξυπνοι» συρμοί θα μπορούν να υπολογίζουν την πληρότητα του κάθε βαγονιού: «Τα τρένα αυτά θα έχουν τη δυνατότητα να μετρούν το βάρος τους και το βάρος των επιβατών. Κατά συνέπεια, όταν θα φεύγει ένα τρένο από έναν σταθμό και θα κατευθύνεται στον επόμενο, θα υπάρχει πληροφορία που θα επικαιροποιείται ως προς το πού υπάρχει μικρότερο βάρος, άρα και λιγότεροι επιβάτες, ώστε να μπορούν οι επιβάτες να περιμένουν ανάλογα στις αποβάθρες και να μπαίνουν σε βαγόνια που δεν είναι γεμάτα», σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, από το βήμα του συνεδρίου της Palladian Conference για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα.