Με το 2025 να απέχει μόλις λίγες εβδομάδες, το ανώτατο στέλεχος της Walmart Νταγκ ΜακΜίλλον αναμένει ότι ο πληθωρισμός των τιμών των τροφίμων δεν θα μετακινηθεί από το τρέχον επίπεδο στην αρχή του νέου έτους – αντί να μειωθεί, όπως ελπίζουν οι καταναλωτές.
«Δεν ξέρω πώς θα φανεί ολόκληρη η χρονιά. Ελπίζω και πιστεύω ότι θα μπορούσε να είναι καλύτερο καθώς ορισμένα από τα εμπορεύματα προσαρμόζονται», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας λιανικής πώλησης, κατά τη διάρκεια του 2024 Morgan Stanley Global Consumer and Retail Conference.
Η απογοήτευση της Walmart
Ο ΜακΜίλλον επισήμανε πως είναι «απογοητευμένος» για το πού βρίσκεται σήμερα ο πληθωρισμός των τροφίμων, τονίζοντας ότι τα αυγά και τα γαλακτοκομικά είναι οι κύριοι οδηγοί. Οι καταναλωτές έχουν αναστατωθεί που οι τιμές των τροφίμων είναι σήμερα «πολύ υψηλότερες» από ό,τι πριν από την πανδημία -κατά 25% σύμφωνα με την FMI – The Food Industry Association-, πρόσθεσε, σημειώνοντας ότι η Walmart έχει επενδύσει να ανατρέψει το συγκεκριμένο σκηνικό.
Τον Νοέμβριο, οι τιμές των τροφίμων αυξήθηκαν κατά 1,1% σε σχέση με τους τελευταίους 12 μήνες, με τους δείκτες για τα κρέατα, τα πουλερικά, τα ψάρια και τα αυγά να καταγράφουν τις μεγαλύτερες αυξήσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή από το Γραφείο Στατιστικής Εργασίας των ΗΠΑ. Από τον περασμένο Δεκέμβριο, ο ετήσιος ρυθμός αύξησης των τιμών των τροφίμων έχει παραμείνει σταθερός περίπου στο 1%, σύμφωνα με τα κυβερνητικά στοιχεία.
Ακόμη και καθώς ο πληθωρισμός παρασύρει τις καταναλωτικές δαπάνες, η ισχυρή τοποθέτηση των τιμών και τα επίπεδα διαχείρισης των αποθεμάτων κάνουν τη Walmart να αισθάνεται αισιόδοξη για το επόμενο έτος, τόνισε ο ΜακΜίλλον.
Οι καταναλωτές έχουν αναστατωθεί που οι τιμές των τροφίμων είναι σήμερα «πολύ υψηλότερες» από ό,τι πριν από την πανδημία -κατά 25% σύμφωνα με την FMI – The Food Industry Association
Για όλα φταίνε τα… αυγά
Οι τιμές των αυγών και του γάλακτος θα προσαρμοστούν ταχύτερα από εκείνες των ξηρών ειδών διατροφής, πρόσθεσε. Ενώ εκείνες των επεξεργασμένων τροφίμων πιθανότατα δεν θα πέσουν στα προ της πανδημίας επίπεδα και μπορεί να μην μειωθούν πολύ κατά τη διάρκεια του 2025, είπε.
Εν τω μεταξύ, όσον αφορά τα γενικά εμπορεύματα, η Walmart είδε τις τιμές να επιστρέφουν πιο κοντά στα προπανδημικά επίπεδα.
Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου της, η Walmart είδε μια αύξηση περίπου 1% στον πληθωρισμό των τροφίμων, η οποία, σύμφωνα με τον λιανοπωλητή, οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό στα αυγά.
Το Walmart+
Στρεφόμενος σε άλλα τμήματα της επιχείρησης, ο ΜακΜίλλον εξήγησε πως το Walmart+, το πρόγραμμα μελών της εταιρείας, εργάζεται για την αύξηση της εγγραφής των καταναλωτών: «Θα έπρεπε να έχουμε περισσότερες συνδρομές και εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση». Μία από τις προκλήσεις είναι ότι οι καταναλωτές συχνά δεν γνωρίζουν ότι το Walmart+ περιλαμβάνει την παράδοση προϊόντων όχι μόνο από τις φυσικές τοποθεσίες του λιανοπωλητή αλλά και από την ηλεκτρονική αγορά του.
Το Walmart+ ξεκίνησε το 2020, καθώς ο retailer ενίσχυε το ηλεκτρονικό του εμπόριο. Ωστόσο, η Walmart υποβάθμισε τότε το πρόγραμμα μελών «επειδή θέλαμε να βεβαιωθούμε ότι η ποιότητα της εμπειρίας ήταν σωστή», δήλωσε ο CEO της εταιρείας, προσθέτοντας ότι το μάρκετινγκ έχει αυξηθεί καθώς το Walmart+ έχει βελτιωθεί. Ωστόσο, αποφεύγει να παραθέτει αριθμούς μελών: «Δεν θέλω να γίνει κάποιο υποκατάστατο για την αξία της εταιρείας», πρόσθεσε.
Τι κατάφερε η Walmart
Τα τελευταία χρόνια, η Walmart έχει κερδίσει περισσότερους καταναλωτές με υψηλότερο εισόδημα. Τα νοικοκυριά που κερδίζουν περισσότερα από 100.000 δολάρια αποτέλεσαν το 75% των κερδών της Walmart σε μερίδιο στις ΗΠΑ κατά το τρίτο τρίμηνο, είχε δηλώσει ο CFO Τζιν Ντέιβιντ Ρίνεϊ στους επενδυτές τον περασμένο μήνα.
Ο λιανοπωλητής αναμένει να συνεχίσει να απευθύνεται σε διάφορες εισοδηματικές ομάδες καταναλωτών, από χαμηλού έως υψηλού εισοδήματος, υπογράμμισεο ΜακΜίλλον, σημειώνοντας ότι στους αγοραστές με περισσότερα χρήματα αρέσει το εύρος της διαδικτυακής γκάμας της Walmart και τα convenience προϊόντα.
Πηγή: ot.gr