More

    Γιατί πλέον οι Κινέζοι δεν γοητεύονται από μια Porsche

    Για δεκαετίες οι περήφανες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έκαναν «κουμάντο» στη κινεζική αγορά  των premium αυτοκινήτων. Πλέον, στη Γερμανία αυτές οι μέρες ευφορίας τελείωσαν, βλέποντας ακόμα και το καμάρι τους, την Porsche, να μην ασκεί τόση γοητεία στους Κινέζους, που μπορούν να σηκώσουν οικονομικά μια πανέμορφη Taycan.

    Μεταξύ των σκληρότερων χτυπημάτων της γερμανικής βιομηχανίας είναι η Porsche, όπως αναφέρουν οι New York Times, αποδίδοντάς το στην άνοδο των… κινεζικών «Porsche».

    Πολλά νέα κινεζικά οχήματα μοιάζουν με τα γερμανικά, όπως το εξαιρετικά δημοφιλές Xiaomi SU7, -της κορυφαίας κινεζικής εταιρείας κατασκευής smartphone- το οποίο μιμείται το Taycan της Porsche.

    Το SU7 ανταγωνίζεται το Taycan σε ισχύ και πέδηση, αλλά περιλαμβάνει επίσης ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη που μπορεί, για παράδειγμα, να βοηθήσει στο παρκάρισμα και να χαιρετήσει τους οδηγούς με το αγαπημένο τους τραγούδι. Το κεράσι στην τούρτα είναι φυσικά η τιμή του: Πωλείται περίπου στη μισή τιμή ενός Taycan.

    Έτσι, με το κινεζικό να είναι φτηνότερο, η γερμανική εταιρία ανέφερε τον περασμένο μήνα ότι οι παραδόσεις της στην Κίνα μειώθηκαν κατά 28% το 2024. Αν και οι πωλήσεις της Porsche ήταν αυξημένες σε κάθε άλλη περιοχή σε όλο τον κόσμο, η πτώση στην Κίνα ήταν αρκετά σημαντική ώστε να μειώσει τις παγκόσμιες παραδόσεις της για το έτος κατά 3%.

    Την ίδια στιγμή, η Xiaomi πούλησε πέρυσι περισσότερα από 100.000 μοντέλα του SU7.

    Είναι πιο καινοτόμοι

    Σύμφωνα με το αμερικανικό δημοσίευμα, για χρόνια, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες βασίζονταν στην κινεζική αγορά για να καλύψουν την ασθενέστερη ζήτηση αλλού, με αποτέλεσμα να αγνοούν βαθύτερα διαρθρωτικά προβλήματα στο εσωτερικό.

    Το κυριότερο πρόβλημα ήταν η απροθυμία να υιοθετήσει την τεχνολογία που έχει καταλήξει να καθορίσει την οδήγηση στην Κίνα: ηλεκτρικά οχήματα εξοπλισμένα με εξελιγμένο λογισμικό και, όλο και περισσότερο, τεχνητή νοημοσύνη.

    «Οι Γερμανοί, αλλά και οι Αμερικανοί και οι Ιαπωνοκορεάτες, καθιερωμένοι δυτικοί κατασκευαστές έχουν υποτιμήσει πολύ τη δυναμική ανάπτυξης των Κινέζων κατασκευαστών, συγκεκριμένα στους σημαντικούς τομείς της ηλεκτροκίνησης και των οχημάτων που καθορίζονται από λογισμικό», δήλωσε ο Στέφαν Μπράτζελ, διευθυντής του Κέντρου Διαχείρισης Αυτοκινήτων στο Bergisch Gladbach της Γερμανίας.

    «Ως Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, πρέπει να είμαστε τουλάχιστον τόσο πολύ ή περισσότερο καινοτόμοι όσο πιο ακριβοί», είπε ο Μπράτζελ. «Και αυτό χάθηκε σταδιακά, γιατί οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι πλέον εξίσου καινοτόμες και κάποιες είναι ακόμη πιο καινοτόμες».

    Οι κινήσεις ματ των Κινέζων

    Η Xiaomi εξόπλισε το SU7 με χαρακτηριστικά όπως αυτόματο παρκάρισμα και τηλεχειριστήριο ελέγχου θερμοκρασίας, τα οποία είναι ακριβώς αυτό που ήθελαν οι Κινέζοι από ένα αυτοκίνητο.

    Το SU7 δεν είναι ακόμη διαθέσιμο για εξαγωγή, αλλά μερικά μοντέλα έχουν φτάσει στις ΗΠΑ. Ο Τζέημς Φάρλεϋ, διευθύνων σύμβουλος της Ford Motor, είπε λάβει ένα τέτοιο μοντέλο από τη Σαγκάη στο Σικάγο και αφού το οδήγησε για έξι μήνες κατέληξε ότι δεν ήθελε να ξεκολλήσει από αυτό!.

    Η Xiaomi δοκιμάζει επίσης τις αναβαθμισμένες εκδόσεις του SU7 Ultra, το οποίο θα κυκλοφορήσει στην Κίνα τον Μάρτιο, στην φημισμένη πίστα αγώνων της Γερμανίας, το Nürburgring. Τον Οκτώβριο, το αυτοκίνητο σημείωσε ρεκόρ για το «γρηγορότερο τετράθυρο σεντάν» και τα μέσα ενημέρωσης της βιομηχανίας και οι θαυμαστές των αυτοκινήτων επευφημούσαν τα νέα, ενθουσιασμένοι που το SU7 είχε κερδίσει την Taycan της Porsche για 20 δευτερόλεπτα.

    Οι υπεύθυνοι της πίστας τόνισαν, ωστόσο, ότι οι εποχές δεν ήταν συγκρίσιμες επειδή το κινεζικό αυτοκίνητο ήταν μια προκαταρκτική έκδοση που ανταγωνιζόταν σε μια ουσιαστικά ανοιχτή κατηγορία, ενώ το Taycan ήταν ένα μοντέλο έτοιμο για εκθεσιακό χώρο και έτρεχε σε μια άκρως ελεγχόμενη κατηγορία.

    Όπως και να έχει, το μήνυμα ήταν αλάνθαστο, όπως λέει χαρακτηριστικά το δημοσίευμα. Εμπειρογνώμονες της αγοράς είπαν ότι οι εξελίξεις στο λογισμικό και τα χαρακτηριστικά όπως η αυτοματοποιημένη οδήγηση και το τηλεχειριστήριο έχουν γίνει πρότυπο στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πιέζοντας τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που είχαν επαναπαυθεί στη φήμη τους.

    «Νομίζω ότι οι Κινέζοι καταναλωτές αυτή τη στιγμή είναι έτοιμοι να δεχτούν ότι οι κινεζικές εταιρείες μπορούν να παράγουν αυτοκίνητα που θεωρούνται premium για αυτούς», δήλωσε ο Gary Ng, οικονομολόγος της Natixis Corporate & Investment Banking.

    Απολύσεις

    Η εξαιρετικά αυτή δύσκολη συγκυρία φέρνει κλυδωνισμούς στον γερμανικό κολοσσό.

    Την περασμένη εβδομάδα, η Porsche δήλωσε ότι θα περικόψει έως και 1.900 θέσεις εργασίας στη Γερμανία τα επόμενα χρόνια, εν μέσω μείωσης της παγκόσμιας ζήτησης.

    Οι πωλήσεις του ηλεκτρικού Taycan μειώθηκαν σχεδόν κατά το ήμισυ πέρυσι, στις 20.836 παραδόσεις και οι πωλήσεις της νέας Panamera, ενός υβριδικού μοντέλου, μειώθηκαν 13% πέρυσι, εν μέρει επειδή οι Κινέζοι αγοραστές δεν έδειξαν τόσο μεγάλο ενδιαφέρον όπως αναμενόταν.

    Οι οικονομικός διευθυντής της εταιρείας και ένα κορυφαίο στέλεχος πωλήσεων οδηγήθηκαν στην πόρτα της εξόδου, λόγω των κακών επιδόσεων της Porsche, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας.

    Newsroom
    Newsroomhttps://ekozani.gr
    Γίνε εσύ ο ρεπόρτερ και στείλε την είδηση της ημέρας... info@ekozani.gr
    spot_img

    more news