Φοράει ένα ροζ φόρεμα και χιτζάμπ και ποζάρει μπροστά σε έναν ροζ τοίχο. «Αυτή η Hijarbie επέστρεψε», έγραφε η λεζάντα και τα σχόλια των οποίων έδειχναν πόσο πολύ καλωσόρισαν την επιστροφή της.
Η Νιγηριανή καλλιτέχνιδα Haneefah Adam είναι η γυναίκα πίσω από το «hijarbie», άρχισε για πρώτη φορά να παρουσιάζει κούκλες με μουσουλμανικό στυλ το 2015 αλά Barbie, αφού παρατήρησε την έλλειψη σεμνής μόδας ή χιτζάμπ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που ακολουθούσε.
«Δεν είδα μια κούκλα που να μου μοιάζει», θυμάται η Haneefah.
Για τον λόγο αυτό πήρε την πρωτοβουλία να φτιάξει τη δική της, δημοσιεύοντας μια φωτογραφία της κούκλας της με το τελικό σύνολο τον Δεκέμβριο του 2015. Η θετική ανταπόκριση του κόσμου την ενθάρρυναν να φτιάξει περισσότερα ρούχα.
Δείτε εδώ την ανάρτηση στο Instagram
Επτά χρόνια μετά, η Adam έχει ανεβάσει περισσότερες από 200 φωτογραφίες στο @hijarbie και έχει 59.000 followers. Έχει σχεδιάσει, περίπου, 70 ρούχα που εξυμνούν τη μουσουλμανική κουλτούρα και μόδα, συμπεριλαμβανομένης μιας σειράς από κούκλες που βασίζονται σε αξιόλογες μουσουλμάνες γυναίκες
Δείτε εδώ την ανάρτηση στο Instagram
Τον περασμένο μήνα, εμπνευσμένη από τον θόρυβο γύρω από την ταινία «Barbie» επέστρεψε, αφού έκανε ένα διάλειμμα για να επικεντρωθεί στην οικογένειά της. «Η Barbie δημιούργησε ένα νέο φαινόμενο, γιορτάζοντας τη θηλυκότητα, την ανεξαρτησία και τη γυναικεία δύναμη», λέει.
Η δημιουργός της κούκλας
Από τότε που δημιούργησε τον λογαριασμό της, η Adam έχει δει πρόοδο στην εκπροσώπηση των γυναικών που φορούν χιτζάμπ. Το 2017, η Mattel κυκλοφόρησε την πρώτη κούκλα Barbie που φορούσε χιτζάμπ, με πρότυπο την Αμερικανίδα Ολυμπιονίκη ξιφομάχο, Ibtihaj Muhammad, ένα χρόνο αφότου η Adam είχε δημιουργήσει τη δική της εκδοχή της αθλήτριας. Ενθουσιάστηκε, επίσης, όταν είδε μια Barbie που φοράει χιτζάμπ στην ταινία 2023, την οποία υποδύεται η Dr Fatumina Said Abukar.
Η ταινία της Barbie έλαβε επαίνους για την σκηνοθεσία, τον σχεδιασμό παραγωγής, τα κοστούμια, την μουσική, και τις ερμηνείες. Έχει εισπράξει $337 εκατομμύρια παγκοσμίως απέναντι από έναν προϋπολογισμό $128–145 εκατομμυρίων, γίνοντας η τρίτη ταινία του 2023 με τις μεγαλύτερες εισπράξεις.