Η επιλογή της BMW να λανσάρει εκτός από τη δίθυρη σειρά 4 Coupe και μια δεύτερη εναλλακτική πρόταση με τετράπορτο αμάξωμα και την ονομασία Gran Coupe αποδείχθηκε σοφή, επειδή κέρδισε τις καρδιές ενός αγοραστικού κοινού που εκτιμά τον σπορ σχεδιασμό και την οδηγοκεντρική αίσθηση, ωστόσο δεν επιθυμεί να κάνει μεγάλους συμβιβασμούς στο κεφάλαιο της άνεσης οδήγησης. Η πρόσφατα ανανεωμένη και αναβαθμισμένη BMW σειρά 4 Gran Coupe συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο, ενώ η έκδοση 420d που δοκιμάσαμε, δικαιώνει από κάθε πλευρά την απόφαση της βαυαρικής μάρκας, να συνεχίσει να προσφέρει ως επιλογή ντιζελοκίνητα μοντέλα κορυφαίων προδιαγραφών.
Η νέα BMW 420d Gran Coupe μεγάλωσε σε μήκος κατά περίπου 14 εκατοστά, φτάνοντας πλέον τα επιβλητικά 4,78 μέτρα, που κρύβονται ωστόσο επιδέξια χάρη στις κομψές και άκρως αεροδυναμικές γραμμές του αμαξώματος με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,26. Πρόκειται για ένα σπορ τετράθυρο coupe με πολύ ιδιαίτερα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά και ουσιαστικά για μια «ψαγμένη» εναλλακτική πρόταση σε σχέση με την απλή σειρά 3 με τις παρόμοιες εξωτερικές διαστάσεις, αλλά και το πιο ουδέτερο σχήμα χωρίς μεγάλη πέμπτη πόρτα.
Οι δύο πίσω πόρτες διευκολύνουν με το μεγάλο τους άνοιγμα την πρόσβαση στο άνετο και ποιοτικό σαλόνι, που έχει γίνει ακόμη πιο ευρύχωρο σε σχέση με την προηγούμενη σειρά 4 Gran Coupe. Αυτό αφορά τους επιβάτες και όχι τις αποσκευές τους, καθώς το πορτμπαγκάζ παρέμεινε αναλλοίωτο με 470 λίτρα μίνιμουμ όγκο έως 1.300 λίτρα, όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων. Οι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι άπλετοι, ωστόσο η κλίση του πίσω τμήματος της οροφής δημιουργεί περιορισμούς, αν ξεπερνάει το ύψος τους αισθητά τα 1,80 μέτρα.
Το ψηφιακό κόκπιτ διαθέτει κλασικού τύπου ενδείξεις, που είναι πολύ ευανάγνωστες, όπως και οι αντίστοιχες της κεντρικής οθόνης αφής των 12,3 ιντσών. Στην κονσόλα ανάμεσα στον οδηγό και στον συνοδηγό υπάρχει ένας περιστροφικός διακόπτης πίεσης που απαιτεί λίγο χρόνο εξοικείωσης και ρυθμίζει μια σειρά λειτουργιών, το σύστημα πολυμέσων δέχεται φωνητικές εντολές (και αναγνωρίζει τις περισσότερες), υπάρχει βάση επαγωγικής φόρτισης του Smartphone και το highlight είναι το εξαιρετικό Head-up Display με μια οθόνη προβολής, που έχει 70% μεγαλύτερες διαστάσεις σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Τα καλοσχεδιασμένα σπορ καθίσματα, το προσεγμένο φινίρισμα και η χρήση υλικών από το πάνω ράφι συμπληρώνουν την εξαιρετική εικόνα του εσωτερικού της νέας BMW 420d Gran Coupe. Θα ήταν πάντως παράλειψη, αν δεν αναφέραμε τις κορυφαίες δυνατότητες συνδεσιμότητας του συστήματος πολυμέσων και τα έως 40 συστήματα υποστήριξης του οδηγού για ασφαλείς και ξεκούραστες διαδρομές.
To μακρύτερο μεταξόνιο και η ελαφρά αύξηση του πλάτους του αμαξώματος επιτρέπουν στη νέα BMW 420d Gran Coupe να πατάει ακόμη πιο στιβαρά στο δρόμο, ενώ στρίβει καταπληκτικά και με εξαιρετικά περιθώρια πρόσφυσης χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους και στη σχεδόν ιδανική κατανομή βάρους 50% ανά άξονα. Η ρύθμιση των αναρτήσεων ισορροπεί θαυμάσια μεταξύ άνεσης και σπορτίφ αίσθησης, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ διακριτών προγραμμάτων, από το Eco για οικονομική κατανάλωση έως το Sport Plus με αμεσότερη απόκριση του τιμονιού και σφιχτότερο στήσιμο των αμορτισέρ και των ελατηρίων.
Ο δίλιτρος Turbo Diesel κινητήρας αποδίδει 190 ίππους, διαθέτει ήπια υβριδική τεχνολογία και συνδυάζεται περίφημα με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, που κατανέμει την ισχύ στους πίσω τροχούς. Πρόκειται για ένα μηχανικό σύνολο αθόρυβο, που τραβάει από τις χαμηλές στροφές και επιταχύνει σβέλτα το βάρους σχεδόν 1,7 τόνων αμάξωμα (0-100 χλμ./ώρα σε 7,3’’, τελική ταχύτητα 235 χλμ./ώρα). Το οικονομικό όφελος είναι σημαντικό, αφού η BMW 420d Gran Coupe κατανάλωσε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας γύρω στα 6,5 λίτρα πετρελαίου κίνησης ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ υπάρχουν σημαντικά περιθώρια προς τα κάτω ή προς τα πάνω ανάλογα με το βάρος του δεξιού ποδιού του οδηγού και την επιλογή του προγράμματος.
Οι τιμές του τετράθυρου Coupe με την αρχοντική ευρυχωρία λιμουζίνας και την κατανάλωση ενός μικρού μοντέλου πόλης ξεκινούν από 61.200 ευρώ και βρίσκονται πολύ πέραν των δυνατοτήτων του μέσου Έλληνα. Η σύγκριση πρέπει όμως να γίνεται με ανταγωνιστικά μοντέλα της ίδιας κατηγορίας, απέναντι στα οποία υπερέχει σαφώς η BMW 420d Gran Coupe σε αρκετά σημεία.