Το παρόν με το παρελθόν θα συνδέει το ο σταθμός Βενιζέλου που θα αποκαλυφθεί με την παράδοση του Μετρό της Θεσσαλονίκης.
Έχει ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για τη λειτουργία του Μετρό της Θεσσαλονίκης, ενός έργου που αποτελούσε όνειρο δεκαετιών και γίνεται πραγματικότητα αρκετά έτη μετά την πρώτη εξαγγελία του.
Στο πλαίσιο Συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου ενόψει της λειτουργίας του Μετρό στις 30 Νοεμβρίου, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ανέφερε ότι το συνολικό ποσοστό υλοποίησης του οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης ανέρχεται στο 94,60%. Παράλληλα, έγινε η παρουσίαση εικόνων από τους σταθμούς, εξαιρουμένου του σταθμού «Βενιζέλου» ο οποίος χαρακτηρίστηκε από τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νίκο Ταχιάο, ως «ο πιο εντυπωσιακός σταθμός» ο οποίος «θα αναβαθμίσει ολόκληρη την περιοχή».
Όπως πρόσθεσε, «θα τον κρατήσουμε για έκπληξη», μια απόφαση που αποδίδεται -μεταξύ άλλων- στο γεγονός ότι ο σταθμός αποτελεί τη ζωντανή συνύπαρξη Μετρό με Αρχαία και εκεί συνυπάρχει το παρελθόν με το παρόν.
Όπως είναι γνωστό, στο επίπεδο -1 αλλά και στις προσβάσεις του σταθμού, ο οποίος θα έχει έκταση 1.260 τ.μ., θα εκτίθενται αρχαιολογικά ευρήματα. Η αρχαιολογική έρευνα κάλυψε τουλάχιστον 3.500 τ.μ. και αποκάλυψε την ιδρυτική φάση της πόλης του Κασσάνδρου η οποία αναπτύχθηκε σύμφωνα με το Ιπποδάμειο σύστημα, στους ίδιους οδικούς άξονες, με μικρές μετατοπίσεις.
Στο «φως» επίσης ήρθαν τα στρώματα της ελληνιστικής και ρωμαϊκής κεντρικής οδού, η οποία στα νότια πλαισιωνόταν με την πεσσοστήρικτη στοά, που εξασφάλιζε την πρόσβαση προς την οικοδομική νησίδα.
Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, στόχος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να μη διαρρεύσει η μορφή του σταθμού. Παρ’ όλα αυτά, σε βίντεο που είχε δημοσιεύσει πριν από λίγα χρόνια η Ελληνικό Μετρό μπορούμε να πάρουμε μία γεύση για το πώς θα είναι η τελική μορφή του σταθμού (δείτε παρακάτω).
Όπως πρόσθεσε, «θα τον κρατήσουμε για έκπληξη», μια απόφαση που αποδίδεται -μεταξύ άλλων- στο γεγονός ότι ο σταθμός αποτελεί τη ζωντανή συνύπαρξη Μετρό με Αρχαία και εκεί συνυπάρχει το παρελθόν με το παρόν.
Όπως είναι γνωστό, στο επίπεδο -1 αλλά και στις προσβάσεις του σταθμού, ο οποίος θα έχει έκταση 1.260 τ.μ., θα εκτίθενται αρχαιολογικά ευρήματα. Η αρχαιολογική έρευνα κάλυψε τουλάχιστον 3.500 τ.μ. και αποκάλυψε την ιδρυτική φάση της πόλης του Κασσάνδρου η οποία αναπτύχθηκε σύμφωνα με το Ιπποδάμειο σύστημα, στους ίδιους οδικούς άξονες, με μικρές μετατοπίσεις.
Στο «φως» επίσης ήρθαν τα στρώματα της ελληνιστικής και ρωμαϊκής κεντρικής οδού, η οποία στα νότια πλαισιωνόταν με την πεσσοστήρικτη στοά, που εξασφάλιζε την πρόσβαση προς την οικοδομική νησίδα. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, στόχος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να μη διαρρεύσει η μορφή του σταθμού.
Παρ’ όλα αυτά, σε βίντεο που είχε δημοσιεύσει πριν από λίγα χρόνια η Ελληνικό Μετρό μπορούμε να πάρουμε μία γεύση για το πώς θα είναι η τελική μορφή του σταθμού (δείτε παρακάτω).
Ο σταθμός φέρει σύγχρονη αρχιτεκτονική σχεδίαση η οποία «παντρεύεται» αρμονικά με τις αρχαιότητες που επιτρέπουν στο επιβατικό κοινό να περιηγηθεί νοερά στο πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα της Θεσσαλονίκης.
Ακολουθούν τα βασικά χαρακτηριστικά του Μετρό Θεσσαλονίκης
- 13 Σταθμοί
- 9,6 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς
- 18 υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό, και χωρητικότητα 450 ατόμων, ενώ είναι σε εξέλιξη η προμήθεια 15 επιπλέον συρμών
- Μέγιστη ικανότητα μεταφοράς 18.000 επιβάτες / ώρα / κατεύθυνση
- Αμαξοστάσιο έκτασης 52.000 τμ., με το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, στην περιοχή της Πυλαίας
- Εκτιμώμενη ημερήσια επιβατική κίνηση 254.000 επιβάτες
- Σύστημα αυτόματων θυρών επί των αποβαθρών σε κάθε σταθμό, που θα λειτουργεί σε συντονισμό με τους συρμούς, μέσω του πιο σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης.