More

    Οι millennials δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά την κρίση μέσης ηλικίας

    Η κρίση μέσης ηλικίας, παραδοσιακά συνδεδεμένη με μεγάλες αγορές, σπατάλες και ριζικές αλλαγές στη ζωή, φαίνεται να είναι κάτι που οι millennials δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά.

    Εν μέσω μιας δύσκολης οικονομικής κατάστασης, πολλοί από τη γενιά αυτή αντιμετωπίζουν την ανάγκη για αναγνώριση του σκοπού τους και για προσωπική ολοκλήρωση, ενώ δεν έχουν τη δυνατότητα να ακολουθήσουν το κλασικό μοντέλο της κρίσης μέσης ηλικίας των παλαιότερων γενεών.

    Η οικονομική πίεση, τα χρέη και οι περιορισμένες ευκαιρίες για αλόγιστες σπατάλες δημιουργούν μια νέα πραγματικότητα, ενώ ταυτόχρονα, οι millennials φαίνεται να βιώνουν σημαντικές αλλαγές στη ζωή τους, αναζητώντας το νόημα πέρα από τα υλικά αγαθά.

    Η αγορά αθλητικών αυτοκινήτων ή η αλλαγή κουρέματος ήταν κλασικά σημάδια κρίσης μέσης ηλικίας, τουλάχιστον για τις παλαιότερες γενιές. Ωστόσο, οι millennials πιστεύουν ότι η οικονομία σήμερα τους έχει πλήξει τόσο πολύ που θεωρούν πως είναι πολύ φτωχοί για να επιτρέψουν στους εαυτούς τους την κατάρρευση που χλεύαζαν οι προκάτοχοί τους, όπως δείχνει μια πρόσφατη ψυχολογική μελέτη.

    Από τους περισσότερους από 1.000 millennials που ρωτήθηκαν, το 81% ανέφερε ότι δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά την κρίση μέσης ηλικίας, την οποία το Thriving Center of Psychology ορίζει είτε ως δραματική αύξηση ή μείωση βάρους, κατανάλωση περισσότερου αλκοόλ, ψυχοθεραπεία, αλλαγές στην εμφάνιση ή την απόκτηση νέου χόμπι.

    Πολλοί άνθρωποι που περνούν μια κρίση μέσης ηλικίας βιώνουν επίσης άγχη, κατάθλιψη, απώλεια σκοπού, θλίψη και εξάντληση, σύμφωνα με τη μελέτη. Ωστόσο, ενώ η κρίση μέσης ηλικίας της γενιάς των baby boomers μπορεί να οριζόταν από φόβο για το γήρας ή πανικό για τις μεγάλες αλλαγές στη ζωή, οι νεότερες γενιές αντιμετωπίζουν έναν διαφορετικό τύπο ανησυχιών.

    Η κρίση μέσης ηλικίας για τους millennials είναι μάλλον μια «κρίση σκοπού και εμπλοκής», όπως είπε ο Steven Floyd, ιδιοκτήτης του SF Psychotherapy Services, στο Fortune. «Μια γενιά που ενθαρρύνθηκε να δουλέψει σκληρά και να κυνηγήσει τα όνειρά της—έφτασαν εκεί και αναρωτήθηκαν: Είμαι ικανοποιημένος; Μου αρέσει αυτό που κάνω;».

    Τι είναι η κρίση μέσης ηλικίας και γιατί οι millennials δεν μπορούν να την αντέξουν οικονομικά;

    Οι κρίσεις μέσης ηλικίας του παρελθόντος συχνά ορίζονταν από δαπανηρά έξοδα —είτε για ακριβά αυτοκίνητα, μεγάλες διακοπές, διασυνοριακές ή διεθνείς μετακινήσεις, είτε για δαπανηρές αισθητικές επεμβάσεις. Ωστόσο, οι millennials αντιμετωπίζουν μια δύσκολη οικονομία που τους καθιστά δύσκολο να αντέξουν μια παραδοσιακή κρίση μέσης ηλικίας, όπως εξήγησε ο Mason Farmani, προσωπικός σύμβουλος ζωής στο Farmani Coaching, στο Fortune.

    Οι millennials, που γεννήθηκαν μεταξύ 1981 και 1996, κερδίζουν 20% λιγότερο από τους baby boomers στην ηλικία τους, σύμφωνα με τον Farmani. Επιπλέον, είναι «φορτωμένοι με χρέη φοιτητικών δανείων, μια δύσκολη αγορά εργασίας και αυξανόμενα έξοδα στέγασης, τα οποία μειώνουν τη δυνατότητά τους να εξασφαλίσουν οικονομική σταθερότητα». Οι millennials καθυστερούν όλα τα είδη των σταθμών ζωής, όπως η αγορά σπιτιού και η απόκτηση παιδιών, λόγω των υψηλών τιμών ακινήτων και του πληθωρισμού, κάτι που περιορίζει και τη δυνατότητά τους να ξοδεύουν αλόγιστα για μια κρίση μέσης ηλικίας.

    Ωστόσο, κάποιοι ειδικοί υποστηρίζουν ότι δεν είναι ότι οι millennials δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά μια κρίση μέσης ηλικίας—απλά αυτό το σημείο καμπής στη ζωή μπορεί να φαίνεται διαφορετικό σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές

    «Ενώ η κλασική εικόνα της κρίσης μέσης ηλικίας μπορεί να περιλαμβάνει σπατάλες, είναι η υποκείμενη συναισθηματική και ψυχολογική αναστάτωση που ορίζει πραγματικά την εμπειρία», δήλωσε ο Andrew Latham, πιστοποιημένος χρηματοοικονομικός σύμβουλος, στο Fortune. «Είτε πρόκειται για σπατάλη χρημάτων σε πολυτελή αντικείμενα είτε για αυθόρμητες αλλαγές ζωής, η ουσία της κρίσης μέσης ηλικίας βρίσκεται στην αναζήτηση του νοήματος, της ταυτότητας και της προσωπικής ολοκλήρωσης—όχι στο υπόλοιπο του τραπεζικού σας λογαριασμού».

    Ενώ ένα λαμπερό νέο αθλητικό αυτοκίνητο ή μια υπερβολική διακοπή μπορεί να είναι κλασικά παραδείγματα που συνδέονται με μια κρίση μέσης ηλικίας, οι millennials μπορεί να κάνουν μικρότερες, αλλά αυθαίρετες αγορές κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

    Μήπως να αναθεωρήσουμε τον όρο;

    Πράγματι, ενώ οι millennials μπορεί να μην βιώνουν μια «παραδοσιακή» κρίση μέσης ηλικίας—μια που μοιάζει με εκείνη των γονιών τους—δεν σημαίνει ότι δεν περνούν από μεγάλες αλλαγές στη ζωή τους.

    «Ο όρος ‘κρίση μέσης ηλικίας’ ίσως χρειάζεται να επανακαθοριστεί στο πλαίσιο των εμπειριών και των συνθηκών αυτής της γενιάς», είπε ο Farmani.

    Ενώ η πλειονότητα των millennials ανέφερε ότι δεν πιστεύουν πως μπορούν να αντέξουν οικονομικά μια κρίση μέσης ηλικίας, άλλοι δεν ανησυχούν τόσο για το οικονομικό σκέλος της. Η Katya Varbanova, επιχειρηματίας και CEO της Viral Marketing Stars, είπε στο Fortune ότι δούλεψε σκληρά στα είκοσί της και αποταμίευσε ένα έκτακτο ταμείο που της επιτρέπει να πάρει άδεια για ένα ή δύο χρόνια όποτε θέλει.

    Ωστόσο, η Varbanova είπε ότι έχει βιώσει και τα σημάδια μιας κρίσης μέσης ηλικίας, όπως κατάθλιψη, άγχος, απώλεια σκοπού και απώλεια ταυτότητας—πολλά από τα οποία αποδίδει στο ότι είναι συνεχώς online.

    «Τελευταία, υπάρχει τόσο πολύ περιεχόμενο που προκαλεί οργή, που πραγματικά μπορεί να επηρεάσει την ψυχική υγεία σου», είπε. Επιπλέον, άλλοι σημαντικοί λόγοι συνέβαλαν στα συναισθήματα μιας κρίσης μέσης ηλικίας. «Φυσικά, μερικές φορές η ζωή απλά συμβαίνει, είτε πρόκειται για ένα πρόβλημα υγείας, έναν χωρισμό ή μια προσωπική καταστροφή. Έχω ξεπεράσει και τα δύο».

    Η Varbanova προβλέπει ότι οι millennials θα συνεχίσουν να διαμορφώνουν το πώς μοιάζει μια κρίση μέσης ηλικίας—ή οι μεγάλες αλλαγές στη ζωή. Θεωρεί ότι περισσότεροι millennials θα επιδιώξουν την αυτοαπασχόληση και την επιχειρηματικότητα για να βελτιώσουν τη χρηματοοικονομική τους σταθερότητα.

    «Είμαστε η πρώτη γενιά που κατάλαβε ότι τα χρήματα δεν αξίζουν αν σου κοστίσουν την ψυχή και την ελευθερία σου», είπε η Varbanova. «Πιστεύω ότι οι millennials πραγματικά επιθυμούν και τα δύο».

    Newsroom
    Newsroomhttps://ekozani.gr
    Γίνε εσύ ο ρεπόρτερ και στείλε την είδηση της ημέρας... info@ekozani.gr
    spot_img

    more news