Οι ανάγκες για αίμα υφίστανται επί μονίμου βάσεως. Κάθε στιγμή, κάθε λεπτό απαιτούνται δεκάδες μονάδες αίματος προκειμένου να καλυφθεί η ζήτηση. Έχοντας προχωρήσει στην δημιουργία της δικής του Τράπεζας Αίματος, ο Όμιλος Αντισφαίρισης Πτολεμαΐδας θα πραγματοποιήσει την πρώτη εκδήλωση εθελοντικής αιμοδοσίας την Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου στις εγκαταστάσεις του Αθλητικού Σωματείου (θέση «Κουρί» Δ.Δ Πτολεμαΐδας).
Με στόχο να δημιουργήσουμε απόθεμα που θα μπορεί στο άμεσο και απώτερο μέλλον να καλύψει ανάγκες των μελών μας (και όχι μόνο) ο Όμιλος, με την εγγραφή του στο εθνικό μητρώο αιμοδοτών, προσδοκά να συνδράμει άμεσα και ουσιαστικά όταν και όποτε υπάρξει ανάγκη.
Κάποιος συνάνθρωπός μας χρειάζεται αίμα.
Αύριο ίσως να είμαστε εμείς ή ένα μέλος της οικογένειάς μας.
15 λεπτά είναι αρκετά.
15 λεπτά είναι αρκετά για να σώσουν μία ανθρώπινη ζωή.
Την Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου σε συνεργασία με το Μποδοσάκειο Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας και την συμμετοχή του Σωματείου Εργαζομένων ΔΕΗ Α.Ε ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ, ας αφιερώσουμε όλοι λίγα λεπτά από τον χρόνο μας.
Κι αν δε μπορούμε εμείς, ας το πούμε σε κάποιον άλλο που μπορεί.
Είναι ζήτημα ΖΩΗΣ.
Όλα είναι έτοιμα για τη μεγάλη φορολοταρία των εορτών με μποναμά που ζαλίζει καιμοιράζει 1,2 εκ. ευρώ καθώς 12 τυχεροί λαχνοί θα κερδίσουν χρηματικό έπαθλο 100.000 ευρώ έκαστος.
Η κλήρωση θα πραγματοποιηθεί το τελευταίο δεκαήμερο του έτους ενώ μέσα από τη συγκεκριμένη κλήρωση θα αναδειχθούν:
12 τυχεροί λαχνοί που κερδίζουν χρηματικό έπαθλο 100.000 ευρώ έκαστος
τυχεροί λαχνοί που κερδίζουν χρηματικό έπαθλα των 1.000 ευρώ.
Ποιοι δεν θα συμμετέχουν στην κλήρωση
Σε αυτήν την πρώτη ετήσια κλήρωση συμμετέχουν, αθροιστικά, όλοι οι λαχνοί που συγκεντρώθηκαν για κάθε πολίτη, κατά τις διενεργηθείσες 11 μηνιαίες κληρώσεις στο διάστημα Φεβρουάριος 2022 έως Δεκέμβριος 2022. Φορολογούμενοι που έχουν κερδίσει έπαθλο 50.000 ευρώ σε μηνιαία κλήρωση, εξαιρούνται της συμμετοχής στην ετήσια κλήρωση του 2022, αλλά μπορούν να συμμετάσχουν κανονικά του χρόνου.
Οι πολίτες ενημερώνονται πριν από την κλήρωση για τους λαχνούς που έχουν συγκεντρώσει (πλήθος και αριθμοσειρά) μέσω διαθέσιμης εφαρμογής στο Taxis. Όσο για τους τυχερούς, γίνεται ενημέρωση μέσω προσωποποιημένου μηνύματος στον προσωπικό λογαριασμό τους και με μήνυμα στο e-mail που έχουν δηλώσει στην ΑΑΔΕ.
Ο υπουργός Ενέργειας Κώστας Σκρέκας ανακοίνωσε τη μειωμένη κρατική επιδότηση δεδομένου ότι τις τελευταίες μέρες υπάρχει και αποκλημάκωση στις διεθνής τιμές.
Όσον αφορά στις επιδοτήσεις για τους λογαριασμούς ρεύματος για τον Δεκέμβριο, για τα οικιακά τιμολόγια ισχύουν τα εξής:
Για μηνιαίες καταναλώσεις έως 500 κιλοβατώρες: 221 ευρώ/μεγαβατώρα (Αυτό αφορά στο 90% νοικοκυριών)
Από 501-1000 κιλοβατώρες: 171 ευρώ/μεγαβατώρα. Αν όμως ένα νοικοκυριο μειώσει την ημερήσια κατανάλωση κατά 15% σε σχέσι με πέρσι, τότε η επιδότηση αυξάνεται κατά 50 ευρώ ανά μεγαβατώρα.
Πάνω από 1000 κιλοβατώρες: 81 ευρώ/μεγαβατώρα
Για το κοινωνικό τιμολόγιο, απορροφάται σχεδόν το 100% της αύξησης, με επιδότηση 269 ευρώ ανά μεγαβατώρα.
Συνολικά, τα οικιακά τιμολόγια το ύψος των επιδοτήσεων για τον Δεκέμβριο φτάνει τα 282 εκατομμύρια ευρώ.
Στα επαγγελματικά τιμολόγια, θα ισχύσουν οι εξής επιδοτήσεις:
Για κατανάλωση έως 2000 κιλοβατώρες και έως 35 kVa, η επιδότηση θα είναι 183 ευρώ ανά μεγαβατώρα
Για καταναλωτές άνω των 2000 κιλοβατώρωνκαι έως 35 kVa, η επιδότηση θα είναι 34 ευρώ ανά μεγαβατώρα.
Για το φυσικό αέριο, η κυβέρνηση δεν θα δώσει επιδότηση, αλλά η ΔΕΠΑ Εμπορίας θα προσφέρει οριζόντια επιδότηση 15 ευρώ ανά θερμική κιλοβατώρα. Το μέτρο σύμφωνα με τον κ. Σκρέκα αφορά 700.000 καταναλωτές ανεξαρτήτως εισοδημάτων και παρόχων.
Μέσα στις επόμενες ώρες θα βγουν οι προκηρύξεις για τις προσλήψεις 3.600 μόνιμων θέσεων εργασίας για την Πυροσβεστική. Η επίσημη ανακοίνωση πρόκειται να γίνει τις επόμενες ημέρες.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον Αρχηγό του Πυροσβεστικού Σώματος, Αντιστράτηγο Αλέξιο Ράπανο, το Συμβούλιο της Επικρατείας ενέκρινε την αύξηση των οργανικών θέσεων στην Πυροσβεστική κατά 3.600.
Η πλήρωση των 3.600 θέσεων δεν θα γίνει με μία ενιαία προκήρυξη αλλά με μικρότερες διαδοχικές προκηρύξεις που θα περιλαμβάνουν 500 με 700 θέσεις η κάθε μία.
Οι σχετικές προκηρύξεις δεν θα βγουν μέσω του ΑΣΕΠ αλλά μέσω του Αρχηγείου του Πυροσβεστικού Σώματος.
Μάλιστα, πρόθεση της κυβέρνησης είναι η πρώτη προκήρυξη να εκδοθεί στο προσεχές διάστημα, ώστε οι πρώτες προσλήψεις να έχουν ολοκληρωθεί πριν την αντιπυρική περίοδο του 2023.
Όπως έχει προαναγγείλει και ο υπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης, κατά την παρουσίαση του προγραμματισμού προσλήψεων για το 2023 η πλειονότητα των θέσεων θα απευθύνεται σε απόφοιτους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα, ο υπουργός είχε δηλώσει πως, «οι περισσότερες θέσεις ΔΕ θα προορίζονται για τις παραγωγικές σχολές (στρατιωτικές, αστυνομικές, πυροσβεστικής, λιμενικού), οι σπουδαστές των οποίων με την αποφοίτησή τους θα ενταχθούν στην κατηγορία ΠΕ». κανονισμών για το ενεργειακό
Η Ελλάδα έχει για πρώτη φορά ένα στρατηγικό σχέδιο για την οδική ασφάλεια, δήλωσε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος στην εκπομπή «Συνδέσεις» στην ΕΡΤ 1 και στους δημοσιογράφους Χριστίνα Βίδου και Κώστα Παπαχλιμίντζο.
Κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση, ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε:
«Η Οδική Ασφάλεια αποτελεί προτεραιότητα της σημερινής Κυβέρνησης και προσωπικά του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη και ένα κομμάτι αυτού του σχεδίου είναι τα οδικά έργα, που κατασκευάζονται με αλματώδη ταχύτητα, με τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει ο Υπουργός Κώστας Καραμανλής και ο Υφυπουργός Υποδομών, ενώ η εποπτεία αυτού του σχεδίου γίνεται από την αρμόδια Κυβερνητική Επιτροπή, στην οποία έχω την τιμή να προεδρεύω και μετέχουν άλλα πέντε συναρμόδια Υπουργεία με συγκεκριμένες αρμοδιότητες».
Ο Υφυπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η αναμόρφωση του κυρωτικού πλαισίου του Κώδικά Οδικής Κυκλοφορίας. Όπως εξήγησε:
«Κάνουμε έναν Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας πιο δίκαιο, πιο ρεαλιστικό και ταυτόχρονα, πιο αυστηρό. Η πρώτη παρέμβαση είναι ότι απενοχοποιούμε το αυτοκίνητο. Τι σημαίνει αυτό; Ότι αν ένας εγκληματικός οδηγός μέσα σε μια οικογένεια κάνει μια παράβαση τιμωρείται σήμερα και αυτός και το αυτοκίνητο και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας που χρειάζονται το αυτοκίνητο και δεν έχουν όλες οι οικογένειες την πολυτέλεια να έχουν δύο και τρία αυτοκίνητα.
Θα παίρνουμε τις πινακίδες για κάποιες παραβάσεις, όπως η στάθμευση σε θέση ΑμεΑ, αλλά με το που θα πληρώσεις την κλήση σου και θα τιμωρηθείς και διοικητικά με το δίπλωμά σου, θα παίρνεις πίσω τις πινακίδες σου.
Ή σε άλλες περιπτώσεις δεν θα αφαιρούνται καθόλου οι πινακίδες. Αυτό έχει να κάνει και με τις εταιρείες. Ένα αυτοκίνητο επαγγελματικό δεν μπορείς να το στερήσεις από μία εταιρεία, επειδή κάποιος οδηγός το χειρίζεται με λάθος τρόπο.
Η ουσία είναι να πείσουμε τον έλληνα πολίτη να αλλάξει τη λογική που έχει με την οδήγηση, να αλλάξει την κουλτούρα του. Όχι όπως συμβαίνει σήμερα που κάποιος μαθαίνει τον ΚΟΚ όταν δίνει εξετάσεις και μετά τον ξεχνάει. Αυτή είναι η αλήθεια και για αυτό στον νέο νόμο που περάσαμε πέρυσι, αλλάζουμε το σύστημα εξετάσεων και υπάρχει μεγαλύτερος έλεγχος και μέσα στις αίθουσες ώστε να είναι διαφανής η διαδικασία».
Σε ερώτηση σχετικά με τα πρόστιμα που θα προβλέπονται στον νέο ΚΟΚ, ο κ. Παπαδόπουλος, απάντησε:
«Τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται μέσα στην πόλη και όχι πλέον στην Εθνική όπως γίνονταν παλιά και γι΄ αυτό, κατά τη δική μου άποψη δεν υπάρχουν επικίνδυνες ή λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις. Ωστόσο, προσδιορίζουμε κάποιες παραβάσεις ως άκρως επικίνδυνες, όπως είναι το αλκοόλ και το κόκκινο, όπου τα πρόστιμα αυξάνονται.
Όσον αφορά στην υποχρεωτική χρήση των αντιολισθητικών αλυσίδων και την εκπαίδευση των υποψήφιων οδηγών στη χρήση τους, ο Υφυπουργός Μεταφορών, διευκρίνισε τα εξής:
«Κάθε φορά που αρχίζει ο χιονιάς μπλοκάρουν οι δρόμοι. Πέρυσι το ζήσαμε πολύ πιο έντονα και πήραμε μία απόφαση η οποία λέει ότι όταν η Τροχαία ή η Πολιτική Προστασία ανακοινώνει ότι θα έχει χιονιά, στο διάστημα από Οκτώβριο έως τον Απρίλιο, θα πρέπει υποχρεωτικά το όχημα να έχει αλυσίδες ή χιονολάστιχα, που χρησιμοποιούνται ευρέως στη Βόρεια Ελλάδα.
Η αλυσίδα δεν είναι βαρύ εξάρτημα. Μπορείς να το έχεις άνετα μέσα στο αυτοκίνητό σου στο πορτ μπαγκάζ και όλο το διάστημα.
Εάν, όμως, δεν το έχεις όταν έχει βγει σχετική ανακοίνωση από τις αρμόδιες αρχές, τότε ναι, έχει πρόστιμο.
Όσον αφορά στην εκπαίδευση, οι σχολές οδηγών δέχθηκαν να εκπαιδεύσουν τους υποψήφιους οδηγούς και ταυτόχρονα, οργανώνουμε διάφορες δράσεις όπως αυτή που θα κάνουμε στις 4 Δεκεμβρίου απέναντι από το Δημαρχείο της Γλυφάδας σε συνεργασία με τον Δήμο και τα συνεργεία της περιοχής, όπου θα μπορεί ο επισκέπτης να παρακολουθεί μια επίδειξη.»
Σε ερώτηση σχετικά με τις υποδομές ηλεκτροκίνησης, ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ότι από το 2014, που είχε αναλάβει την πρωτοβουλία ως Υφυπουργός Μεταφορών και τότε για την εγκατάσταση ηλεκτρικών φορτιστών, πέρασαν 4,5 χρόνια και το 2019 υπήρχαν μόλις 58 φορτιστές. Σήμερα οι φορτιστές είναι περίπου 2.000 σε όλη την Ελλάδα και ο στόχος είναι μέχρι το 2030 να φτάσουμε τους 25.000 φορτιστές, καθώς δημιουργούνται συνεχώς σημεία φόρτισης.
Η Δ.Ε.Υ.Α Κοζάνης ενημερώνει τους πολίτες της Κοζάνης που διαμένουν στην οδό Αλιάκμονα και στο τμήμα της Πατριάρχου Φωτίου από την διασταύρωση της με την οδό Αθηνών έως την διασταύρωση της με την οδό Αλιάκμονα, ότι σήμερα Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2022 θα υπάρξει διακοπή υδροδότησης από τις 14.00 έως τις 18.00, λόγω των εργασιών που πρέπει να γίνουν για τον εκσυγχρονισμό (τοποθέτηση νέου μηχανολογικού εξοπλισμού) ορισμένων κεντρικών φρεατίων του δικτύου ύδρευσης,
Σας ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.
Από την ΔΕΥΑΚ
Μια καινοτόμος τεχνική στην αναγέννηση δασικών οικοσυστημάτων, που διευκολύνει την υλοποίηση αναδάσωσης σε εδάφη δύσβατα και με μεγάλη κλίση, χρησιμοποιήθηκε για την αναδάσωση στα Γεράνεια Όρη.
Ειδικότερα, η πρώτη πιλοτική αναδάσωση στη χώρα με χρήση drone πραγματοποιήθηκε στα Γεράνεια Όρη, σε αναδασωτέες εκτάσεις κοντά στο Αλεποχώρι. Τα είδη σπόρων που επιλέχθηκαν για τη σπορά με drone, είναι κουτσουπιά, χαρουπιά, χαλέπιος πεύκη, κυπαρίσσι και είναι πιστοποιημένοι από το δημόσιο δασικό εκκοκκιστήριο της Αμυγδαλέζας.
Δυο Υπουργοί έχουν φωτογραφίσει μέχρι τώρα το Food Pass, το οποίο θα αφορά ένα νέο voucher τροφίμων το οποίο εκτός από τα σούπερ μάρκετ υπάρχουν σκέψεις να μπορεί να ξοδευτεί σε φούρνους και κρεοπωλεία. Μέσω gov.gr αναμένεται να γίνουν οι αιτήσεις για την απόκτηση του.
Τον κουμπαρά με νέα μέτρα ενίσχυσης για τα νοικοκυριά αλλά και τη μεσαία τάξη που πλήττονται από τις παρενέργειες του πληθωρισμού ο οποίος θα διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα, γεμίζει σταδιακά η κυβέρνηση, προκειμένου να προχωρήσει στην ενεργοποίηση τους από το νέο έτος.
Στο πλαίσιο αυτό, ένα νέο μέτρο έχει πέσει στο τραπέζι το οποίο όπως όλα δείχνουν θα γίνει σύντομα πραγματικότητα. Ο λόγος για το Food Pass, ένα νέο επίδομα τροφίμων που θα βοηθήσει τις ευάλωτες οικογένειες να κάνουν τα ψώνια τους στο σούπερ μάρκετ ενώ σκέψεις υπάρχουν να επεκταθεί και σε φούρνους, μίνι μάρκετ αλλά και κρεοπωλεία.
Το αποκαλούμενο Food Pass αναμένεται να δοθεί στα νοικοκυριά κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023, καθώς για εφέτος ο «λογαριασμός» των επιδομάτων έχει κλείσει με το έκτακτο βοήθημα των 250 ευρώ που θα δοθεί έως τις 20 Δεκεμβρίου σε περίπου 2,4 εκατομμύρια δικαιούχους.
Το ποσό της επιδότησης που πιθανότατα θα φτάνει έως και τα 100 ευρώ, θα αφορά στα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» ενώ, η χορήγηση του Food Pass θα γίνει βάσει αυστηρών εισοδηματικών κριτηρίων, ανάλογα την οικογενειακή κατάσταση και το ύψος του ετήσιου εισοδήματος.
Προτεραιότητα, επίσης, για το Food Pass θα δοθεί στις οικογένειες με παιδιά και, μάλιστα, ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών, θα υπάρξουν και ανάλογες προσαυξήσεις στην επιδότηση. Οι τελικές αποφάσεις για το Food Pass, βέβαια, θα ληφθούν στις αρχές του 2023.
Μέσω gov.gr οι αιτήσεις
Εφόσον δοθεί το συγκεκριμένο βοήθημα – voucher θα γίνει μέσω αιτήσεων στο vouchers.gov.gr όπως ακριβώς και με τους δύο κύκλους του fuel pass.
Στην ηλεκτρονική πλατφόρμα εισέρχεστε με τους κωδικούς Taxisnet.
Στη συνέχεια, η πλατφόρμα ζητά να συμπληρώσετε και επικαιροποιήσετε τα στοιχεία σας:
Διεύθυνση email
Αριθμό κινητού τηλεφώνου
Αριθμό προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού
Για το επίδομα βενζίνης, η αποστολή των αιτήσεων προς τα Χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα γινόταν το πρωί κάθε εργάσιμης ημέρας. Η πίστωση της ενίσχυσης γινόταν εντός ολίγων ημερών (συνήθως 3-4 το πολύ) από την ημερομηνία επιτυχούς παραλαβής και επεξεργασίας της αίτησης της/του δικαιούχου από το Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα της επιλογής της/του.
ΗΔ.Ε.Υ.Α Κοζάνης ενημερώνει τους πολίτες της Κοζάνης που διαμένουν στις οδούς Άρη Φακίνου, Κων/νου Ταχτσή και στο τμήμα της Ιωνίας από την διασταύρωση των οδών Ιωνίας με Έβρου, έως την διασταύρωση Ιωνίας με Σαραντάρη, ότι σήμερα Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2022 θα υπάρξει διακοπή υδροδότησης από τις 08.30 έως τις 16.00, λόγω των εργασιών που πρέπει να γίνουν για τον εκσυγχρονισμό (τοποθέτηση νέου μηχανολογικού εξοπλισμού) ορισμένων κεντρικών φρεατίων του δικτύου ύδρευσης,
Σας ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.
Από την ΔΕΥΑΚ
Τα βήματα στάγδην. Κακό, για όσους ανυπομονούμε να δούμε το συντομότερο, την Εθνική μας κυριαρχία να διευρύνεται έτι περαιτέρω και να αποκτά ακόμα ισχυρότερα ερείσματα.
Καλό, για όσους θεωρούν, πως η βραδύτητα στο σχεδιασμό και την έλευση νέων δεδομένων (Συμφωνιών, Μνημονίων, μονομερών αυτοδίκαιων ενεργειών μας κλπ), συντείνει στην μεγιστοποίηση των ωφελειών, που αναμένεται να προκύψουν.
Ο λόγος, όπως καταλαβαίνετε, για την υπογραφή του Μνημονίου συνεργασίας με την Αίγυπτο στον τομέα της Έρευνας και Διάσωσης, τον ορισμό των χώρων δρασης κάθε χώρας (που συμπίπτει με το FIR κάθε χώρας επίσης) και την έμπρακτη ακύρωση – όπως διατείνονται οι πρωτεργάτες της συμφωνίας – του εξώφθαλμα παράνομου Τουρκολιβυκού Μνημονίου.
Επειδή όμως εγώ ανήκω στην πρώτη κατηγορία, των αδημονούντων να εισπράξουν χειροπιαστά αποτελέσματα από την Εξωτερική μας πολιτική, μετά από κάθε συμφωνία, που την θεωρώ ημιτελή ή έστω όχι προσεκτικά σταθμισμένη, αλλά περισσότερο φοβική, άθελα μου μπαίνω και πάλι στo τρυπάκι των προβληματισμών και των ερωτημάτων, που όσο κι αν εντείνω το ευήκοον ους μου, αδυνατώ να βρω απάντηση
Ερώτημα ένα… Γιατί σε καμία επίσημη δήλωση, όπως και ρεπορτάζ σοβαρών ΜΜΕ, δεν επιχειρήθηκε η νοητική έστω ταύτιση των ορίων εφαρμογής του υπογραφέντος Μνημονίου Έρευνας και Διάσωσης, με τα όρια της δυνητικής ΑΟΖ μεταξύ των δύο χωρών (όσο κι αν διαφοροποιούνται μεταξύ τους), ως λογική συνέχεια της πρώτης ημιτελούς οριοθέτησής της, που υπογράφτηκε ένα χρόνο πίσω;
Έχω την αίσθηση, πως τα γεωγραφικά όρια του Μνημονίου για την Έρευνα και τη Διάσωση, σε μεγάλο βαθμό ταυτίζονται με τα γεωγραφικά όρια της επιδικωκόμενης να υπογραφεί ΑΟΖ (άσχετα αν η πρώτη έχει αναφορά στον αέρα και η δεύτερη στη θάλασσα), όπως επίσης έχω την ισχυρότατη αίσθηση, πως το όλο φέρνουμε γύρω γύρω, αλλά στην τελική δεν τολμάμε καν να αγγίξουμε το θέμα της ΑΟΖ και του ορισμού της, με το φοβικό σύνδρομο να εγείρεται για μια ακόμα φορά και να επηρεάζει καταλυτικά τη λήψη αποφάσεων, που θα έβαζαν οριστικά τέρμα στα ανομολόγητα τερατουργήματα της Άγκυρας περί Γαλάζιας Πατρίδας
Ερώτημα δύο… Γιατί μέχρι σήμερα, δεν προσκλήθηκε η Κυπριακή Δημοκρατία να συντρέξει και να συνυπογράψει το Μνημόνιο αυτό, που κάλλιστα θα μπορούσε να αποτελέσει το προοίμιο μιας κυοφορούμενης συμφωνίας καθορισμού ΑΟΖ μεταξύ των τριών χωρών;
Ερώτημα τρία… Γιατί στα πλαίσια της υπηρέτησης του Δόγματος του Ενιαίου Αμυντικού χώρου Ελλάδας Κύπρου, όπως το συνέλαβε το 1993 ο Ανδρέας Παπανδρέου και στην ανάγκη για κοινή προσπάθεια και συμμετοχή στην αμυντική θωράκιση του Ελληνισμού, δεν κλήθηκε μέχρι σήμερα η Κυπριακή πλευρά εμπράκτως να το στηρίξει, ενισχύοντας τις προσπάθειες της Ελλάδας για την ενδυνάμωση της αποτρεπτικής ισχύος της – άρα και της ίδιας της Κύπρου – μέσω της ανάληψης ευθύνης για αποπληρωμή μιας ακόμα φρεγάτας για παράδειγμα, που θα μπορούσε να επιχειρεί στην Ανατολική Μεσόγειο προσφέροντας της ασφάλεια και ενισχύοντας στο πεδίο την Ελληνοκυπριακή κοινή αμυντική συνεργασία;
Θα μπορούσα να θέσω πολλά περισσότερα ερωτήματα, καθώς το ένα γεννά ένα επόμενο και αυτό ένα ακόμα και πάει λέγοντας.
Δεν ωφελεί όμως την ώρα, που μένουν αναπάντητα τα πρώτα και πλέον βασικά…
Κατά την γνώμη μου, πραγματικό ενταφιασμό των σχεδιασμών της Τουρκίας σε Αιγαίο και Μεσόγειο, αποτελούν μόνον οι παρακάτω πρωτοβουλίες:
Επέκταση των χωρικών υδάτων στα 12 νμ
Ορισμός ΑΟΖ μεταξύ Ελλάδος, Αιγυπτου και Κύπρου
Υπογραφή νέων αμυντικών συμφωνιών με Ισραήλ και Ιταλία
Σταθερή χωρίς παρεκλίσσεις ενίσχυση της αποτρεπτικής μας ισχύος σε όλους τους κλάδους των ενόπλων μας δυνάμεων
Έμπρακτη συμμετοχή της Κυπριακής δημοκρατίας στην ενίσχυση του Δόγματος της κοινής μας άμυνας
Η αέναη κουβέντα γύρω από όλα τα παραπάνω, η μονότονη επανάληψη χιλιοειπωμένων λόγων περί προσήλωσής μας στο Διεθνές Δίκαιο και το Δίκαιο της Θάλασσας, που όμως δεν συνοδεύεται από απτές πρακτικές μηδενικής ανοχής στις καθημερινές τουρκικές παραβιάσεις του Εθνικού μας χώρου, η ατολμία στη λήψη αποφάσεων στην κατεύθυνση των παραπάνω προτάσεων, οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην επόμενη ζοφερή μέρα της στρατιωτικής εμπλοκής μας με την αποθρασυμμένη εξ αιτίας των δικών μας συμπεριφορών, Τουρκία.
Λέγεται και απόλυτα το συνυπογράφω, πως ο Ερντογάν δεν σέβεται… φοβάται όμως και υπολογίζει πολύ τον αποφασισμένο, καλά διαβασμένο και δυνατό αντίπαλό του.
Μη του δώσουμε την ευκαιρία να αποτολμήσει κάτι, που θα μας βάλει όλους σε περιπέτειες, ενώ κάλλιστα θα μπορούσε, λαμβάνοντας ηχηρό το μήνυμα της αποφασιστικότητά μας, να παραμείνει απλά πιστός στις άσφαιρες και ανέξοδες απειλές του…!