Αυξημένα έσοδα κατά 6% παρουσίασε η Airbus, η ευρωπαική κοινoπραξία κατασκευής αεροσκαφών. Τα ετήσια έσοδα του ομίλου ανήλθαν στα 69,23 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 24,72 δισ. ευρώ προέκυψαν το τρίμηνο έως τις 31 Δεκεμβρίου.
Οι αναλυτές ανέμεναν κατά μέσο όρο βασικά λειτουργικά κέρδη τέταρτου τριμήνου 2,6 δισ. ευρώ για πωλήσεις 24,68 δισ. ευρώ, σύμφωνα με έρευνα συναίνεσης που συνέταξε η εταιρεία.
Οι μετοχές της Airbus σημείωναν πτώση περίπου 3% στις πρώτες συναλλαγές, αφού είχαν φθάσει σε υψηλά ρεκόρ μία ημέρα νωρίτερα, με τους αναλυτές να επισημαίνουν το ελαφρώς ασθενέστερο του αναμενόμενου EBIT που επιβαρύνθηκε από τα έξοδα διαστήματος.
Οπως αναφέρει το πρακτορειο Reuters, η Airbus, επισήμανε βραχυπρόθεσμες πιέσεις στην παραγωγή και επιβεβαίωσε μια καθυστέρηση στο φορτηγό αεροσκάφος A350. Η εταιρεία πάντως, προέβλεψε αύξηση 7% στις παραδόσεις σε περίπου 820 αεροσκάφη φέτος.
Υψηλό μέρισμα
«Πετύχαμε ισχυρή εισροή παραγγελιών σε όλες τις επιχειρήσεις το 2024, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή ζήτηση για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας. Πετύχαμε τις κατευθυντήριες γραμμές μας για το 2024 σε μια χρονιά δοκιμασίας για την Airbus», δήλωσε ο Γκυγιάμ Φορί, διευθύνων σύμβουλος της Airbus.
Το «αφεντικό» της ευρωπαικής αεροδιαστημικής εταιρείας μίλησε για τον μετασχηματισμό στους τομείς της άμυνας και του διαστήματος ενώ εξέφρασε την ικανοποίησή του για τα αποτελέσματα. Οπως είπε χαρακτηριστικά, «τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024 και το επίπεδο εμπιστοσύνης που έχουμε για τις μελλοντικές μας επιδόσεις υποστηρίζουν την πρότασή μας για αυξημένο μέρισμα».
Η εταιρεία ανακοίνωσε ετήσιο μέρισμα 2 ευρώ ανά μετοχή, αυξημένο κατά 11% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, και δήλωσε ότι σχεδιάζει να καταβάλει ειδικό μέρισμα 1 ευρώ ανά μετοχή το 2025, στα ίδια επίπεδα με το 2024.
Η εταιρεία παρέδωσε 766 αεροσκάφη πέρυσι, περίπου σύμφωνα με τον στόχο της, αντιμετωπίζει βιομηχανικές καθυστερήσεις που οφείλονται εν μέρει σε προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού της αεροδιαστημικής, τα οποία έχουν επίσης παρεμποδίσει την ανάκαμψη της ταλαιπωρημένης αμερικανικής ανταγωνίστριας Boeing , σημειώνει το Reuters.
«Συγκεκριμένες προκλήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού, κυρίως με την Spirit AeroSystems, ασκούν επί του παρόντος πίεση στην αύξηση της παραγωγής τόσο του A350 όσο και του A220», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus Γκ.Φορί στους αναλυτές κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής κλήσης για τα κέρδη.
Δασμοί
Ωστόσο, ο όμιλος διατηρεί όλους τους μεσοπρόθεσμους στόχους παραγωγής του.
Για το 2025, η Airbus προέβλεψε ότι τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη θα αυξηθούν σε περίπου 7 δισ. ευρώ, εξαιρουμένων των επιπτώσεων από τους απειλούμενους εμπορικούς δασμούς, αλλά συμπεριλαμβανομένης της ενσωμάτωσης της Spirit, σε μια ένδειξη ότι η τελική συμφωνία για την απορρόφηση των εργοστασίων που σχετίζονται με την Airbus είναι κοντά.
Ο γαλλικός όμιλος αναμένεται να αναλάβει δύο εργοστάσια της Spirit που παρέχουν σύνθετα δομικά μέρη για το A350 και το A220. Μπορεί επίσης να αναλάβει ένα μικρότερο εργοστάσιο στη Σκωτία, εάν δεν βρεθεί εναλλακτικός αγοραστής.
Πηγή: ΟΤ