Θάνος Πλεύρης, Στέλιος Πέτσας, Άννα Καραμανλή, Ευριπίδης Στυλιανίδης, Μίλτος Χρυσομάλλης,Χαράλαμπος Αθανασίου έχουν εκδηλώσει την αντίθεσή τους
Καταψηφίζει το νομοσχέδιο για την ισότητα στον γάμο, ο βουλευτής της ΝΔ, Μίλτος Χρυσομάλλης κι όπως δήλωσε κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια δεν θα απέχει από την ψηφοφορία παρά θα τοποθετηθεί με αρνητική ψήφο για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών.
«Η μεγάλη παράταξη της Νέας Δημοκρατίας, παρέμεινε σταθερή στα 50 χρόνια της ιστορίας της διότι κατόρθωσε να ενσωματώσει διαφορετικές απόψεις με επιτυχία γιατί όλοι εμείς προερχόμαστε από διάφορες πολιτικές προσεγγίσεις – φιλελεύθεροι, συντηρητικοί, κεντρώοι, δεξιοί και συνυπάρχουμε για τα πολλά στα οποία συμφωνούμε, αλλά και γι αυτά στα οποία διαφωνούμε και πρώτος τα αναγνωρίζει όλα ο ίδιος ο πρόεδρός μας και πρωθυπουργός. Η ΝΔ είναι ένα μεγάλο λαϊκό κόμμα που εκφράζει τις ανησυχίες και τις προσδοκίες όλων των Ελλήνων.
Αυτές τις ανησυχίες φωνάζω κι εγώ σήμερα με την αρνητική ψήφο μου για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Τοποθετούμαι όμως κατά συνείδηση και όχι απέχοντας. Δεν δύναμαι να φανταστώ μια κοινωνία, που ο πατέρας και η μητέρα θα αντικατασταθούν από τον γονέα 1 και τον γονέα 2 και τα παιδιά θα στερούνται τα οφέλη που ο πατέρας και η μητέρα από κοινού προσφέρουν. Κι αυτό για μένα είναι αξιακό. Γιατί έχουμε την ευθύνη να διατηρήσουμε ότι κληρονομήσαμε, να προστατεύσουμε την κοινωνία και πάνω από όλα τα παιδιά μας» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Χρυσομάλλης, σύμφωνα με το ΑΠΕ ΜΠΕ.
Θάνος Πλεύρης: Δεν ψηφίζει το νομοσχέδιο, επιλέγει την αποχή
Δεν θα ψηφίσει το νομοσχέδιο για την ισότητα στον γάμο ο βουλευτής της ΝΔ, Θάνος Πλεύρης, άφησε ωστόσο να εννοηθεί ότι θα απέχει από την ψηφοφορία, λέγοντας πως θα τηρήσει στάση που δεν θα δώσει το δικαίωμα σε κανέναν να εκμεταλλευτεί την διαφωνία του για μικροπολιτικούς λόγους.
Κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια, ο κ.Πλεύρης εξήρε την στάση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του κόμματος της ΝΔ στο θέμα, αφού παρέχει την ελευθερία στους βουλευτές να διαφωνούν και να εκφράζουν ανοιχτά και εντός του Κοινοβουλίου τη διαφωνία τους, απεναντίας των άλλων κομμάτων (ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ) που μεν έχουν διαφωνούντες βουλευτές στους κόλπους τους, δεν μιλάει ωστόσο ουδείς γι αυτό.
Ο Θάνος Πλεύρης εξήγησε επίσης το σκεπτικό της αντίθεσή του στο νομοσχέδιο, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν εφορμάται από ομοφοβικά κίνητρα, αλλά είναι ξεκάθαρα αξιακή.
«Είναι θέμα συνείδησης και συνείδηση σημαίνει πως αντέχεις και αναγνωρίζεις τον πολιτικό σου ρόλο. Συνεπώς δεν μπορώ να ψηφίσω τις συγκεκριμένες διατάξεις που προωθεί η κυβέρνηση αλλά θα επιλέξω στάση που δεν θα δώσει το δικαίωμα να εκμεταλλευτεί κανείς τη διαφωνία μου για μικροπολιτικούς λόγους» είπε χαρακτηριστικά ο βουλευτής της ΝΔ.
Ο Θάνος Πλεύρης, ξεκίνησε την ομιλία του λέγοντας πως σήμερα είναι μια ιστορική συνεδρίαση δεδομένου ότι ερχόμαστε εδώ να συζητήσουμε για ένα έντονο κοινωνικό θέμα, που απασχολεί πάρα πολύ κόσμο.
Τόνισε ότι ως βουλευτής έκρινε ότι πρέπει να πάρει τον λόγο για να εκφράσει τη διαφωνία του «η οποία είναι διαφωνία αρχής, αξιών και συνείδησης και δεν είναι διαφωνία ομοφοβικού παραληρήματος». «Κι αυτή τη διαφωνία, δεν θα τη χαρίσουμε στους ακραίους ανθρώπους. Διότι το γεγονός ότι το 50% των Ελλήνων διαφωνούν στον γάμο και παραπάνω στην τεκνοθεσία, δεν σχετίζεται με όλα αυτά τα οποία ακούστηκαν σε αυτή την αίθουσα» ανάφερε και καταφέρθηκε εναντίον του Κυριάκου Βελόπουλου λέγοντας χαρακτηριστικά: «Υπάρχει αρχηγός κόμματος, που ζητάει από τους βουλευτές να πουν αν είναι ομοφυλόφιλοι και με βάση αυτό το κριτήριο θα μπορούν να ψηφίζουν ή όχι λες και όταν θα ψηφίζουμε τους Ποινικούς Κώδικες θα πρέπει να αποσυρθούν οι δικηγόροι. Άρα δεν θα ψηφίζουν κι οι Χριστιανοί για θέματα που άπτονται της θρησκείας».
«Είναι δυνατόν να ακούγονται αυτά τα πράγματα και είναι δυνατόν να πούμε ότι η διαφωνία εκφράζεται από αυτούς τους ανθρώπους; Όχι. Γιατί εγώ θέλω, τελειώνοντας αυτή την ομιλία, να μπορώ να αντικρίσω αυτούς τους ανθρώπους, οι οποίοι θα ακούσουν πράγματα που θα διαφωνούν, αλλά τους σέβομαι. Γιατί το πρώτο και το κυρίαρχο είναι να υπάρχει σεβασμός. Διαφωνώ με την ισότητα στον γάμο και την τεκνοθεσία. Οφείλω να πω ότι όποιος λέει συμφωνώ με τον γάμο, αλλά διαφωνώ με την τεκνοθεσία αυτό είναι το πιο ομοφοβικό διότι είναι σαν να λέει ότι αυτοί οι άνθρωποι είναι επικίνδυνοι για τα παιδιά. Δεν θα ακούσετε τέτοια από μένα. Η δική μου διαφωνία είναι αξιακή. Διαφωνώ με την αλλαγή του προτύπου της οικογένειας και στην αλλαγή του προτύπου του γάμου. Το ότι διαφωνώ όμως δεν θα υποστηρίξω και θέματα τα οποία δεν πιστεύω ως νομικός” ανάπτυξε την θέση του.
Στο σημείο αυτό, ο κ. Πλεύρης εξήγησε ότι δεν προκύπτει συνταγματικό θέμα, διευκρίνισε όμως ότι δεν πλήττεται το θέμα της ισότητας, άρα δεν μπορούμε να επικαλούμαστε το άρθρο 4 και 5 του Συντάγματος διότι αυτά -όπως είπε- τα έχει λύσει ο Άρειος Πάγος. Και διότι, προσέθεσε, ισότητα είναι η αντιμετώπιση ίδιων καταστάσεων- καθώς άλλο ο γάμος ετερόφυλων, άλλο ο γάμος ομόφυλων, «διότι τότε θα έμπαινε και το θέμα των πολυγαμικών εάν πηγαίναμε αποκλειστικά και μόνο με το κριτήριο της επιθυμίας». Το ότι προστατεύεται συνταγματικά ο γάμος των ετεροφύλων δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα του νομοθέτη να θεσπίσει και γάμο ομόφυλων ζευγαριών, παρατήρησε ωστόσο ο κ. Πλεύρης καλώντας όσους λένε το αντίθετο να παραδεχθούν ότι έχουν απλώς πολιτική διαφωνία. Επιπλέον, είπε ότι δεν υπάρχει και καμία υποχρέωση από το Σύνταγμα και καμία υποχρέωση από την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου καθώς το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου έχει κρίνει ότι δεν παραβιάζουν την ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου τα κράτη που δεν θεσμοθετούν τον γάμο.
«Άρα θέμα ισότητας υπό την έννοια ότι παραβιάζεται κάποιος κανόνας δικαίου δεν υπάρχει και συνεπώς δεν μπορεί να μιλάει κανένας για ατομικό, ανθρώπινο και πανανθρώπινο δικαίωμα. Αυτά τα λέει η έννομη τάξη με απόφαση του Αρείου Πάγου και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Υπάρχει βέβαια μια κυρίαρχη τάση στον Δυτικό κόσμο να οδηγείται στο να αναγνωρίσει τον γάμο και την τεκνοθεσία, όμως υπάρχουν χώρες που δεν το έχουν θεσμοθετήσει. Βάσει της ωριμότητας της κοινωνίας η ελληνική κοινωνία είναι πιο κοντά στην ιταλική κοινωνία και την κυπριακή κοινωνία που δεν το έχουν θεσμοθετήσει. Και δεν μου αρέσει η ωριμότητα της ολλανδικής κοινωνίας. Άρα είναι θέμα αρχών και αξιών μιας κοινωνίας».
Σχετικώς με την επίκληση ότι προστατεύονται τα δικαιώματα των παιδιών, ο κ. Πλεύρης είπε αφενός πως τα παιδιά που είναι σε ιδρύματα είναι πολύ λιγότερα από τις αιτήσεις που υπάρχουν, ενώ τα παιδιά που μεγαλώνουν με ομόφυλους γονείς δεν κινδυνεύουν να πάνε σε ιδρύματα καθώς με βάση τον νόμο ο βιολογικός γονέας έχει δικαίωμα να υποδείξει ποιος θα είναι επίτροπος.
«Δεν θέλω να αναγνωρίσω μία οικογένεια στην οποία υπάρχουν δύο πατέρες και καμία μητέρα, ή δύο μητέρες και κανένας πατέρας το παιδί σε αυτή την περίπτωση είτε υιοθετημένο είτε βιολογικό θα έχει έναν πατέρα και μία μητέρα. Δεν είναι αριθμητικό το θέμα των γονέων δεν είναι ότι όσο περισσότερους γονείς έχουμε είναι τόσο καλύτερο για τα παιδιά. Το παιδί χρειάζεται μητέρα και πατέρα» τόνισε ο κ. Πλεύρης. Τέλος επισήμανε ότι είναι πολύ θετικό καθώς δεν πάει να αναγνωρίσει τον άκρατο δικαιωματισμό αφού δεν αναγνωρίζει το θέμα της παρένθετης μητέρας και σωστά και δεν αναγνωρίζεται το γονέας 1 και το γονέας.
Άννα Καραμανλή: Καταψηφίζω το νομοσχέδιο
“Δεν ξέρω πότε η έννοια της οικογένειας έχασε την ιερότητά της και φτάσαμε στο σημείο να θεωρείται οκ ένα παιδί να μην πει ποτέ μαμά, ούτε πότε ο βράχος των παιδικών μας χρόνων, ο πατέρας, έγινε ανώνυμο σπέρμα. Αν αυτό είναι πρόοδος τότε είμαι συντηρητική και οπισθοδρομική. Αν όμως είναι ένα μοιραίο βήμα για την αποσύνθεση της κοινωνικής συνοχής την διάλυση των δεσμών που ξεκινούν από την οικογένεια και καθορίζουν όλη μας τη ζωή, τότε όχι δεν μπορώ να συναινέσω και γι αυτό καταψηφίζω το νομοσχέδιο”, δήλωσε η βουλευτής της ΝΔ, ‘Αννα Καραμανλή από την Ολομέλεια.
Η κυρία Καραμανλή, είναι η τρίτη βουλευτής, που δηλώνει ανοιχτά ότι διαφωνεί με το νομοσχέδιο, μετά τον Θάνο Πλεύρη και τον Μίλτο Χρυσομάλλη, και θα το καταψηφίσει.
Η βουλευτής της ΝΔ εξηγώντας το σκεπτικό της διαφωνία της είπε ότι η επίκληση ότι τα παιδιά δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα όταν μεγαλώνουν με ομόφυλους γονείς δεν της είναι πειστικό, όπως δεν θα της ήταν πειστικό και το επιχείρημα ότι τα παιδιά που στερούνται τον ένα και τον άλλο γονιό ή εγκαταλείπονται δεν έχουν κάποιο πρόβλημα. “Δεν μου είναι επίσης καθόλου μα καθόλου πειστική η επιχειρηματολογία για τις παρένθετες μητέρες, τις ενοικιαζόμενες μήτρες δηλαδή ή χειρότερα μέσα από κυκλώματα εκμετάλλευσης γυναικών. Μπορεί στο νομοσχέδιο να απαγορεύεται η παρένθετη μητέρα, καθώς όμως θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο θα ακολουθήσει κι η παρένθετη μητέρα με ότι αυτό συνεπάγεται” είπε ακόμη.
Τέλος, η κυρία Καραμανλή καταφέρθηκε εναντίον όσων κατηγορούν τους διαφωνούντες βουλευτές σαν ομοφοβικούς και αναχρονιστικούς και κατήγγειλε συνάδελφό της από το κυβερνών κόμμα, ο οποίος της απέδωσε κίνητρα ψηφοθηρίας, όταν δήλωσε ότι τάσσεται εναντίον του νομοσχεδίου.
Στέλιος Πέτσας: Διαφωνώ με το νομοσχέδιο και θα απέχω από την ονομαστική ψηφοφορία
Την διαφωνία του με το νομοσχέδιο για την ισότητα στον γάμο εξέφρασε και ο Στέλιος Πέτσας, βουλευτής της ΝΔ, από το βήμα της ολομέλειας της Βουλής, ο οποίος δήλωσε ωστόσο, ότι θα επιλέξει την αποχή από την ονομαστική ψηφοφορία και όχι την καταψήφιση.
Ο κ. Πέτσας καταγράφεται ως ο δεύτερος βουλευτής που θα απέχει από την ψηφοφορία του νομοσχεδίου, μετά τον Θάνο Πλεύρη και ως ο πέμπτος που δήλωσε ανοιχτά ότι διαφωνεί, μετά και τους Μίλτο Χρυσομάλλη, ‘Αννα Καραμανλή και Ευρυπίδη Στυλιανίδη, οι οποίοι δήλωσαν ότι θα καταψηφίσουν.
Μεταξύ των λόγων που επικαλέστηκε ο κ. Πέτσας για τη διαφωνία του, είναι το άρθρο 11 του νομοσχεδίου, για το οποίο υποστήριξε ότι ανοίγει ένα μεγάλο παράθυρο στην παρένθετη κύηση, στην οποία η κυβέρνηση επιθυμεί να κλείσει την πόρτα – κι αυτό γιατί μετά την ψήφιση του νόμου, παιδί που αποκτάται με οποιονδήποτε νόμιμο τρόπο στο εξωτερικό, αναγνωρίζεται αυτομάτως στο εσωτερικό. “Είναι πραγματικά οξύμωρο να θέλεις να απαγορεύσεις κάτι, και όμως με το σχέδιο νόμου να το επιτρέπεις. Επιπλέον αυτή η αντίφαση είναι εξαιρετικά πιθανό να οδηγήσει σε καταδίκη της Ελλάδας στο Ειδικό Δικαστήριο των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, καθώς το μόνο κριτήριο για την απαγόρευση της παρένθετης κύησης για ομόφυλα ζευγάρια στην Ελλάδα θα είναι ο τόπος γέννησης ενός παιδιού, κάτι που υπογραμμίζεται και στην έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής” ανέφερε συγκεκριμένα.
Εξάλλου, ο κ. Πέτσας δήλωσε, ότι τον προβληματίζει οποιαδήποτε ρωγμή στην πολιτική σταθερότητα, που με τόσο κόπο κατακτήσαμε τα τελευταία χρόνια, με το ενδεχόμενο να καταγραφούν στις Ευρωεκλογές ιστορικά υψηλά επίπεδα αποχής, και την ενίσχυση μέσω αυξημένης ψήφου διαμαρτυρίας, ετερόκλητων και ενδεχομένως αντιευρωπαϊκών δυνάμεων στην επόμενη Ευρωβουλή.
Καταλήγοντας, ο κ. Πέτσας τόνισε ότι: “Για λόγους νομικούς, βιοηθικούς και πολιτικούς, πιστός στις αρχές και στις αξίες μου, ως σύζυγος πατέρας και πολιτικός δεν μπορώ να συμφωνήσω με αυτή την νομοθετική πρωτοβουλία. Επειδή όμως στηρίζω τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη και την κυβέρνηση που αποκατέστησε την εμπιστοσύνη στην πατρίδα μας, επειδή μια διαφωνία, έστω και σημαντική, δεν μπορεί να θολώσει τις λοιπές πολιτικές μας που κάνουν καλύτερη τη ζωή των Ελλήνων, αλλά και επειδή επιθυμώ την ενότητα της παράταξης στην οποία ανήκω από μικρό παιδί, θα απέχω από την ονομαστική ψηφοφορία”.
Καταψηφίζει το νομοσχέδιο ο Ευριπίδης Στυλιανίδης
Καταψηφίζει το νομοσχέδιο για την ισότητα στον πολιτικό γάμο, ο βουλευτής της ΝΔ. Ευριπίδης Στυλιανίδης.
Στη συζήτηση που εξελίσσεται στην ολομέλεια, ο βουλευτής της ΝΔ ανέφερε μεταξύ άλλων, ότι:
– Ό,τι δεν δώσει ο νομοθέτης (σ.σ. αναφερόμενος στην ιατρικώς υποβοηθούμενη αναπαραγωγή), αργά ή γρήγορα, εφόσον χρησιμοποιείται ο νεολογισμός της ισότητας του γάμου ως νεότευκτου δικαιώματος, θα αναγκαστεί να το προσφέρει ως δυνατότητα ο Ευρωπαίος δικαστής.
– Η ελληνική νομοθεσία έχει προβλέψει το Σύμφωνο Συμβίωσης, με σεβασμό στη διαφορετικότητα, που θα μπορούσε άνετα, συμπληρωμένο με τις αναγκαίες νομοθετικές διατάξεις, να επιλύσει νομικά και πρακτικά ζητήματα των ομόφυλων ζευγαριών, εντάσσοντας τα με πληρότητα στην ελληνική κοινωνία.
– Διεθνείς μελέτες έχουν δείξει ότι τα γενετικά αίτια που προσδιορίζουν τον σεξουαλικό προσανατολισμό, αφορούν σε μικρό μονάχα ποσοστό, της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας. Ένα μεγάλο ποσοστό επέλεξε αυτόν τον προσανατολισμό από μόδα, από εμπειρία, από επιλογή ή από άλλες συνθήκες. Ως εκ τούτου, είναι πολύ σημαντικά τα κοινωνικά και οικογενειακά βιωματικά πρότυπα, όχι μόνο για την ψυχολογία των παιδιών αλλά και για τη διαμόρφωση της σεξουαλικής τους ταυτότητας.
– Η νομοθέτηση του γάμου των ομοφυλόφιλων ζευγαριών, κλονίζει αναμφισβήτητα το επιτυχημένο μοντέλο της ελληνικής παραδοσιακής οικογένειας, απομακρύνει από τα ορθόδοξα χριστιανικά πρότυπα της ελληνικής παράδοσης και αποδυναμώνει την προσπάθεια δημογραφικής ενίσχυσης μιας χώρας που πλήττεται σφοδρά από την υπογεννητικότητα.
– Αυτό που χρειάζεται σήμερα κυρίως στην Ελλάδα, είναι η στήριξη της τρίτεκνης και πολύτεκνης οικογένειας.
– Για την ορθοδοξία, ο γάμος είναι το σημαντικότερο μυστήριο, δηλαδή σκληρός πυρήνας του θρησκευτικού μας δόγματος, όπως το διατύπωσε η Ιερά Σύνοδος. Διερωτώμαι λοιπόν, εάν γίνεται κάποιος να δηλώνει χριστιανός ορθόδοξος αλά κάρτ, επιλέγοντας μόνο ό,τι του αρέσει από την πίστη που ακολουθεί.
– Η μεγάλη σημασία που διαδραματίζει η οικογένεια, μαζί με το σχολείο, στη διαμόρφωση ταυτοτικών προτύπων που πηγάζουν από την ίδια τη φύση, καθιστούν την οικογένεια θεμέλιο της κοινωνίας. Η ελληνική παραδοσιακή οικογένεια ήταν και παραμένει το ασφαλέστερο όχημα για να αναπτύξουν τα παιδιά την προσωπικότητά τους ομαλά, ξεκάθαρα, χωρις ταυτοτικές συγχύσεις και ψυχολογικές συνέπειες, που θα προκαλούσε κάθε άλλο μοντέλο. Οι έννοιες της μάνας και του πατέρα είναι αναντικατάστατες και ταυτίζονται με την αγαπημένη παραδοσιακή οικογένεια, ως θεμέλιο της συντεταγμένης ανθρώπινης κοινωνίας.
Kαταψηφίζει το νομοσχέδιο ο Χαράλαμπος Αθανασίου
«Το σύμφωνο συμβίωσης έχει λύσει τα βασικά ζητήματα για την προστασία των παιδιών, όπως αυτά της καταγωγής, της διατροφής, ζητήματα ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά, κληρονομικά, πάντα με γνώμονα το συμφέρον του παιδιού», είπε ο βουλευτής της ΝΔ Χαράλαμπος Αθανασίου ο οποίος επικαλέστηκε και τη νομολογία για την προστασία του παιδιού και το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο. Ο κ. Αθανασίου δήλωσε ότι θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο και ότι το ζήτημα της προστασίας των παιδιών προβάλλεται προσχηματικά.
«Όλα τα προβαλλόμενα επιχειρήματα, ότι για την προστασία των παιδιών των ομόφυλων ζευγαριών, απαιτείται γάμος, είναι χωρίς έρεισμα και συνεπώς προσχηματικά», είπε ο κ. Αθανασίου. Πρόσθεσε επίσης ότι η συνταγματική έννοια του γάμου τον περιορίζει στα ουσιώδη στοιχεία που ισχύουν διαχρονικά στην ελληνική κοινωνία και στις θεμελιώδεις αρχές που τον διέπουν στην ελληνική έννομη τάξη, δηλαδή στη μόνιμη συμβίωση δύο προσώπων διαφορετικού φύλου.
Κάθε άλλη νοηματοδότηση της ομόφυλης σχέσης είναι ανυπόστατη διότι δεν μπορεί να υπάρξει γάμος χωρίς τη συμβολή δύο φύλων, είπε ο Χαράλαμπος Αθανασίου και πρόσθεσε: «Στη ΝΔ, ως η κατεξοχήν μεγάλη δημοκρατική παράταξη, είναι επόμενο να προσεγγίζουμε αξιακά ζητήματα από διαφορετική σκοπιά αλλά πάντοτε με αρραγή ενότητα, ευθύνη και πολιτισμό. Γιατί η παράταξή μας, είναι παράταξη της ευθύνης και της συνέπειας».