More

    Πώς το Instagram «καθορίζει» τα δώρα που ζητούν τα παιδιά από τον Άι Βασίλη

    Πάνε οι μέρες που τα παιδιά έβαζαν σε κύκλο το αγαπημένο τους παιχνίδι στον κατάλογο με την ελπίδα να πάρουν αυτό που θέλουν από τον Άγιο Βασίλη. Αντ’ αυτού, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και δη το Instagram -όπου οι influencers παρουσιάζουν τα προϊόντα που έχουν αγοράσει- έχει πάρει τη θέση του κλασικού καταλόγου, με τους γονείς να υπογραμμίζουν ότι αυξάνεται η πίεση σε μια ήδη αγχωτική οικονομικά περίοδο.

    Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της blogger σε πλατφόρμα γονέων Σαρλότ Χάρντινγκ, η οποία τόνισε στο BBC πόσο αγχωτική ήταν η φετινή λίστα των χριστουγεννιάτικων δώρων.

    Τα Χριστούγεννα μπορεί να γίνει ακόμη πιο περίπλοκη περίοδος για πολλούς από την πρόσθετη πίεση «να είναι ευτυχισμένοι»

    «Καθώς οι γιοι μου μεγάλωναν, τα δώρα έγιναν πιο ακριβά», πρόσθεσε, σημειώνοντας πως πλέον τα δώρα που ζητούν οι έφηβοι αφορούν κονσόλες παιχνιδιών και εισιτήρια για συναυλίες, ενώ δεν λείπουν και τα μικρότερα δώρα πριν από τις γιορτές, όπως τα advent calendars, δηλαδή τα ημερολόγια αντίστροφης μέτρησης με διαφορετικό περιεχόμενο για αγόρια και κορίτσια, που μπορεί να κοστίσουν ακόμη και εκατοντάδες λίρες εάν γιαπαράδειγμα περιέχουν προϊόντα ομορφιάς.

    Ο ρόλος των social media

    Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ιδίως οι «όλο και νεότεροι» influencers που διαφημίζουν προϊόντα, είναι αυτοί που παίζουν μεγάλο ρόλο όταν τα παιδιά φτιάχνουν τις χριστουγεννιάτικες λίστες τους.

    «Ωστόσο τα παιδιά δεν γνωρίζουν το ποσό των χρημάτων που κοστίζουν όλα αυτά και οι γονείς αρχίζουν πραγματικά να αισθάνονται την πίεση που τους ασκείται».

    Αλλά δεν είναι μόνο τα χριστουγεννιάτικα δώρα και οι δωρεές που κοστίζουν ακριβά. Οι τάσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως το «Elf on the Shelf» και τα «Christmas Eve Boxes», καθώς και η συμμετοχή σε εκδηλώσεις, ανεβάζουν επίσης τις τιμές κατά την εορταστική περίοδο.

    «Η τελευταία τάση αφορά η επίσκεψη στον Άγιο Βασίλη», συμπλήρωσε η blogger Στέφανι Χάντγουελ. «Έχουμε το Πολικό Εξπρές, τις εμπειρίες του Άγιου Βασίλη και το απογευματινό τσάι με τον Άγιο Βασίλη. Μερικές φορές πρέπει να ελέγχω τον εαυτό μου και να σκέφτομαι ότι όταν ήμουν παιδί, είδα τον Άγιο Βασίλη μια φορά και ήταν ακόμα μαγικό», είπε. «Πιθανότατα ήταν τα πράγματα που κάναμε ως οικογένεια που θυμάμαι πραγματικά».

    Όχι άλλη προβολή στα trends

    «Αποφάσισα να ελαχιστοποιήσω το περιεχόμενο που αφορά τις δημοφιλείς τάσεις αυτής της χρονικής περιόδου, επειδή δημιουργεί αυτή την προσδοκία και δεν μου αρέσει αυτό, επειδή το νιώθω κι εγώ η ίδια ως γονιός», σημείωσε η Χάντγουελ.

    Ομοίως και η δημοφιλής Κέιτλιν Άκρεμαν, η οποία βρίσκεται πίσω από τη σελίδα Haul at 4 στο Instagram, έχει επίσης μειώσει το χριστουγεννιάτικο περιεχόμενό της λόγω της κρίσης του κόστους ζωής. «Μπορείτε ακόμα να περάσετε καταπληκτικά Χριστούγεννα και να δημιουργήσετε πολλές αναμνήσεις με τρόπο φιλικό προς τις δυνατότητές σας», δήλωσε στο BBC.

    «Όσο και να μου αρέσει να βλέπω τους ακολούθους μου να γιορτάζουν και να το μοιράζονται στα social media, δεν πάυω να πιστεύω πως “η σύγκριση είναι ο κλέφτης της χαράς”», εξήγησε.

    Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ιδίως οι «όλο και νεότεροι» influencers που διαφημίζουν προϊόντα, είναι αυτοί που παίζουν μεγάλο ρόλο όταν τα παιδιά φτιάχνουν τις χριστουγεννιάτικες λίστες τους

    Πώς το Instagram «καθορίζει» τα δώρα που ζητούν τα παιδιά από τον Άι ΒασίληΠώς το Instagram «καθορίζει» τα δώρα που ζητούν τα παιδιά από τον Άι Βασίλη

    Το instagram διαμορφώνει τις λίστες του Άι Βασίλη

    Πρόσθετη πίεση

    Η Κάθριν Τζάνσον-Μπόιντ, καθηγήτρια ψυχολογίας του καταναλωτή στο Πανεπιστήμιο Anglia Ruskin του Κέιμπριτζ, επισήμανε πως τα Χριστούγεννα μπορεί να γίνει ακόμη πιο περίπλοκη περίοδος για πολλούς από την πρόσθετη πίεση «να είναι ευτυχισμένοι».

    «Αν δεν έχεις τη δυνατότητα να το κάνεις αυτό – όπως το να έχεις αυτό το τεράστιο χριστουγεννιάτικο γεύμα με την οικογένειά σου – τότε συχνά αφήνει τους ανθρώπους να αισθάνονται ανεπαρκείς ή μοναχικοί», είπε, προσθέτοντας πως η οικονομική πίεση μπορεί μερικές φορές να αλλάξουν την αντίληψη των ανθρώπων για την εορταστική περίοδο.

    Λιγότερο Instagram – Επιστροφή στα βασικά

    Η Φιόνα Μπαρνάρντ, η οποία διευθύνει το ιστολόγιο «Life of a Crazy Mum» συμφωνεί ότι τα Χριστούγεννα «μπορεί να είναι μια δύσκολη περίοδος για τους ανθρώπους με ταραγμένη ψυχική υγεία και οικονομικά προβλήματα. Τις περισσότερες φορές, το μόνο που θέλουν να κάνουν τα παιδιά τα Χριστούγεννα είναι να περάσουν χρόνο με την οικογένειά τους και τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Μήπως τελικά δεν χρειάζεται να τρέχουμε να τα γεμίσουμε με δώρα ή να δουλεύουμε στην κουζίνα τη μισή μέρα, όπου δεν μας βλέπουν;», αναρωτήθηκε, επισημαίνοντας την ανάγκη να «επιστρέψουμε στα βασικά» του τι σημαίνουν τα Χριστούγεννα.

    «Πρόκειται για την οικογένεια. Έχει να κάνει με το να μοιραζόμαστε χρόνο και αγάπη, σε αντίθεση με το να μοιραζόμαστε σάκους γεμάτους χρήματα που δεν έχουμε».

    Πηγή: ΟΤ

    Newsroom
    Newsroomhttps://ekozani.gr
    Γίνε εσύ ο ρεπόρτερ και στείλε την είδηση της ημέρας... info@ekozani.gr
    spot_img

    more news