Ο ανταγωνισμός των εταιρειών ηλεκτρονικού εμπορίου είναι αδυσώπητος και ένας τρόπος που οι ηλεκτρονικοί λιανοπωλητές προσπαθούν να αποσπάσουν μερίδια της πίτας είναι η χρήση νέων τεχνολογιών που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη.
Η εφαρμογή αγορών Taobao του κινεζικού γίγαντα ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba κατέκτησε την πρώτη θέση στα charts του Apple App Store στη Σιγκαπούρη μετά την κυκλοφορία μιας αγγλικής έκδοσης την Τρίτη, χάρη σε μεταφράσεις που υποστηρίζονται από τεχνητή νοημοσύνη.
Αυτό σύμφωνα με την Sensor Tower, μια εταιρεία πληροφοριών αγοράς της οποίας τα δεδομένα δείχνουν ότι η Taobao έφτασε στην πρώτη θέση στο App Store της Apple στη Σιγκαπούρη σε όλες τις κατηγορίες, από τις 11 Σεπτεμβρίου. Την Τρίτη, την ημέρα που ανακοινώθηκε η έκδοση στην αγγλική γλώσσα, η εφαρμογή ανέβηκε από πέμπτη στην πρώτη θέση στην κατηγορία αγορών.
Πριν από αυτό, η εφαρμογή Taobao είχε ακόμα σχετική δημοτικότητα και κατατάσσονταν σταθερά στις δέκα πρώτες εφαρμογές αγορών για χρήστες iPhone από τα μέσα Αυγούστου και μετά, σύμφωνα με την Sensor Tower.
Το μοντέλο ΑΙ της Alibaba
Η νέα ενημέρωση «τονίζει την αφοσίωση της Taobao στην εξυπηρέτηση των χρηστών της από τη Σιγκαπούρη, οι οποίοι έχουν δείξει έντονη επιθυμία για μια διεπαφή στην αγγλική γλώσσα, αντικατοπτρίζοντας την ποικιλόμορφη γλωσσική τους ευχέρεια», συνόψισε η Alibaba σε δελτίο τύπου την Τρίτη. Δεν διευκρίνισε τα χαρακτηριστικά μετάφρασης AI. Η εταιρεία έχει το δικό της μοντέλο AI.
Η έκδοση ανέφερε ότι η νέα πλατφόρμα «ενισχύει την προσβασιμότητα για μη Κινέζους χρήστες, εξαλείφοντας την ανάγκη τους για μη αυτόματες μεταφράσεις που προηγουμένως καθιστούσαν τις αγορές λιγότερο βολικές για αυτούς».
Το Taobao και το Tmall είναι μακράν η μεγαλύτερη πηγή εσόδων της Alibaba, αλλά μέχρι σήμερα πουλάνε κυρίως σε ανθρώπους στην Κίνα χρησιμοποιώντας μια διεπαφή στην κινεζική γλώσσα. Τα έσοδα του Ομίλου Taobao και Tmall για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου ήταν 26,55 δισεκατομμύρια γιουάν (3,65 δισεκατομμύρια δολάρια), σημειώνοντας αύξηση 6% από έτος σε έτος, σύμφωνα με το CNBC.
Η Alibaba τα τελευταία χρόνια έχει επίσης επιδιώξει να ενισχύσει τις δραστηριότητές της στο ηλεκτρονικό εμπόριο στο εξωτερικό με πλατφόρμες όπως το Alibaba.com και το AliExpress.
Η Σιγκαπούρη ως πειραματικό εργαστήριο της Alibaba
Η Σιγκαπούρη είναι η πρώτη αγορά όπου η Taobao θα παρουσιάσει αυτή τη νέα ενημέρωση, μαζί με τη γειτονική Μαλαισία, σύμφωνα με την Alibaba.
Ήδη από πέρυσι, οι χρήστες του Taobao από τη Σιγκαπούρη είχαν φτιάξει στο παρελθόν οδηγούς για το πώς να αγοράζουν ρούχα, έπιπλα και είδη lifestyle από το Taobao. Αυτοί οι οδηγοί βίντεο δημοσιεύτηκαν στην πλατφόρμα TikTok που ανήκει στην ByteDance, μια άλλη κινεζική εφαρμογή. Πολλά βίντεο συγκέντρωσαν περισσότερες από 10.000 προβολές, με ένα να συγκεντρώνει 105.000 προβολές.
Η τελευταία κίνηση της Alibaba αντανακλά την αυξανόμενη τάση των κινεζικών επιχειρήσεων που προσπαθούν να επεκταθούν παγκοσμίως και χρησιμοποιούν τη Σιγκαπούρη ως πολιτιστικό πεδίο δοκιμής για να προωθήσουν τις φιλοδοξίες για πρόσβαση στη δυτική αγορά.
Οι χρήστες του Taobao στη Σιγκαπούρη και τη Μαλαισία μπορούν να αγοράσουν μια σειρά προϊόντων και να τα αποστείλουν στην πόρτα τους με μια μικρή χρέωση αποστολής
Την περασμένη εβδομάδα, η εταιρεία συμβούλων Bain and Company δήλωσε στη μελέτη της για εταιρείες καταναλωτικών αγαθών με έδρα την Ασία-Ειρηνικό ότι οι κινεζικές εταιρείες έχουν σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των νοτιοκορεατικών και ιαπωνικών εταιρειών στον αγώνα να γίνουν παγκόσμιοι: την μεγάλη εθνοτική κινεζική διασπορά εκτός Κίνας.
«Υπάρχουν πολλές από αυτές τις κινεζικές εταιρείες που έχουν πραγματικά φιλόδοξες παγκόσμιες νοοτροπίες και είναι σε θέση να εκμεταλλευτούν το είδος της επιχειρηματικής ικανότητας γρήγορης καινοτομίας που δημιούργησαν στην εγχώρια αγορά και να τη χρησιμοποιήσουν για να δημιουργήσουν νέες θέσεις στο εξωτερικό», είχε πει προηγουμένως στο CNBC ο Ντέιβιντ Ζένερ, ανώτερος συνεργάτης στη Bain..
Σύμφωνα με κυβερνητική έκθεση στα τέλη Ιουνίου 2023, σχεδόν τα τρία τέταρτα της Σιγκαπούρης με πληθυσμό 5,92 εκατομμυρίων είναι κινεζικής καταγωγής. Περίπου το 20% του πληθυσμού της Μαλαισίας είναι εθνοτικά Κινέζοι.
Η εμπειρία στην αγγλική γλώσσα δεν είναι τέλεια
Οι χρήστες του Taobao στη Σιγκαπούρη και τη Μαλαισία μπορούν να αγοράσουν μια σειρά προϊόντων, από ηλεκτρονικά, παπούτσια, συσκευές κουζίνας – και να τα αποστείλουν στην πόρτα τους με μια μικρή χρέωση αποστολής. Οι τιμές αναγράφονται σε γιουάν.
Η νέα έκδοση του Taobao μπορεί να μετατρέψει τις τιμές από γιουάν σε δολάριο Σιγκαπούρης και οι περιγραφές των προϊόντων θα είναι επίσης διαθέσιμες στα αγγλικά.
Αλλά από την Πέμπτη, η εμπειρία χρήστη δεν ήταν καθόλου τέλεια.
Ένας έλεγχος από το CNBC διαπίστωσε ότι οι τιμές δεν μετατράπηκαν από γιουάν σε δολάρια Σιγκαπούρης παρά τις αλλαγές στις επιλογές εμφάνισης νομισμάτων. Οι μεταφράσεις ήταν επίσης αρκετά κυριολεκτικές. Ωστόσο, η επιλογή μετάφρασης στα αγγλικά ήταν επίσης διαθέσιμη για κριτικές προϊόντων.
Οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με έδρα τη Σιγκαπούρη έσπευσαν να επισημάνουν τα νέα χαρακτηριστικά, παρά τις ατέλειές τους.
Ένα TikTok από έναν μεμονωμένο χρήστη μία ημέρα μετά την ανακοίνωση έδειξε στους χρήστες πώς να αλλάξουν την εμφάνιση της εφαρμογής Taobao στα Αγγλικά. Το βίντεο συγκέντρωσε 947.000 προβολές σε μια μέρα.
Η Sensor Tower είπε στο CNBC ότι ο μέσος μηνιαίος ενεργός χρήστης του Taobao στη Σιγκαπούρη έφτασε τους 167.000 το τρίτο τρίμηνο του 2024.