More

    Smartwatch: Πτώση στις πωλήσεις για πρώτη φορά

    Οι πωλήσεις έξυπνων ρολογιών, σε παγκόσμιο επίπεδο, μειώθηκαν για πρώτη φορά σε μεγάλο βαθμό λόγω της απότομης μείωσης της δημοτικότητας της Apple, εταιρείας που ηγείται της συγκεκριμένης αγοράς. Σύμφωνα με τα δεδομένα της εταιρείας ερευνών Counterpoint παραδόθηκαν από τους κατασκευαστές στους μεταπωλητές 7% λιγότερες συσκευές το 2024, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

    Οι αποστολές συσκευών Apple Watch μειώθηκαν κατά 19% κατά την συγκεκριμένη περίοδο, σύμφωνα με την Counterpoint. Αιτία για αυτή την καθίζηση είναι η έλλειψη νέων χαρακτηριστικών στις πιο πρόσφατες συσκευές της Apple και στο γεγονός ότι ένα φημολογούμενο μοντέλο Ultra 3 υψηλής ποιότητας δεν υλοποιήθηκε ποτέ.

    Η αγορά που «οδήγησε» την πτώση ήταν η Βόρεια Αμερική, όπου η απουσία του Ultra 3 και οι ελάχιστες αναβαθμίσεις χαρακτηριστικών στη σειρά S10 οδήγησαν τους καταναλωτές να καθυστερήσουν τις αγορές τους, δήλωσε η ανώτερη αναλυτής της Counterpoint, Anshika Jain.

    Η Apple επλήγη επίσης με τις απαγορεύσεις πωλήσεων και εισαγωγών στις ΗΠΑ στα τέλη του 2023 και στις αρχές του 2024 λόγω ενός αμφισβητούμενου διπλώματος ευρεσιτεχνίας σχετικά με την παρακολούθηση των επιπέδων οξυγόνου στο αίμα – το οποίο η κ. Jain λέει ότι συνέβαλε επίσης στη μείωση των πωλήσεων το πρώτο εξάμηνο του 2024.

    Μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις smartwatch «made in China»

    Συνολικά, η αμερικανική εταιρεία διατήρησε μερίδιο αγοράς 22% τους τελευταίους τρεις μήνες του 2024, από 25% ένα χρόνο νωρίτερα.

    «Περάσαμε μια περίοδο όπου το έξυπνο ρολόι έχει μετατραπεί από ένα νέο και συναρπαστικό gadget, σε κάτι που τώρα σταθεροποιείται – το σύνολο χαρακτηριστικών δεν αλλάζει πολύ δραματικά χρόνο με το χρόνο», δήλωσε ο Leo Gebbie, κύριος αναλυτής στο CCS Insight.

    Η εντυπωσιακή αύξηση παραδόσεων της Xiaomi οφείλεται στο ότι τα δικά της Smart Band πωλούνται για ένα κλάσμα της τιμής των ανταγωνιστικών από τις Apple και Samsung

    Παρά τη συνολική πτώση, πέρυσι σημειώθηκε τεράστια αύξηση στις πωλήσεις έξυπνων ρολογιών κινεζικής κατασκευής από μάρκες όπως η Xiaomi, η Huawei και η Imoo. Οι πωλήσεις στην Κίνα αυξήθηκαν επίσης από 19% της αγοράς σε 25% ετησίως από το τελευταίο τρίμηνο του 2023. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που κατέγραψε περισσότερες πωλήσεις smartwatch από την Ινδία ή τη Βόρεια Αμερική, σύμφωνα με την Counterpoint.

    Οι Κινέζοι κατασκευαστές φάνηκε επίσης να αξιοποιούν μια άλλη τάση – την αυξανόμενη δημοτικότητα των έξυπνων ρολογιών για παιδιά, το μόνο τμήμα της αγοράς που θα αναπτυχθεί το 2024. Το Imoo, γνωστό στην Κίνα ως «Little Genius», ειδικεύεται στα έξυπνα ρολόγια για παιδιά και σημείωσε αύξηση 22% στις αποστολές.

    «Το τμήμα των παιδικών έξυπνων ρολογιών κερδίζει έδαφος καθώς οι γονείς ενδιαφέρονται για την ασφάλεια των παιδιών τους και επιθυμούν να παρακολουθούν και να παραμένουν συνεχώς συνδεδεμένοι με τα παιδιά τους», δήλωσε ο Balbir Singh της Counterpoint.

    Η Imoo επισκιάστηκε ωστόσο από την επίσης κινεζική Xiaomi που είχε αύξηση 135% στις αποστολές των δικών της συσκευών. Η εντυπωσιακή αυτή αύξηση παραδόσεων οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο ότι οι ανιχνευτές δραστηριότητας Smart Band πωλούνται για ένα κλάσμα της τιμής των ανταγωνιστών που κατασκευάζονται από την Apple και τη Samsung.

    «Φούσκα» με εξαιρετικά φθηνές συσκευές από Ινδούς κατασκευαστές, η οποία τώρα έχει σκάσει

    «Βλέπουμε ότι οι μεγάλες εταιρείες ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης όπως η Apple και η Samsung προσπαθούν πραγματικά να αυξήσουν το περιθώριο κέρδους και να μην εμπλέκονται στον πόλεμο τιμών», είπε ο Gebbie. «Η Xiaomi έχει κάνει πολύ καλή δουλειά στην πώληση συσκευών, ιδιαίτερα σε περιοχές όπως η νότια και η ανατολική Ευρώπη, όπου η προσιτή τιμή τείνει να έχει πολύ μεγαλύτερη απήχηση στους πελάτες».

    Ο ρόλος της Ινδίας

    Ένας άλλος μεγάλος συντελεστής στην πτώση των παγκόσμιων πωλήσεων ήταν η Ινδία, η οποία μειώθηκε από το 30% της αγοράς στο 23%. Αυτό οφείλεται εν μέρει σε μια «φούσκα» σε εξαιρετικά φθηνές συσκευές από Ινδούς κατασκευαστές, η οποία τώρα έχει σκάσει. «Διαβάσαμε και είδαμε πολλά όσον αφορά τα παράπονα για την ποιότητα των συσκευών, με τους ανθρώπους να είναι δυσαρεστημένοι με αυτές», ανέφερε ο Gebbie.

    «Για αυτές τις εταιρείες, υπήρχε η αίσθηση ότι από αυτό το σημείο και μετά θα εξυπηρετούνταν καλύτερα με την κατασκευή και πώληση προϊόντων με ελαφρώς μεγαλύτερη διάρκεια ζωής», καταλήγει.

    Η Counterpoint αναφέρει ότι αναμένει μικρή ανάκαμψη στην παγκόσμια αγορά, με «μονοψήφια ποσοστιαία αύξηση το 2025». Προβλέπει επίσης ότι η άνοδος των πωλήσεων θα οφείλεται στην αυξανόμενη υιοθέτηση χαρακτηριστικών τεχνητής νοημοσύνης και στη μεγαλύτερη έμφαση στην παροχή ενός ευρύτερου φάσματος δεδομένων υγείας.

    Πηγή: ΟΤ

    Newsroom
    Newsroomhttps://ekozani.gr
    Γίνε εσύ ο ρεπόρτερ και στείλε την είδηση της ημέρας... info@ekozani.gr
    spot_img

    more news