Με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια για την ελληνική αντιπροσωπεία της BYD, καθώς συνδύασε τα εγκαίνια του νέου καταστήματος της στον Άλιμο με την επίσημη παρουσίαση του Atto 2 στη χώρα μας. Πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του μέσου Έλληνα αγοραστή, τόσο από πλευράς προδιαγραφών όσο και τιμολογιακά.
Το νέο μοντέλο της BYD ανήκει στη δημοφιλή και ταχύτατα αναπτυσσόμενη κατηγορία των Β – SUV και αρέσει αισθητικά, αποφεύγοντας όμως τις σχεδιαστικές υπερβολές, που χαρακτηρίζουν αρκετά κινέζικα αυτοκίνητα. Το τετραγωνισμένο σχήμα του αμαξώματος με μήκος 4,31 μ. ακολουθεί τις τάσεις της εποχής και έχει ως σήμα κατατεθέν τους στενόμακρους LED προβολείς της μάσκας και τα πίσω φωτιστικά σώματα, που αντιγράφουν τη μαθηματική απεικόνιση του άπειρου και μοιάζουν με οριζόντιο…οκτάρι!
Παρόμοιας φιλοσοφίας είναι και το εσωτερικό, όπου συνδυάζονται επιδέξια οι απλές γραμμές με high tech στοιχεία και με ποιοτικά υλικά, τα οποία θα μπορούσαν να ανήκουν και σε μοντέλα ακριβότερων και πολυτελέστερων κατηγοριών. Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται η κεντρική οθόνη έως 12,8 ιντσών (ανάλογα με την έκδοση), η οποία είναι περιστρεφόμενη τηρώντας τις παραδόσεις της BYD και φυσικά είναι συμβατή με τις πλατφόρμες Apple CarPlay και Android Auto. Nα σημειώσουμε, ότι οι χώροι για τους επιβάτες κρίνονται πλούσιοι, κάτι στο οποίο συμβάλλει και το επίπεδο πάτωμα χωρίς το εμπόδιο ενός κεντρικού τούνελ.
Το Atto 2 εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 177 ίππων και όπως διαπιστώσαμε στο σύντομο test drive μας, επαρκεί για σβέλτες επιδόσεις, με την επιτάχυνση από στάση έως 100 χλμ./ώρα να έρχεται σε μόλις 7,9 δευτερόλεπτα. Στα συν του κινέζικου SUV συγκαταλέγεται και η εξαιρετική ποιότητα κύλισης στον δρόμο, ενώ μέσα στο θάλαμο επιβατών επικρατεί σιγή ασυρμάτου, κάτι ανακουφιστικό μέσα στο κυκλοφοριακό και πολύβουο χάος της Αθήνας και των υπόλοιπων ελληνικών πόλεων.
Η ηλεκτρική αυτονομία του BYD Atto 2 φτάνει τα 312 χιλιόμετρα, εκτός και αν κινείται κατά κύριο λόγο εντός πόλης, οπότε ξεπερνάει ακόμη και τα 460 χιλιόμετρα. Αυτό οφείλεται μεταξύ άλλων στην προηγμένη μπαταρία Blade Battery με χωρητικότητα 45,1 kWh, η οποία ξεχωρίζει με την αντοχή της στα χτυπήματα, έχει μεγάλο κύκλο ζωής και υψηλή ενεργειακή πυκνότητα. Επίσης μπορεί να φορτιστεί με ισχύ έως 65 kW, οπότε γεμίζει από 10% έως 80% σε 37 λεπτά. Να σημειώσουμε, ότι ο στάνταρ εξοπλισμός του Atto 2 περιλαμβάνει αντλία θερμότητας, για να μην αδειάζει τόσο γρήγορα η μπαταρία, όταν επικρατούν χαμηλές θερμοκρασίες.
Γενικότερα, ο βασικός εξοπλισμός του κινέζικου SUV είναι υψηλού επιπέδου. Έτσι διαθέτει μία πλήρη σουίτα συστημάτων ασφαλείας, όπως αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, σύστημα ανίχνευσης τυφλού σημείου και διατήρησης εντός των ορίων της λωρίδας κυκλοφορίας, κλπ. Επίσης στάνταρ είναι η μεγάλη σταθερή ηλιοροφή με ηλεκτρικό σκίαστρο, το εξαιρετικό ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας και τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα.
Η τιμή του BYD
Η τιμή της βασικής έκδοσης Active ξεκινάει από 29.990 ευρώ, χωρίς την επιδότηση του προγράμματος ‘’Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ’’ και της πλουσιότερης Boost από 31.990 ευρώ. Αν υπολογίσουμε τις κρατικές επιδοτήσεις, τότε μειώνονται αντίστοιχα οι τιμές εκκίνησης σε 22.735 ευρώ και 24.250 ευρώ. Να σημειώσουμε, ότι το BYD Atto 2 συνοδεύεται με εγγύηση 6 ετών ή 150.000 χιλιομέτρων, ενώ προβλέπεται οκταετής εγγύηση (ή 200.000 χιλιόμετρα) για τη μπαταρία, όπως επίσης 8 χρόνια εγγύηση ή 150.000 χιλιόμετρα για τον ηλεκτροκινητήρα.
Αναλυτική οδηγική δοκιμή του BYD Atto 2 θα έχουμε στις αρχές Μαΐου, αφού θα τεστάρουμε προηγουμένως το αυτοκίνητο για αρκετές ημέρες.