More

    Βενζίνη τέλος για τους μοτοσικλετιστές χωρίς κράνος

    Με τροπολογία θα δοθεί η νομική κάλυψη στους πρατηριούχους προκειμένου να μην διαθέτουν καύσιμα στους παραβάτες του ΚΟΚ

    Στον νομοσχέδιο για τον νέο ΚΟΚ θα περιληφθεί η νομοθετική διάταξη για την απαγόρευση της πώλησης βενζίνης σε αναβάτες μοτοσικλετών, που δεν φορούν κράνος, όπως ενημέρωσαν τα μέλη της ειδικής μόνιμης κοινοβουλευτικής επιτροπής οδικής ασφάλειας οι υπουργοί Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος.

    Αφορμή για την πρωτοβουλία στάθηκε θανατηφόρο τροχαίο στην Κρήτη και η ανακοίνωση ιδιοκτήτη πρατηριούχου υγρών καυσίμων, ότι δεν θα εξυπηρετεί μοτοσικλετιστές που δεν φορούν κράνος. Πριν από μερικές εβδομάδες το υπουργείο Υγείας ανακοίνωσε ότι αρχίζει εκστρατεία, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης και την Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος, με τίτλο «Όχι Βενζίνη, αν δεν φοράς Κράνος», προκειμένου να πειστούν οι οδηγοί μηχανών για την σημασία ασφαλούς οδήγησης.

    Σε βίντεο που δόθηκε στη δημοσιότητα, ο ίδιος ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης περιέγραψε πώς το κράνος τον έσωσε, όταν είχε ένα τροχαίο ατύχημα πριν χρόνια. Ακόμη, ανακοίνωσε πως επεκτείνεται η πρωτοβουλία του ιδιοκτήτη βενζινάδικου στην Κρήτη που αποφάσισε να μην δίνει καύσιμα σε όσους δεν φορούν κράνος, μετά το τροχαίο δυστύχημα ενός 17χρονου. Η «Οδική ασφάλεια, υγειονομική περίθαλψη και συνεργασία με βενζινοπώλες», ήταν το αντικείμενο της σημερινής συνεδρίασης της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, που έγινε παρουσία των υπουργών Υγείας και Ανάπτυξης και εκπροσώπων του ΚΑΤ και του ΕΚΑΒ.

    Ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος ενημέρωσε την επιτροπή ότι με τροπολογία στο νομοσχέδιο για το νέο ΚΟΚ, το οποίο κατατίθεται στη Βουλή τις επόμενες ημέρες, θα απαγορεύεται η πώληση υγρών καυσίμων σε μοτοσικλετιστές που δεν φορούν κράνος. Στην επικείμενη νομοθετική πρωτοβουλία, θα προβλέπονται υψηλά πρόστιμα σε όσους πρατηριούχους δεν συμμορφωθούν με την απαγόρευση, ενώ η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς- ΔΙΜΕΑ μαζί με άλλες υπηρεσίες ελέγχου του υπουργείου και την ΕΛΑΣ θα ελέγχουν την εφαρμογή του νόμου.

    «Έχουμε ετοιμάσει την τροπολογία, με την οποία απαγορεύεται η πώληση καυσίμων, από τα πρατήρια υγρών καυσίμων σε οδηγούς μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων, οχημάτων που δεν έχουν καμπίνα-αυτή είναι η περιγραφή που πρέπει να κάνουμε- και προβλέπονται μια σειρά πρόστιμα, στην περίπτωση που δεν υπάρχει προσαρμογή σε αυτή την απαγόρευση και διάφορες προβλέψεις για περιπτώσεις υποτροπής. Προφανώς καθίσταται αρμόδια ελεγκτική αρχή, η Διυπηρεσιακή Μονάδα του υπουργείου Ανάπτυξης, η ΔΙΜΕΑ, άλλες υπηρεσίες ελέγχου της ΓΓ Εμπορίου καθώς και οι αντίστοιχες περιφερειακές υπηρεσίες και προφανώς και η ΕΛΑΣ, η οποία έχει τη δυνατότητα να ελέγχει τέτοιες περιπτώσεις», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης.

    «Η πρωτοβουλία αξίζει να αγκαλιαστεί από όλους» τόνισε ο κ. Θεοδωρικάκος επισημαίνοντας την ανάγκη μιας πανεθνικής καμπάνιας που θα οδηγήσει στην αυτονόητη συνήθεια «είσαι πάνω στο μηχανάκι, φοράς κράνος, είτε πρόκειται να μετακινηθείς ένα χιλιόμετρο είτε πας τη βόλτα σου ή στη δουλειά σου, είτε είσαι οδηγός είτε είσαι συνοδηγός». «Σε μια κοινωνία το πιο σημαντικό είναι να προστατεύεις πρώτα από όλα τους νεότερους ανθρώπους, γιατί, κακά τα ψέματα, πιστεύω ότι μηχανάκι οδηγούν νέοι άνθρωποι σε ποσοστό 80%», ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης.

    Ο κ. Θεοδωρικάκος ρωτήθηκε αν το υπουργείο σκέπτεται να επεκτείνει το συγκεκριμένο μέτρο και για τους οδηγούς αυτοκινήτων που δεν φορούν τη ζώνη τους. Ρωτήθηκε επίσης αν υπάρχει η δυνατότητα να ειδοποιούν οι πρατηριούχοι τις αρμόδιες αρχές, όταν διαπιστώνουν ότι κάποιος είναι υπό την επήρεια αλκοόλ ή ουσιών. Σε σχέση με τη ζώνη, ο υπουργός Ανάπτυξης εξήγησε ότι το αν φέρει κάποιος κράνος είναι φανερό, αλλά δεν είναι το ίδιο το θέμα της ζώνης, πολύ περισσότερο που ο οδηγός, αν σταματήσει να βάλει καύσιμο, βγαίνει συχνά από το αυτοκίνητο. Σε σχέση με την ενημέρωση για τις περιπτώσεις μη ασφαλούς οδήγησης, ο κ. Θεοδωρικάκος είπε πως είναι αυτονόητο ότι αν οποιοσδήποτε συνειδητοποιεί ότι κάποιος οδηγεί με μη ασφαλή οδήγηση ή είναι μεθυσμένος, «είναι υποχρέωση να ειδοποιεί την αστυνομία να επέμβει».

    «Η Βουλή πρέπει να μπει μπροστά πρωταγωνιστικά σε αυτή την προσπάθεια, για να ευαισθητοποιήσουμε τους ανθρώπους να φοράνε το κράνος. Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία ξεκίνησε από εμένα, όταν συνειδητοποίησα ότι στο γραφείο μου, τα αιτήματα που δεχόμουνα από οικογένειες νέων ανθρώπων, για εξεύρεση επειγόντως μονάδων εντατικής θεραπείας, ήταν 8 στα 10, για μοτοσικλετιστές χωρίς κράνος», ανέφερε ο υπουργός Υγείας ‘Αδωνις Γεωργιάδης και επισήμανε ότι είναι πολύ περισσότερες οι ιστορίες ανθρώπων που είτε βρήκαν ΜΕΘ και αποβίωσαν, είτε έχασαν τη ζωή τους επιτόπου.

    Ο διοικητής του νοσοκομείου ΚΑΤ Γιάννης Ηλιόπουλος ανέφερε ότι το νοσοκομείο ετησίως δέχεται 87.000 περιστατικά στο ΤΕΠ, εκ των οποίων ο μέσος όρος τραυματιών, από τροχαία, ανέρχεται σε 3.200. Από τα 3.200 περιστατικά, το 7% έως 10%, είναι σοβαρά πολυτραυματίες. Από αυτούς το 60% απαιτείται να νοσηλευτεί σε ΜΕΘ. Στην κλινική αποκατάστασης ο μέσος όρος νοσηλείας είναι περίπου 5,5 μήνες και στη συνέχεια όταν έρθει η στιγμή οι νοσηλευόμενοι να μπορούν να αυτοσυντηρηθούν και να φύγουν από την πολυκλινική, αρκετοί θα έχουν προβλήματα που θα τους συνοδεύουν όλη τους τη ζωή.

    Ο Σταμάτης Παπαδάκης γιατρός στο ΚΑΤ είπε πως η συζήτηση που αναφέρεται σε βαρύτατους τραυματισμούς, σχετίζεται σε ποσοστό 10% με τροχαία ατυχήματα, είναι κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις που δημιουργούν μόνιμη αναπηρία και σε ποσοστό 50% δεν περνάνε και ποτέ, συνεπώς η χρήση κράνους είναι πολύ σημαντική.

    Ο Σπύρος Παπανικολάου εντατικολόγος, μέλος του ΔΣ του ΕΚΑΒ, ανέφερε ότι καθημερινά το ΕΚΑΒ δέχεται με 1.000 με 1.100 κλίσεις, εκ των οποίων περίπου οι 250 με 300 αφορούν τροχαία ατυχήματα. Από αυτά 5% είναι βαριά ατυχήματα, είναι κυρίως κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και οι τραυματίες, αν επιβιώσουν, σε ποσοστό άνω του 70% έχουν έλλειμμα λειτουργίας άνω του 80%. Επισήμανε επίσης το μεγάλο πρόβλημα μη ασφαλούς οδήγησης στα νησιά. «Οδηγός χωρίς τη χρήση του κράνους είναι αυτοκτονία», είπε ο κ. Παπανικολάου.

    Ο πρόεδρος της επιτροπής Οδικής Ασφάλειας Μακάριος Λαζαρίδης ανέφερε ότι απαιτηθεί η συνδρομή των υπηρεσιών του υπουργείου Ανάπτυξης για την υιοθέτηση επιπλέον προτάσεων της επιτροπής, όπως είναι η υποχρεωτική πώληση των μηχανών με κράτος. «Όπως δεν πωλείται αυτοκίνητο χωρίς ζώνη, να συμβαίνει το ίδιο και με το κράνος, και αν αυτό είναι δημοσιονομικά εφικτό, ίσως με μια μερική κρατική επιδότηση. Επίσης να βγαίνει η μοτοσικλέτα από το κατάστημα μαζί με την πινακίδα, όπως ακριβώς γίνεται με το αυτοκίνητο, γιατί αυτή η πρακτική αποτρέπει την παραβατικότητα», είπε ο κ. Λαζαρίδης.

    μοτοσικλετιστές Βενζίνη

    Newsroom
    Newsroomhttps://ekozani.gr
    Γίνε εσύ ο ρεπόρτερ και στείλε την είδηση της ημέρας... info@ekozani.gr
    spot_img

    more news