Η εταιρεία αθλητικών επενδύσεων που ανήκει στο Δημόσιο Ταμείο Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας (PIF), όπως έγινε γνωστό την Τρίτη (17/9), έχει μπει στη διαδικασία πώλησης της Euroleague, καθώς η κορυφαία ευρωπαϊκή διοργάνωση μπάσκετ επιδιώκει να πουλήσει μειοψηφικό μερίδιο ύψους 1 δισ. ευρώ.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν οι Financial Times, η SURJ Sports Investment, η οποία ανήκει στο PIF των 925 δισ. δολαρίων, μπορεί να επενδύσει μαζί με τον όμιλο ιδιωτικών κεφαλαίων General Atlantic στην προσπάθειά της να αγοράσει μερίδιο της Euroleague, σύμφωνα με άτομα που έχουν γνώση των λεπτομερειών. Αντιμετωπίζουν, όμως, ανταγωνισμό από τον όμιλο ιδιωτικών κεφαλαίων BC Partners στην εν εξελίξει διαδικασία πώλησης.
Η BC Partners οικοδομεί το αθλητικό της χαρτοφυλάκιο, συμπεριλαμβανομένης μιας πρόσφατης συμμετοχής στο αθλητικό πρακτορείο GSE Worldwide. Οι μέτοχοι της Euroleague Commercial Assets, στην οποία ανήκει η Euroleague και το EuroCup, επιθυμούν να πουλήσουν περίπου το ένα τρίτο του οργανισμού. Ο όμιλος συνεργάζεται με την επενδυτική τράπεζα LionTree και η πώληση του μεριδίου βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο διαπραγματεύσεων, ανέφεραν πηγές, προσθέτοντας ότι η συμφωνία δεν είναι σίγουρη.
Επισημαίνεται ότι η SURJ, την οποία διευθύνει ο Ντάνι Τάουνσεντ, πρώην επικεφαλής του κορυφαίου πρωταθλήματος ποδοσφαίρου της Αυστραλίας, ιδρύθηκε πέρυσι για να επεκτείνει περαιτέρω τις επενδύσεις του PIF στον αθλητισμό. Τα τελευταία χρόνια, το PIF έχει συμμετοχές υψηλού προφίλ στον τομέα, συμπεριλαμβανομένων ομάδων ποδοσφαίρου και γκολφ. Πέρυσι, η SURJ πέτυχε την πρώτη της συμφωνία, επενδύοντας 100 εκατ. δολάρια στην αμερικανική σειρά μικτών πολεμικών τεχνών Professional Fighters League.
Πιο πρόσφατα, το PIF έχει δηλώσει ότι θέλει να στρέψει περισσότερο την προσοχή του σε εγχώριες επενδύσεις. Η πώληση της Euroleague έρχεται σε μια εποχή που τα ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια ρίχνουν ζεστό χρήμα με σκοπό την αγορά αθλητικών ομάδων και πρωταθλημάτων.
Σύμφωνα με τον Τζέρι Καρντινάλε, ιδρυτή της εταιρείας ιδιωτικών κεφαλαίων RedBird Capital Partners, στην οποία ανήκει η Μίλαν, αυτό έχει οδηγήσει σε «μαζικά διογκωμένες» αποτιμήσεις που βασίζονται σε «επιπόλαιες αντιλήψεις» σχετικά με τη μελλοντική ανάπτυξη.
Από την πλευρά της, η Euroleague λέει ότι ο αριθμός των τηλεθεατών της αυξάνεται, αλλά επισκιάζεται κατά πολύ από το NBA σε παγκόσμια ακροαματικότητα και αναγνωρισιμότητα. Το τηλεοπτικό κοινό της Euroleague αυξήθηκε κατά 27% σε ετήσια βάση τη σεζόν 2023-2024 και δη στην Τουρκία, στη Σερβία, στην Ελλάδα, στην Ισπανία, στη Λιθουανία και στην Ιταλία. Ο αριθμός των χρηστών της διαδικτυακής πλατφόρμας προβολής της αυξήθηκε κατά 46% και έφτασε τους 85.000. Η Euroleague, η SURJ, η General Atlantic, η BC Partners και η LionTree αρνήθηκαν να σχολιάσουν.