More

    Σούπερ μάρκετ: Τι συμβαίνει με τις μειωμένες ποσότητες προϊόντων και τις τιμές – Ο Γ.Γ. Εμπορίου απαντά στον RealFm

    Απαντήσεις για το μικρότερο περιεχόμενο μιας συσκευασίας και για τις τιμές εντός και εκτός «καλαθιού του νοικοκυριού» στα σούπερ μάρκετ έδωσε ο Γ.Γ. Εμπορίου και Ανάπτυξης, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος.

    Όπως είπε μιλώντας στον RealFm 97,8 και την εκπομπή του Μάνου Νιφλή «δεν είναι παράνομο για τις βιομηχανίες να δημιουργήσουν συσκευασίες των 75 γραμ., των 95 γραμ. και των 150 γραμμαρίων. Αυτό που είναι μη νόμιμο στη χώρα μας είναι ότι επειδή υπάρχουν κανόνες περί καταπολέμησης της αισχροκέρδειας δεν μπορεί να έχουμε ταυτόχρονα μείωση του περιεχομένου μιας συσκευασίας και παράλληλα να έχουμε μια τέτοια αύξηση της τιμής ώστε να ξεπερνάει η επιχείρηση το μέγιστο δυνατό περιθώριο κέρδους».

    Ο κ. Αναγνωστόπουλος υποστήριξε πως «όταν μια επιχείρηση, π.χ. ένα σούπερ μάρκετ αγοράζει ακριβότερα από έναν προμηθευτή θα αυξήσει και την τιμή του προϊόντος. Αυτό δεν σημαίνει ότι αισχροκερδεί. Ομοίως υπάρχει η πιθανότητα να αγοράζει το σούπερ μάρκετ μια συσκευασία με μικρότερο περιεχόμενο ακριβότερα αλλά η τιμή του τελικού προϊόντος να παραμένει ίδια ή και να αυξάνεται χωρίς να παραβιάζει το όριο κερδοφορίας.

    Αν η επιχείρηση έχει κερδοφορία πολύ μεγαλύτερη από εκείνη του Αυγούστου του 2021 τότε έχει παραβιάσει τον κανόνα περί αισχροκέρδειας και επιβάλλονται πρόστιμα».

    Σύμφωνα με τον Γ.Γ. Εμπορίου και Ανάπτυξης, «υπάρχουν τέτοια πρόστιμα αυτή τη στιγμή, δεν είναι κάτι που δεν έχει συμβεί. Έχουμε περιπτώσεις μιας συσκευασίας με μικρότερο περιεχόμενο όπου έχει παραβιαστεί το μέγιστο περιθώριο κερδοφορίας κι έχουν επιβληθεί πρόστιμα. Αυτός όμως δεν είναι ο κανόνας, είναι η εξαίρεση».

    σούπερ μάρκετ

    Ο κ. Αναγνωστόπουλος πρόσθεσε ότι έπειτα από ελέγχους «έχουμε επιβάλει 3 εκατ. ευρώ πρόστιμα σε επιχειρήσεις. Όμως, τα ονόματα δεν ανακοινώνονται παρά μόνο σε δύο περιπτώσεις: αν το πρόστιμο ξεπερνά τα 50.000 ευρώ και αν έχουμε υποτροπή. Αλλιώς δεν ανακοινώνονται τα ονόματα όχι επειδή δεν θέλουμε να ενημερωθεί το καταναλωτικό κοινό αλλά επειδή υπάρχει το τεκμήριο της αθωότητας και για τις επιχειρήσεις».

    Ο ίδιος υπογράμμισε ότι «σε μια περίοδο υψηλών πληθωριστικών πιέσεων είναι πάρα πολύ κρίσιμο να υπάρχει σωστή ενημέρωση του καταναλωτή ως προς τις τιμές μονάδος. Ήδη αν παρατηρήσει κανείς τα ταμπελάκια στο σούπερ μάρκετ θα προσέξει ότι αυτό που είναι πολύ ευκρινέστερο είναι η τιμή της συσκευασίας ή η τιμή συγκεκριμένων ποσοτήτων προϊόντων ενώ η τιμή μονάδος είναι λιγότερο εμφανής παρά το ότι υπάρχει στο καρτελάκι. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα κάποιες φορές  ο καταναλωτής να παρασύρεται. Εκεί υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης και επεξεργαζόμαστε διάφορες πρωτοβουλίες».

    Σχετικά με το φαινόμενο προϊόντα να είναι φθηνότερα εκτός καλαθιού από εκείνα που είναι εντός, ο κ. Αναγνωστόπουλος σχολίασε ότι «ο λόγος που μπορεί να συμβαίνει αυτό έχει να κάνει με το ότι το «καλάθι του νοικοκυριού» μέσα σε 2,5 μήνες γνωρίζει εμπορική επιτυχία και οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν σε αυτό, έχουν αυξήσει τους τζίρους τους. Αυτό δημιουργεί έναν ανταγωνισμό με τις υπόλοιπες επιχειρήσεις που δεν συμμετέχουν στο «καλάθι» αλλά  δεν θέλουν να χάσουν τα μερίδια αγοράς. Για τον λόγο αυτό επιλέγουν να χαμηλώνουν τις τιμές τους ακόμη και κάτω από εκείνες του καλαθιού του νοικοκυριού ακριβώς για να το ανταγωνιστούν».

    Ο κ. Αναγνωστόπουλος υποστήριξε τέλος ότι «είναι σημαντικό για το κράτος να σέβεται τον ελεύθερο ανταγωνισμό των επιχειρήσεων που θέλουν να προσφέρουν ακόμη χαμηλότερες τιμές και από το καλάθι του νοικοκυριού».

    Ακούστε το ηχητικό:

     

    Newsroom
    Newsroomhttps://ekozani.gr
    Γίνε εσύ ο ρεπόρτερ και στείλε την είδηση της ημέρας... info@ekozani.gr
    spot_img

    more news