More

    Οι Έλληνες «κόβουν» ακόμη και το… μπάνιο – Αποκαλυπτική έρευνα για την ακρίβεια
    Ο

    Εκτίναξη των τιμών σε βασικά και μη αγαθά, φουσκωμένοι λογαριασμοί έχουν γίνει «θηλιά» για τους πολίτες στην Ελλάδα, που βρίσκονται αντιμέτωποι με ακόμη μία κρίση η οποία επηρεάζει την καθημερινότητα και την επιβίωσή τους.

    Είναι τέτοια η ασφυκτική πίεση που δέχονται τα νοικοκυριά από την ακρίβεια, ώστε οι πολίτες φτάνουν στο σημείο ακόμη και να μειώσουν τις φορές που κάνουν μπάνιο, προκειμένου να γλιτώσουν χρήματα από τους λογαριασμούς ρεύματος και νερού που συρρικνώνουν ακόμη περισσότερο το εισόδημά τους.

    - Advertisement -

    Ο «Έλληνας της ακρίβειας» δεν μπορεί να συντηρήσει την κατοικία του, αδυνατεί να καταναλώσει κρέας, μειώνει το καθημερινό μαγείρεμα, αλλά και το σιδέρωμα ρούχων, ενώ επιλέγει να πλύνει στο χέρι τα πιάτα για να αποφύγει να χρησιμοποιήσει το πλυντήριο πιάτων. Η προσωπική φροντίδα και η διασκέδαση βρίσκονται σε τελευταία μοίρα, με το 56,2% να δηλώνει ότι δεν έχει κάνει διακοπές τουλάχιστον τα τρία τελευταία έτη ή και καθόλου.

    Αυτά προκύπτουν, μεταξύ άλλων, από την έρευνα που πραγματοποίησε η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ με τίτλο «Η συμπεριφορά του ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ την περίοδο της ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ στην Ελλάδα 2021-2022». Η έρευνα είχε ως στόχο την καταγραφή των αντιδράσεων των καταναλωτών στην τρέχουσα αύξηση των τιμών των προϊόντων και υπηρεσιών που καταναλώνει.

    Σημειώνεται ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο χρονικό διάστημα από 10 Ιανουαρίου έως 10 Φεβρουαρίου 2023, με συμπλήρωση 1.710 on line ερωτηματολογίων. Το ερωτηματολόγιο συμπλήρωσαν στο μεγαλύτερο ποσοστό κάτοικοι της Αττικής (26,8%) και στη συνέχεια κάτοικοι της Κεντρικής Μακεδονίας (19,9%), ενώ ακολουθούν κάτοικοι άλλων περιοχών της Ελλάδας.

    - Advertisement -

    Πώς αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές την ακρίβεια:

    Οι Έλληνες «κόβουν» ακόμη και το… μπάνιο – Αποκαλυπτική έρευνα για την ακρίβεια

    Δείτε τα σημαντικότερα αποτελέσματα της έρευνας:

    -Σε τακτική συντήρηση και επισκευή της κατοικίας τους προβαίνει πάντα μόνο το 4,8%. Στην πλειονότητά τους οι ερωτώμενοι (59,9%) δηλώνουν ότι τελευταία φορά που συντήρησαν την κατοικίας τους ήταν τα τελευταία τρία ή περισσότερο από πέντε χρόνια.

    -Οι καταναλωτές που μείωσαν το ποσοστό θέρμανσης της κατοικίας τους σε μεγάλο βαθμό αποτελούν το 86,8%. 8 στους 10 επιλέγει να φορά περισσότερα ρούχα για να αποφεύγει τη δαπάνη της θέρμανσης. Το 91,3% χαμηλώνει ή κλείνει τη θέρμανση τις νυχτερινές ώρες του ύπνου.

    -Σε ποσοστό 40%, οι καταναλωτές μειώνουν τις φορές που κάνουν μπάνιο ενώ οι περισσότεροι προτιμούν ένα γρήγορο ντους αντί για μπάνιο (73,5%).

    - Advertisement -

    -Το 74,4% δηλώνει ότι αποφεύγει τη χρήση του φούρνου της ηλεκτρικής κουζίνας. Δεν είναι μικρό όμως και το ποσοστό όσων μείωσαν και το καθημερινό μαγείρεμα (57%).

    -Στην ίδια λογική, μείωσαν και το σιδέρωμα ρούχων (73,7%) ενώ επιλέ­γουν να πλένουν τα πιάτα στο χέρι για να αποφύγουν τη χρήση του πλυντηρίου πιάτων (79,4%). Επίσης, την προτίμησή τους στην απλώστρα ρούχων αντί για στεγνωτήριο δηλώνει το 94,6% των καταναλωτών.

    Ποια κατηγορία δαπανών έχει επιβαρυνθεί περισσότερο τον τελευταίο χρόνο:

    Οι Έλληνες «κόβουν» ακόμη και το… μπάνιο – Αποκαλυπτική έρευνα για την ακρίβεια

    -Στην ερώτηση αν πραγματοποιούν αγορές από το καλάθι του νοικοκυριού, η πλειονότητα απαντά αρνητικά (83%). Οι καταναλωτές σημειώνουν ότι το καλάθι του νοικοκυριού δε συμβάλλει κα­θόλου στη μείωση κόστους τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης του νοικοκυριού τους (71,0%).

    -Από τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό οι καταναλωτές θεωρούν πρωταρχική τους ανάγκη να καλύψουν το κόστος των τροφίμων (73,2%). Δευτερεύουσα αλλά εξίσου σημαντική ανάγκη θεωρούν την κάλυψη του κόστους ιατρικής περίθαλψης (59,8%), στη συνέχεια της θέρμανσης (54,3%) και τέλος του ενοικίου/ δανείου κατοικίας (53,9%). Αξιοσημείωτο είναι το γεγο­νός ότι η ψυχαγωγία για τους περισσότερους είναι από καθόλου έως μέτρια σημαντική (77,4%) όπως, ομοίως, η προσωπική φροντίδα (70,2%) και η ένδυση (76,10%).

    -Οι καταναλωτές μείωσαν και τη μετακίνηση με Ι.Χ. 77,3% ενώ ιδιαίτερα σημαντικό ποσοστό μείωσε και την αγορά τροφίμων και τα λοιπά βασικά είδη πρώ­της ανάγκης (55,6% και 65,10% αντίστοιχα). Τέλος, οι καταναλωτές για να ανταπεξέλθουν στις ανατιμήσεις προϊόντων και ενέργειας επιλέγουν να προβούν σε περικοπή δαπανών για την προσωπική τους φροντίδα αλλά και την ένδυση / υπόδηση (83,5% και 90,4%).

    Ποιες δαπάνες έχουν περικόψει τους τελευταίους 12 μήνες για να ανταπεξέλθουν στις ανατιμήσεις προϊόντων και ενέργειας:

    Οι Έλληνες «κόβουν» ακόμη και το… μπάνιο – Αποκαλυπτική έρευνα για την ακρίβεια

    -Αναφορικά με τις δραστηριότητες αναψυχής, 6 στους 10 καταναλωτές αδυνατούν να απολαύ­σουν έστω και μία εβδομάδα διακοπές το χρόνο. Το 56,2% δεν έχει κάνει διακοπές τουλάχιστον τα 3 τελευταία έτη ή και καθόλου. Σχεδόν 3 στους 10 καταναλωτές δεν έχουν κάνει διακοπές εδώ και πολλά χρόνια ενώ ομοίως στην ίδια κατάσταση βρίσκεται και το υπόλοιπο 27,8% που απέδρασε μόλις για μία εβδομάδα πριν από τρία έτη.

    -Σχετικά με τις διατροφικές συνήθειες, μία φορά την εβδομάδα μπορεί να καταναλώνει κρέας το 41,3%. Με βάση τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό, ψάρι μία φορά την εβδομάδα καταναλώνει το 52,3%. Το ίδιο φαί­νεται να συμβαίνει και για τα πουλερικά, αφού μόλις μία φορά καταναλώνεται από το 55,9%.

    Με βάση τον οικογενειακό προϋπολογισμό, σε εβδομαδιαία βάση καταναλώνουν:

    Οι Έλληνες «κόβουν» ακόμη και το… μπάνιο – Αποκαλυπτική έρευνα για την ακρίβεια

    -7 στους 10 ερω­τώμενους επιλέγουν να αγοράζουν τρόφιμα με βάση την προσφορά και την χαμηλότερη τιμή.

    -Σχεδόν όλοι οι καταναλωτές επιθυμούν να αγοράζουν προϊόντα απ’ ευ­θείας από τους παραγωγούς χωρίς τη μεσολάβηση μεσαζόντων (91,5%).

    Πώς επιλέγουν να αγοράσουν τρόφιμα:

    Οι Έλληνες «κόβουν» ακόμη και το… μπάνιο – Αποκαλυπτική έρευνα για την ακρίβεια

    Πατήστε ΕΔΩ για να δείτε ολόκληρη την έρευνα της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ

    Newsroom
    Newsroomhttps://ekozani.gr
    Γίνε εσύ ο ρεπόρτερ και στείλε την είδηση της ημέρας... info@ekozani.gr
    spot_img

    more news