More

    «Σαφάρι» ελέγχων για ανασφάλιστα οχήματα και όσα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ – Ποιοι κινδυνεύουν με πρόστιμο έως και 35.000 ευρώ

    Στο στόχαστρο των ελεγκτικών Αρχών αναμένεται να βρεθούν τα ανασφάλιστα οχήματα αλλά και όσα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ. Μάλιστα το πρόστιμο μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 35.000 ευρώ.

    Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας

    Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται να δημιουργηθεί ένα ειδικό πληροφοριακό σύστημα, μέσα από το οποίο θα εντοπίζονται οχήματα που κυκλοφορούν ανασφάλιστα, οχήματα για τα οποία δεν έχουν πληρωθεί τέλη κυκλοφορίας ή δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ.

    Πρόκειται για ένα σύστημα διασταυρώσεων για τον εντοπισμό παραβάσεων, όπως προβλέπεται στο ενοποιημένο σχέδιο δράσης της κυβερνητικής πολιτικής για το 2025.

    Το ειδικό πληροφοριακό σύστημα θα αξιοποιεί πληροφορίες που θα λαμβάνει από διάφορες βάσεις δεδομένων του Δημοσίου, έτσι ώστε οι ελεγκτές να εντοπίζουν τα ανασφάλιστα οχήματα  ή όσα δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ.

    Οι έλεγχοι θα διενεργούνται σε εξάμηνη βάση από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με ηλεκτρονική διασταύρωση δεδομένων από τις βάσεις δεδομένων όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

    Πώς θα γίνονται οι έλεγχοι

    Οι ελεγκτές θα είναι εξοπλισμένοι με ειδικές συσκευές και θα στήνουν μπλόκα σε εθνικές οδούς, διόδια, λιμάνια και σε πολλά ακόμη σημεία και θα σκανάρουν τις πινακίδες των οχημάτων για διαπιστωθεί εάν είναι νόμιμη η κυκλοφορία τους.

    Σε διαφορετική περίπτωση τα πρόστιμα, ανάλογα με το είδος της παράβασης ξεκινούν από 250 ευρώ και φθάνουν τις 30.000 ευρώ σε περίπτωση υποτροπής, με ταυτόχρονη αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων του οχήματος.

    Ειδικότερα:

    • Από 250 έως και 1.000 ευρώ, αν το όχημα είναι ανασφάλιστο. Συγκεκριμένα, το πρόστιμο ανέρχεται σε 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης, και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
    • Ισόποσα των τελών κυκλοφορίας για τα ανασφάλιστα οχήματα, όπου διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους.
    • 150-400 ευρώ, αν το όχημα δεν έχει υποβληθεί σε περιοδικό έλεγχο Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.

    Επανάληψη ελέγχων

    Αξίζει να σημειωθεί ότι τρεις μήνες μετά την κοινοποίηση της πράξης επιβολής προστίμου και εφόσον, από τον ηλεκτρονικό διασταυρωτικό έλεγχο, διαπιστώνεται παράβαση, διενεργείται υποχρεωτικά δεύτερος ηλεκτρονικός έλεγχος. Αν, κατά τον έλεγχο αυτό, διαπιστωθεί μη συμμόρφωση  αφαιρούνται η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες.

    Η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης, ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος, ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου, κατά περίπτωση.

    Για όχημα που κυκλοφορεί ενώ έχει δηλωθεί σε ακινησία, αίρεται αυτοδικαίως η ακινησία και επιβάλλεται, πέραν των τελών κυκλοφορίας και του προστίμου μη καταβολής αυτών, διοικητικό πρόστιμο 10.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής, το διοικητικό πρόστιμο τριπλασιάζεται και φτάνει τα 30.000 ευρώ, ενώ, με απόφαση του αρμόδιου οργάνου, αφαιρείται για τρία χρόνια το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος.

     

    Newsroom
    Newsroomhttps://ekozani.gr
    Γίνε εσύ ο ρεπόρτερ και στείλε την είδηση της ημέρας... info@ekozani.gr
    spot_img

    more news