More

    Ψωνίζουν φθηνά και με εκπτώσεις – Έρευνα ΕΣΕΕ για την αγοραστική κίνηση στις γιορτές

    Στη δημοσιότητα έδωσε το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ έρευνα για την αγοραστική κίνηση κατά την εορταστική περίοδο, με τον πρόεδρο της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου, Σταύρο Καφούνη, να σημειώνει χαρακτηριστικά πως «το επιστημονικό επιτελείο της ΕΣΕΕ αποτύπωσε αυτό που τελικά όλοι βλέπαμε στην αγορά: αυξημένη επισκεψιμότητα με λιγότερες όμως ‘σακούλες’ στους δρόμους, ειδικά το διάστημα που προηγήθηκε της καταβολής του δώρου του ιδιωτικού τομέα».

    «Παρότι σχεδόν οι μισές εμπορικές επιχειρήσεις είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται, εντούτοις είναι αμφίβολο εάν η αύξηση ήταν αρκετή για να καλύψει την τεράστια αύξηση των λειτουργικών τους εξόδων, που περιλαμβάνουν ενοίκια, μισθοδοσία, ενέργεια κλπ.», προσέθεσε.

    Τα αποτελέσματα της έρευνας της ΕΣΕΕ – Ψώνισαν στοχευμένα

    Παρότι με ρυθμούς βραδύτερους από τις προσδοκίες και τις ανάγκες των εμπορικών επιχειρήσεων, η κίνηση στην αγορά κατά την πρόσφατη εορταστική περίοδο παρουσιάζει σημάδια ομαλοποίησης σε σχέση με πέρυσι, σημειώνει η ΕΣΕΕ, ενώ και η συνολική εικόνα του 2024 καταγράφει μια ήπια βελτίωση, μετά από μια μακρά περίοδο παρατεταμένων κρίσεων και αναταράξεων.

    Το μερίδιο των επιχειρήσεων με υψηλότερες πωλήσεις κατά τη φετινή εορταστική περίοδο υπερβαίνει το αντίστοιχο περσινό. Παρά την ικανοποιητική επισκεψιμότητα, ωστόσο, έλειψαν και φέτος από την αγορά οι «αυθόρμητες πωλήσεις», καθώς οι καταναλωτές αγόρασαν στοχευμένα, χωρίς να «παρασυρθούν» από το εορταστικό κλίμα.

    Ωστόσο, υπογραμμίζεται πως οι προκλήσεις και η αβεβαιότητα στην αγορά παραμένουν, με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις να προβαίνουν σε προσφορές – εκπτώσεις ακόμη και μέσα στις γιορτές. Ως κυρίαρχες προκλήσεις, η ΕΣΕΕ αναδεικνύει κατά σειρά σημαντικότητας τις οικονομικές υποχρεώσεις της επιχείρησης, το λειτουργικό της κόστος, καθώς και τα φορολογικά της βάρη.

    Ειδικότερα, κατά τη φετινή εορταστική περίοδο σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις (45%) κατέγραψαν υψηλότερες πωλήσεις συγκριτικά με πέρυσι, ενώ επίσης υψηλό ήταν το ποσοστό (39%) επιχειρήσεων που παρέμεινε στα περυσινά επίπεδα.

    Ψωνίζουν φθηνά και με εκπτώσεις - Έρευνα ΕΣΕΕ για την αγοραστική κίνηση στις γιορτέςΨωνίζουν φθηνά και με εκπτώσεις - Έρευνα ΕΣΕΕ για την αγοραστική κίνηση στις γιορτές

    Σημειώνεται πως για 4 στις 10 επιχειρήσεις με βελτιωμένες πωλήσεις, η εν λόγω αύξηση διαμορφώθηκε από 11% έως 20%. Αντίθετα, στις επιχειρήσεις με μειωμένες πωλήσεις σε σχέση με πέρυσι, το 52% εξ αυτών εμφανίζει υποχώρηση χαμηλότερη του 10%.

    Ψωνίζουν φθηνά και με εκπτώσεις - Έρευνα ΕΣΕΕ για την αγοραστική κίνηση στις γιορτέςΨωνίζουν φθηνά και με εκπτώσεις - Έρευνα ΕΣΕΕ για την αγοραστική κίνηση στις γιορτές

    Τέσσερις στις 10 επιχειρήσεις (43%) εμφανίζονται από πολύ/ έως και πάρα πολύ ικανοποιημένες από την επισκεψιμότητα στα καταστήματα, ενώ περίπου οι μισές (46%) παρουσιάζονται μέτρια ικανοποιημένες.

    Ψωνίζουν φθηνά και με εκπτώσεις - Έρευνα ΕΣΕΕ για την αγοραστική κίνηση στις γιορτέςΨωνίζουν φθηνά και με εκπτώσεις - Έρευνα ΕΣΕΕ για την αγοραστική κίνηση στις γιορτές

    Κορυφώθηκε η κίνηση μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς

    Σε παλαιότερες έρευνες, η καλύτερη περίοδος για την αγοραστική κίνηση εντοπιζόταν στο χρονικό διάστημα που προηγείτο των Χριστουγέννων, εξαιτίας και της καταβολής του δώρου. Ωστόσο φέτος για 4 στις 10 επιχειρήσεις (38%), η αγοραστική κίνηση κορυφώθηκε μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.

    Ψωνίζουν φθηνά και με εκπτώσεις - Έρευνα ΕΣΕΕ για την αγοραστική κίνηση στις γιορτέςΨωνίζουν φθηνά και με εκπτώσεις - Έρευνα ΕΣΕΕ για την αγοραστική κίνηση στις γιορτές

    Σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις αναγκάσθηκαν να κάνουν εκπτώσεις και τις γιορτές

    Η μείωση του πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος, σε συνδυασμό με το αυξημένο λειτουργικό κόστος, ανάγκασε σχεδόν τις μισές επιχειρήσεις (49%) να πραγματοποιήσουν προσφορές/εκπτώσεις ακόμα και κατά την εορταστική περίοδο. Ειδικότερα, το 51% των επιχειρήσεων που προχώρησαν σε εκπτώσεις, μείωσαν τις τιμές των προϊόντων τους από 11% έως 20%.

    Ψωνίζουν φθηνά και με εκπτώσεις - Έρευνα ΕΣΕΕ για την αγοραστική κίνηση στις γιορτέςΨωνίζουν φθηνά και με εκπτώσεις - Έρευνα ΕΣΕΕ για την αγοραστική κίνηση στις γιορτές

    Οι καταναλωτές προτίμησαν τα φθηνά προϊόντα

    Για το 34% των επιχειρήσεων φαίνεται ότι τα πιο φθηνά εμπορεύματα είναι αυτά που προτιμήθηκαν από τους καταναλωτές, γεγονός που πιθανόν συνδέεται και με το αυξημένο κόστος ζωής.

    Ψωνίζουν φθηνά και με εκπτώσεις - Έρευνα ΕΣΕΕ για την αγοραστική κίνηση στις γιορτέςΨωνίζουν φθηνά και με εκπτώσεις - Έρευνα ΕΣΕΕ για την αγοραστική κίνηση στις γιορτές

    Για το σύνολο του 2024 συνολικά, η αγορά παρουσιάζει μια συγκρατημένα ευνοϊκή εικόνα, αφού οι θετικές αποκρίσεις υπερβαίνουν τις αρνητικές.

    Ψωνίζουν φθηνά και με εκπτώσεις - Έρευνα ΕΣΕΕ για την αγοραστική κίνηση στις γιορτέςΨωνίζουν φθηνά και με εκπτώσεις - Έρευνα ΕΣΕΕ για την αγοραστική κίνηση στις γιορτές

    Οι συσσωρευμένες προκλήσεις και τα εμπόδια στην αγορά, σε συνδυασμό με τις μέχρι σήμερα εξελίξεις, ενισχύουν ελαφρώς τις προσδοκίες των επιχειρήσεων σχετικά με τις προβλέψεις τους για τις πωλήσεις κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων του 2025.

    Ψωνίζουν φθηνά και με εκπτώσεις - Έρευνα ΕΣΕΕ για την αγοραστική κίνηση στις γιορτέςΨωνίζουν φθηνά και με εκπτώσεις - Έρευνα ΕΣΕΕ για την αγοραστική κίνηση στις γιορτές

    Μία στις τρεις επιχειρήσεις (32%) θεωρεί πως οι συγκεκριμένες πωλήσεις θα διαμορφωθούν σε μέτρια επίπεδα, το 28% αναμένει βελτίωση, ενώ το 26% δεν συμμετέχει στις εκπτώσεις (τρόφιμα).

    Στάσιμες οι ηλεκτρονικές αγορές

    Προβληματισμό προκαλεί το γεγονός πως το ποσοστό των επιχειρήσεων με δυνατότητα απομακρυσμένων πωλήσεων παραμένει στα περυσινά επίπεδα (52%), εξέλιξη που σηματοδοτεί πως η ψηφιακή μετάβαση βρίσκεται σε στασιμότητα, αντανακλώντας, σε έναν βαθμό, την αβεβαιότητα αλλά και το κόστος της ψηφιακής αναβάθμισης.

    Ψωνίζουν φθηνά και με εκπτώσεις - Έρευνα ΕΣΕΕ για την αγοραστική κίνηση στις γιορτέςΨωνίζουν φθηνά και με εκπτώσεις - Έρευνα ΕΣΕΕ για την αγοραστική κίνηση στις γιορτές

    Στις κυριότερες παραμέτρους αυτής της αβεβαιότητας συγκαταλέγονται κατά σειρά σημαντικότητας, για ακόμα ένα έτος, οι οικονομικές υποχρεώσεις της επιχείρησης, το υψηλό λειτουργικό της κόστος και τα φορολογικά της βάρη.

    Ψωνίζουν φθηνά και με εκπτώσεις - Έρευνα ΕΣΕΕ για την αγοραστική κίνηση στις γιορτέςΨωνίζουν φθηνά και με εκπτώσεις - Έρευνα ΕΣΕΕ για την αγοραστική κίνηση στις γιορτές

    Newsroom
    Newsroomhttps://ekozani.gr
    Γίνε εσύ ο ρεπόρτερ και στείλε την είδηση της ημέρας... info@ekozani.gr
    spot_img

    more news