Σημαντική βουτιά σημείωσαν τον Ιανουάριο οι πωλήσεις της στην Ευρώπη την ώρα που κινεζικές εταιρείες έχουν ξεκινήσει επέλαση με δικά τους πιο προσιτά μοντέλα και οι υποψήφιοι αγοραστές οχημάτων στην ΕΕ εξακολουθούν να διστάζουν να βάλουν το χέρι στην τσέπη για να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Ξένοι ιστότοποι όμως συνέδεαν την μεγάλη πτώση στις πωλήσεις και με ην υποστήριξη του αφεντικού της Tesla, Ίλον Μασκ, προς το ακροδεξιό κόμμα της Γερμανίας, το AfD –και γενικότερα με την εμπλοκή του πιο πλούσιου ανθρώπου στον κόσμο με τα κοινά.
Η Tesla πούλησε 60% λιγότερα αυτοκίνητα στη Γερμανία τον Ιανουάριο από ό,τι τον αντίστοιχο μήνα πέρσι, καθώς η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων βλέπει τη δημοτικότητά της να δοκιμάζεται λόγω της εμπλοκής του Ίλον Μασκ με την πολιτική, σχολίαζε το Reuters.
Ο Μασκ και οι πωλήσεις νέων οχημάτων
Ο ιστότοπος της γερμανικής υπηρεσίας οδικής κυκλοφορίας KBA παρουσίασε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία ο αριθμός των νέων ταξινομήσεων οχημάτων της Tesla μειώθηκε κατά 59,5% στα 1.277 οχήματα τον Ιανουάριο.
Η μείωση αυτή έρχεται καθώς η συνολική υποχώρηση στις πωλήσεις οχημάτων στη Γερμανία τον ίδιο μήνα δεν ξεπέρασε το 2,8%. Ακόμη πιο ανησυχητικό για την Tesla είναι πως οι συνολικές πωλήσεις στην κατηγορία αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα ήταν πολύ πιο αυξημένες τον Ιανουάριο σε σύγκριση με πέρσι, με τις πωλήσεις να είναι ανεβασμένες κατά 53,5% και να φτάνουν σχεδόν τα 34.500 οχήματα για όλες τις μάρκες.
Αυτό ουσιαστικά δείχνει ότι άλλες εταιρείες πούλησαν περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα ενώ η Tesla έχασε μερίδιο αγοράς καθώς αγοραστές φάνηκαν να της γυρίζουν την πλάτη.
Τι συμβαίνει στη Γαλλία
Στη Γαλλία για τον Ιανουάριο η Tesla πούλησε 63% λιγότερα οχήματα από όσο τον ίδιο μήνα πέρσι. Στη Βρετανία η εταιρεία του Μασκ τα πήγε ελαφρώς καλύτερα με τις πωλήσεις να εμφανίζονται τον Ιανουάριο μειωμένες κατά 18%. Τα ποσοστά της πτώσης στις πωλήσεις είναι παρόμοια και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, με τον ιστότοπο Electrek να αναφέρει ότι οι ταξινομήσεις Tesla στην Ολλανδία, τη Σουηδία, τη Δανία και τη Νορβηγία μειώθηκαν περισσότερο από 40%, ενώ η Ισπανία σημείωσε την πιο απότομη πτώση της τάξης του 75%.
Παρά την υποχώρηση των πωλήσεων της Tesla στις αγορές αυτές, οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) παρουσιάζονται –και στις χώρες αυτές όπως και στη Γερμανία- αυξημένες. Ενδεικτικά, η Βρετανία ανέφερε αύξηση 41% σε ετήσια βάση στις συνολικές ταξινομήσεις BEV τον Ιανουάριο του 2025. Στη Γαλλία οι αγορές οχημάτων BEV ως μερίδιο των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων επίσης αυξήθηκαν σε ετήσια βάση τον Ιανουάριο.
Καμπανάκι για την Tesla
Όπως σχολίαζε ο εξειδικευμένος ιστότοπος για ηλεκτρικά οχήματα Electrek, η Tesla θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει τη μετάβαση στο μοντέλο Model Y ως δικαιολογία για τη μείωση στις πωλήσεις -και υπάρχει κάποια αλήθεια σε αυτό, όπως αναφέρεται. Το σκεπτικό είναι ότι επειδή παρουσιάστηκε αυτό νέο μοντέλο, οι πωλήσεις ήταν συγκρατημένες για το προηγούμενο Model 3. «Όμως είναι επίσης σαφές ότι το φαινόμενο Musk παίζει επίσης ρόλο, είναι απλά αδύνατο να πούμε πόσο», αναφέρεται.
«Φαίνεται ότι το αρνητικό συναίσθημα προς την Tesla εξακολουθεί να κερδίζει δυναμική αντί να επιβραδύνεται. Αυτό δεν είναι καλό για τον κλάδο ηλεκτρικών οχημάτων. Τουλάχιστον έχουν περισσότερες επιλογές στην Ευρώπη. Το πλήγμα θα είναι πιο σκληρό αν αρχίσουμε να βλέπουμε παρόμοια επίδραση στην Tesla στις ΗΠΑ» αναφέρεται.
Πηγή: ΟΤ