More

    Οι δέκα αλλαγές σε TAXIS, TAXISnet και Elenxis

    Ριζικό «λίφτινγκ» στα πληροφοριακά συστήματα TAXIS, TAXISnet και Elenxis, φέρνει η Ανεξάρτηση Αρχή Δημοσίων Εσόδων μετά την ένταξη του έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Σύμφωνα με την απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Θόδωρου Σκυλακάκη ο έργο στοχεύει στην ενοποίηση, συλλογή και αξιοποίηση των βάσεων δεδομένων, στην αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και γενικά στη βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχει η ΑΑΔΕ προς τον φορολογούμενο.

    – Advertisement –Οι δέκα αλλαγές σε TAXIS, TAXISnet και Elenxis

    Mεταξύ άλλων, προβλέπεται η ενσωμάτωση και αξιοποίηση υφιστάμενων εφαρμογών και υπηρεσιών, όπως είναι οι EISPRAXIS, myDATA, myPROPERTY, το μητρώο πλοίων κ.λπ., ενώ το νέο σύστημα θα πρέπει να αξιοποιεί και να διαλειτουργεί με τα τρέχοντα συστήματα της ΑΑΔΕ, να παρέχει τη δυνατότητα διασύνδεσης με νέα, μελλοντικά συστήματα ή συστήματα τρίτων φορέων.

    Αναλυτικά, οι βασικές δράσεις του έργου είναι:

    1. Μητρώο Φορολογουμένων: Θα περιλαμβάνει προσωπικά στοιχεία και πληροφορίες για φυσικά και νομικά πρόσωπα, θα αποδίδει Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) και Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριοτήτων (ΚΑΔ). Θα διαχειρίζεται υποκαταστήματα, στοιχεία έναρξης και λήξης δραστηριοτήτων, οικογενειακή κατάσταση, σχέσεις μελών για μετέχοντες σε διοικητικά συμβούλια επιχειρήσεων, εταιρικές σχέσεις κ.λπ.

    2. Μητρώο Κινητών και Ακίνητων Στοιχείων Περιουσίας.

    – Advertisement –

    3. Υπηρεσίες Δηλώσεων Φορολογουμένων.

    4. Βεβαίωση Φόρου και Πληρωμές: Θα περιλαμβάνει υπηρεσίες που αφορούν το σύνολο των υποχρεώσεων για δηλώσεις που φέρει κάθε φορολογούμενος, σύμφωνα με τη νομοθεσία. Ανάλογα με το προφίλ του φορολογουμένου θα καλείται να βεβαιώνει προσυμπληρωμένες φόρμες ή να συμπληρώνει φόρμες που παρέχονται από το σύστημα. Το σύστημα θα προβαίνει σε διασταύρωση από τρίτες πηγές εφόσον ενδείκνυται, θα εκτελεί υπολογισμούς φόρου, προσαυξήσεων ή προστίμων και συμψηφισμούς, θα βεβαιώνει την υποχρέωση ή την επιστροφή φόρου και θα εκδίδει εκκαθαριστικά.

    5. Λογιστική Εικόνα Φορολογουμένου: Θα περιλαμβάνει λειτουργικότητες τήρησης λογαριασμού για όλους τους φορολογουμένους. Παράλληλα, θα καταγράφει το σύνολο των κινήσεων και συναλλαγών για όλους τους τύπους φόρων και όλα τα συστήματα πληρωμών, αναφορικά με υποχρεώσεις, βεβαιώσεις, εισπράξεις, διακανονισμούς, πρόστιμα, προσαυξήσεις και συμψηφισμούς. Θα διαμορφώνει με αυτόν τον τρόπο μια συνολική «εικόνα φορολογουμένου», όπου όψεις της θα διατίθενται στους φορολογουμένους μέσω της λειτουργικότητας «Εικόνα Φορολογουμένου, Γνωστοποιήσεις και Αρωγή».

    6. Γνωστοποιήσεις – Κοινοποιήσεις, Συμμόρφωση, Ανάθεση και Διαχείριση Υποθέσεων: Η λειτουργικότητα αυτή αφορά την ανάθεση υποθέσεων για διεκπεραίωση από στελέχη σε όλη την επικράτεια. Θα παρέχει διαχείριση και εποπτεία κάθε υπόθεσης από «άκρο σε άκρο», καταγράφοντας δεδομένα από πλήθος συστημάτων και λειτουργιών, καθώς και τις ενέργειες των εμπλεκομένων που για την ολοκλήρωση κάθε υπόθεσης.

    7. Ανάλυση Κινδύνων: Θα περιλαμβάνει τη συγκρότηση προφίλ για διάφορες οντότητες. Τα προφίλ θα αρχικοποιηθούν και θα συντηρούνται αξιοποιώντας τις πιο κατάλληλες τεχνικές και μεθόδους, ανάλογα με την περίπτωση και τα προβλήματα στα οποία επιδιώκεται λύση. Η λειτουργικότητα αυτή πρέπει να μπορεί να αξιοποιεί την ανάλυση και μοντελοποίηση της συμπεριφοράς των υποκειμένων και να αναγνωρίζει ομοιότητες.

    8. Υποστήριξη Ελέγχων και Επιτόπιων Ελέγχων: Θα περιλαμβάνει τις λειτουργικότητες οι οποίες θα υποστηρίζουν τις ελεγκτικές εργασίες που θα πραγματοποιούνται στα ελεγκτικά κέντρα. Θα υποστηρίζεται με δύο εκδοχές, μία για απομακρυσμένο έλεγχο και μία για επιτόπιο έλεγχο στον χώρο του φορολογουμένου. Οι λειτουργικότητες θα καλύπτουν όλο το εύρος των εργασιών, καθώς και της συλλογής και επεξεργασίας των απαραίτητων δεδομένων από συστήματα της ΑΑΔΕ και εξωτερικές πηγές, για την προετοιμασία, την πραγματοποίηση και τη μετέπειτα επεξεργασία των ευρημάτων του ελέγχου από τα στελέχη της ΑΑΔΕ.

    9. Δημιουργία Αναφορών και Διαμόρφωση Πολιτικών Συμμόρφωσης: Θα περιλαμβάνει τη διαχείριση ρυθμίσεων και ληξιπρόθεσμων οφειλών με βάση ένα ενιαίο σύνολο κανόνων. Θα παρέχονται όλα τα μέσα στον φορολογούμενο για να παραμείνει στην πλευρά της οικειοθελούς συμμόρφωσης, ρυθμίζοντας τις υποχρεώσεις του.

    10. Μητρώο Ηλεκτρονικών Μέσων Φορολογουμένου: Η περιοχή αυτή θα περιλαμβάνει υπηρεσίες διαπίστευσης, ταυτοποίησης και εγγραφής συστημάτων, που θα διαβιβάζουν με ασφαλή τρόπο δεδομένα προς την ΑΑΔΕ για λογαριασμό του φορολογουμένου, διασφαλίζοντας την εξουσιοδότησή του. Ακόμα, φορολογικούς μηχανισμούς, ταμειακές και POS, ταξίμετρα, παρόχους ηλεκτρονικής τιμολόγησης και συστημάτων ERP, καθώς και πληροφοριακά συστήματα λογιστών και φοροτεχνικών.

    Newsroom
    Newsroomhttps://ekozani.gr
    Γίνε εσύ ο ρεπόρτερ και στείλε την είδηση της ημέρας... info@ekozani.gr
    spot_img

    more news