Στα 15 της χρόνια, η Σαρλίζ Θερόν κοιμόταν στο δωμάτιό της όταν ο μεθυσμένος πατέρας της γύρισε σπίτι και απείλησε να σκοτώσει εκείνη και τη μητέρα της
Πολύ πριν η ταλαντούχα ηθοποιός αναλάβει τον ρόλο της Megyn Kelly – μιας κομβικής αλλά και αμφιλεγόμενης φιγούρας στην αγωγή σεξουαλικής παρενόχλησης κατά του Roger Ailes, του επικεφαλής του μιντιακού κολοσσού Fox News, που απεικονίζεται στην ταινία «Βόμβα», έγινε μάρτυρας της βίαιης κατάρριψης ενός επικίνδυνου άνδρα στη δική της ζωή.
Του ίδιου του πατέρα της, ο οποίος σκοτώθηκε από τη μητέρα της σε αυτοάμυνα.
Τη νύχτα του θανάτου του πατέρα της
Ο Τσαρλς Θερόν πυροβολήθηκε και σκοτώθηκε από τη σύζυγό του, Γκέρντα Μάριτζ, το 1991. Η ηθοποιός, που μεγάλωσε κατά τη διάρκεια του απαρτχάιντ στη Νότια Αφρική, ήταν 15 ετών και κοιμόταν στο κρεβάτι της όταν ο αλκοολικός πατέρας της κράτησε ένα όπλο στην πόρτα του υπνοδωματίου της και απείλησε να τραβήξει τη σκανδάλη βρισκόμενος σε ένα μεθυσμένο αμόκ.
Είχε ρίξει πυροβολισμούς σε όλο το σπίτι επιστρέφοντας από μια νύχτα ποτού με τον αδελφό του, ενημερώνοντας τη σύζυγό του για το σχέδιό του να «δολοφονήσει και τις δύο» με την καραμπίνα που κρατούσε, όπως άκουσε αργότερα το δικαστήριο.
Η Γκέρντα -προστατεύοντας την έφηβη κόρη της που μόλις είχε επιστρέψει από το οικοτροφείο- έσπευσε να οπλιστεί το δικό της πιστόλι. Πυροβόλησε, σκοτώνοντας τον σύζυγό της, με τον οποίο είχε μια ταραχώδη σχέση για χρόνια. Ο αδελφός του τραυματίστηκε από δεύτερο πυροβολισμό.
Δεν απαγγέλθηκαν κατηγορίες. Οι πράξεις της Γκέρντα κρίθηκαν ότι ήταν αυτοάμυνα. Η Σαρλίζ έχει έκτοτε επαινέσει τις πράξεις της μητέρας της σε συνεντεύξεις που την έκαναν «τη γενναία γυναίκα που είναι σήμερα» όπως ομολόγησε.
Η μητέρα της, Γκέρντα / Photo: Instagram
Η αλήθεια είναι άλλη
Αλλά στα χρόνια που ακολούθησαν τη νύχτα του 1991, η Θερόν διηγήθηκε μια πολύ διαφορετική ιστορία για το πώς έχασε τον πατέρα της.
Η αληθινή ιστορία, όπως είπε στον Χάουαρντ Στερν το 2017, ήταν πολύ δύσκολο να ειπωθεί.
«Απλώς προσποιήθηκα ότι δεν συνέβη. Δεν το είπα σε κανέναν – δεν ήθελα να το πω σε κανέναν. Όποτε με ρωτούσε κάποιος, έλεγα ότι ο πατέρας μου πέθανε σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα. Ποιος θέλει να πει αυτή την ιστορία; Κανείς δεν θέλει να πει αυτή την ιστορία».
Δείτε το βίντεο
1998, όταν η υπόθεση δημοσιοποιήθηκε
Καθώς η καριέρα της 48χρονης σήμερα σταρ άρχισε να ανθίζει μετά από εξαιρετικές ερμηνείες σε κάποιες ταινίες, η αληθινή ιστορία του τέλους του πατέρα της και η πράξη γενναιότητας της μητέρας της, δημοσιοποιήθηκε μέσω αστυνομικών αναφορών.
Στην αρχή ήταν πολύ οδυνηρό να συζητηθεί, με την πάροδο των ετών, η Θερόν άνοιξε τα χαρτιά της όχι μόνο για τον θάνατό του, αλλά και για τον αντίκτυπο που είχε ο εθισμός του πατέρα της στη ζωή της.
Μιλώντας με τον Χάουαρντ Στερν το 2017, αποκάλυψε ότι ζούσε μέσα στο φόβο για μεγάλο μέρος της παιδικής της ηλικίας.
«Νομίζω ότι αυτό που με επηρέασε περισσότερο στην ενήλικη ζωή μου και συνέβη στην παιδική μου ηλικία ήταν η καθημερινότητα ενός παιδιού που ζει στο σπίτι με έναν αλκοολικό γονιό και ξυπνάει χωρίς να ξέρει τι πρόκειται να συμβεί. Και να μην ξέρω πώς θα κυλούσε η μέρα μου και όλα να εξαρτώνται από κάποιον άλλον και από το αν αυτός δεν θα έπινε ή θα έπινε» είπε.
Χρόνια νωρίτερα, σε μια ειλικρινή συνάντηση με την τηλεοπτική δημοσιογράφο Νταϊάν Σοϊερ, το 2004, σκεφτόταν με αγάπη τον πατέρα της, αλλά είπε ότι ακόμη και στα χρόνια της διαμόρφωσής της, ήξερε ότι δεν θα είχε ποτέ καλό τέλος.
«Μπορούσε να γίνει πολύ σοβαρός, αλλά του άρεσε να γελάει και να απολαμβάνει τη ζωή. Είχε επίσης μια ασθένεια. Ήταν αλκοολικός. Η φύση σου δίνει ένστικτο. Και ήξερα ότι κάτι κακό θα συνέβαινε» δήλωσε η Θερόν.
Κοιτάζοντας πίσω, είπε ότι θα είχε κάνει ακριβώς ό,τι έκανε η μητέρα της.
«Ξέρω τι συνέβη και ξέρω ότι αν η κόρη μου βρισκόταν στην ίδια κατάσταση, θα έκανα το ίδιο πράγμα»
Η σχέση της Θερόν με τη μητέρα της
Η ηθοποιός είναι γνωστή για τη λεπτή απεικόνιση σύνθετων γυναικείων χαρακτήρων. Το 2003, υποδύθηκε την κατά συρροή δολοφόνο Aileen Wuornos στην ταινία Monster, κάνοντας μια απίστευτη σωματική μεταμόρφωση που τελικά της χάρισε ένα Όσκαρ.
Στο Mad Max: Ο δρόμος της οργής, του 2015, η Θερόν ξύρισε το κεφάλι της για να υποδυθεί τον σκληρό ρόλο της Imperator Furiosa, μιας υπολοχαγού υπό τον τυραννικό Immortan Joe. Και στην ταινία Atomic Blonde του 2017, υποδύθηκε την πιο επίλεκτη – και θανατηφόρα – κατάσκοπο M16.
Όλες αναμφισβήτητα δυνατές γυναίκες στην οθόνη, αλλά το θάρρος της στην πραγματική ζωή, λέει, προέρχεται από τη μαμά της.
Νομίζω ότι όλες πρέπει να βρούμε τα δικά μας πατήματα. Καμία από εμάς δεν γεννιέται γνωρίζοντας πώς να πλοηγηθεί στη ζωή και στις δύσκολες αποφάσεις – ειδικά τα νεαρά κορίτσια» δήλωσε η Θερόν το 2018.
«Ανεξάρτητα από το ποια είσαι ή από πού έρχεσαι, ο αγώνας είναι ίσως λίγο διαφορετικός, αλλά όλα συνδέονται μεταξύ τους. Είμαι αρκετά τυχερή που είχα μια σπουδαία μητέρα που πραγματικά με έκανε κάπως γενναία και πάντα μου έλεγε να είμαι γενναία. Δεν ξέρω ποια θα ήμουν χωρίς αυτήν»..
Σε συνέντευξή της στον Χάουαρντ Στερν το 2017, είπε ότι η ανιδιοτελής ανθεκτικότητα της μητέρας της την έκανε αυτό που είναι.
«Έχω μια απίστευτη μητέρα… Είναι τεράστια έμπνευση στη ζωή μου. Δεν έκανε ποτέ θεραπεία. Έτσι, μια μητέρα που δεν έκανε ποτέ πραγματικά θεραπεία αντιμετωπίζει κάτι τέτοιο – προσπαθώντας να βγάλει το παιδί της από αυτό. Η φιλοσοφία της ήταν “Αυτό είναι φρικτό. Αναγνώρισε ότι αυτό είναι φρικτό. Τώρα κάνε μια επιλογή. Θα σε καθορίσει αυτό; Θα βυθιστείς ή θα κολυμπήσεις;” Αυτό ήταν όλο».
Η Θερόν και η μητέρα της έχουν και οι δύο ίδια τατουάζ με ψάρια κόι στους αστραγάλους τους, κάτι που συμβολίζει την επιμονή στις αντιξοότητες και τη δύναμη του σκοπού. Στο βουδισμό, αντιπροσωπεύει το θάρρος.
Μια διαρκής επίδραση
Οπλισμένη με θάρρος και δύναμη που αποδίδει στη μητέρα της, η στωική Θερόν δεν καθορίζεται από το σκοτάδι της εν λόγω νύχτας – γεγονός που θέλει να γνωρίζει ο κόσμος.
Λέει, ότι συχνά είναι η αντίδραση των άλλων είναι που κάνει τη ζωή δύσκολη.
«Δεν ξέρουν πώς να ανταποκριθούν σε αυτό. Και δεν ήθελα να νιώθω σαν θύμα. Πάλεψα με αυτό για πολλά χρόνια μέχρι που άρχισα τη θεραπεία».
Στη συνέντευξη στον Χάουαρντ Στερν, παραδέχτηκε το γεγονός ότι μεγάλωσε με έναν γονέα που έπασχε από εθισμό και ήταν αυτό που τη στοίχειωσε περισσότερο μέχρι την ενηλικίωσή της.
«Στην πραγματικότητα ήμουν εντάξει για τον θάνατο του πατέρα μου» είπε.
Ήταν η συνεχής κατάσταση υπερδιέγερσης, είπε, κάτι που την ώθησε να αναζητήσει θεραπεία στα τέλη της δεκαετίας των 20.
«Ήταν η μεγάλη τραγωδία της ζωής μου, νομίζω ότι αυτό που ακολουθεί είναι βρω εγώ πώς θέλω να με βλέπουν οι άνθρωποι σε αυτόν τον κόσμο. Είχα έναν γονέα που με οδήγησε μέσα από τη θλίψη, το σοκ και τον θυμό περνώντας μέσα από όλα τα συναισθηματικά στάδια -όταν σου συμβαίνει κάτι τέτοιο» δήλωσε στον Πιρς Μόργκαν το 2015.
Είναι μητέρα και η ίδια
Η Σαρλίζ είναι μητέρα δύο παιδιών υιοθέτησε το πρώτο της παιδί, τον Τζάκσον, στα τέλη της δεκαετίας των τριάντα της και είπε ότι ήταν το καλύτερο πράγμα που θα μπορούσε να κάνει.
«Η δεκαετία των 20 ήταν πραγματικά η δεκαετία των εμπειριών – ήθελα να γνωρίσω τον κόσμο, να πάρω ναρκωτικά, να ταξιδέψω στην Τουρκία για τέσσερις μήνες με ένα σακίδιο πλάτης. Όταν απέκτησα παιδιά, ήμουν πραγματικά έτοιμη» δήλωσε στο Marie Claire της Αυστραλίας.
Έναν μήνα νωρίτερα, η Θερόν είχε αποκαλύψει ότι ο επτάχρονος Τζάκσον θέλει να δηλώνει κορίτσι κι όχι αγόρι.
Μιλώντας στη Daily Mail τον Απρίλιο, είπε ότι η Τζάκσον αποκάλυψε την ταυτότητά της όταν ήταν τριών ετών.
«Με κοίταξε όταν ήταν τριών ετών και είπε: «Δεν είμαι αγόρι!»».
«Οπότε ορίστε! Έχω δύο πανέμορφες κόρες τις οποίες, όπως κάθε γονιός, θέλω να προστατεύω και θέλω να τις βλέπω να ευδοκιμούν.
»Γεννήθηκαν αυτές που είναι και το πού ακριβώς στον κόσμο θα βρουν και οι δύο τους τον εαυτό τους καθώς μεγαλώνουν και ποιες θέλουν να γίνουν, δεν είναι δική μου απόφαση».
Με οδηγό τη μητέρα της, δήλωσε ότι ο νούμερο ένα στόχος της είναι «να διασφαλίσει ότι έχουν όλα όσα χρειάζονται για να γίνουν αυτό που θέλουν να γίνουν.
»Η δουλειά μου ως γονέας είναι να τα γιορτάζω και να τα αγαπώ και να βεβαιώνομαι ότι έχουν όλα όσα χρειάζονται. Θα κάνω ό,τι περνάει από το χέρι μου για να έχουν τα παιδιά μου αυτό το δικαίωμα και να προστατεύονται μέσα σε αυτό».