More

    ΑΑΔΕ: Διακοπή εργασιών με λίγα κλικ

    Μια νέα αυτοματοποιημένη διαδικασία διακοπής εργασιών για τις ατομικές επιχειρήσεις και τις εταιρείες ενεργοποιεί τις επόμενες ημέρες η ΑΑΔΕ, σβήνοντας μια εστία ταλαιπωρίας, καθυστερήσεων και γραφειοκρατίας για τους φορολογουμένους.

    Το σύστημα θα ελέγχει αυτόματα εάν ο επιχειρηματίας ή ο επαγγελματίας μπορεί να προχωρήσει σε διακοπή εργασιών

    Σύμφωνα με πληροφορίες, το νέο σύστημα βρίσκεται στο στάδιο των δοκιμών για να τεθεί αμέσως μετά σε λειτουργία. Η νέα εφαρμογή θα «τρέχει» στην ψηφιακή πύλη της ΑΑΔΕ, την οποία θα επισκέπτονται όσοι έχουν αποφασίσει να «κατεβάσουν ρολά». Η διακοπή εργασιών θα γίνεται πλέον ψηφιακά μέσω ενός αυτοματοποιημένου συστήματος το οποίο θα ελέγχει εάν πληρούνται οι προϋποθέσεις καθώς και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.

    Οι φορολογούμενοι που σχεδιάζουν να κλείσουν την επιχείρησή τους ή να σταματήσουν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα θα υποβάλουν τη δήλωσή τους στη νέα πλατφόρμα. Αυτόματα το σύστημα θα ελέγχει εάν ο επιχειρηματίας ή ο επαγγελματίας μπορεί να προχωρήσει σε διακοπή εργασιών.

    Ο έλεγχος των δηλώσεων που θα υποβάλλονται στην πλατφόρμα εμπρόθεσμα, δηλαδή εντός 30 ημερών από την ημερομηνία του πραγματικού χρόνου παύσης εργασιών, θα ολοκληρώνεται σε χρόνο-εξπρές χωρίς καμία ταλαιπωρία για την επιχείρηση ή τον επαγγελματία.

    Για τις δηλώσεις διακοπής εργασιών που υποβάλλονται εκπρόθεσμα θα πραγματοποιείται ηλεκτρονικός έλεγχος και διασταύρωση των στοιχείων προκειμένου να διαπιστωθεί εάν η ημερομηνία διακοπής εργασιών που θα έχει συμπληρώσει ο φορολογούμενος είναι η πραγματική.

    Έλεγχοι

    Σε όλες τις εκπρόθεσμες δηλώσεις το σύστημα θα «τρέχει» ελέγχους για να εντοπίσει:

    • Τυχόν συναλλαγές που έγιναν μετά την ημερομηνία που έχει δηλώσει ο επαγγελματίας ως ημερομηνία διακοπής εργασιών.
    • Εάν έχουν δημιουργηθεί νέες φορολογικές υποχρεώσεις.
    • Εάν έχουν μεταβιβαστεί τα περιουσιακά στοιχεία.

    Αφού ολοκληρωθεί ο έλεγχος και διαπιστωθεί ότι έχουν τηρηθεί οι προϋποθέσεις, το σύστημα θα ανάβει το «πράσινο φως» για την οριστική παύση εργασιών.

    Σήμερα η διαδικασία ξεκινά μεν ηλεκτρονικά με την υποβολή της αίτησης του επαγγελματία ή της επιχείρησης στην ψηφιακή πύλη της ΑΑΔΕ, αλλά μετά την αναλαμβάνει ελεγκτής προκειμένου να διαπιστώσει εάν πληρούνται οι όροι. Χιλιάδες αιτήματα διακοπής εργασιών έχουν συσσωρευτεί στο ΚΕΦΟΔΕ με τους φορολογουμένους να είναι αναγκασμένοι να περιμένουν για εβδομάδες ή και μήνες μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

    Με την ενεργοποίηση του νέου συστήματος ο έλεγχος των προϋποθέσεων και των δικαιολογητικών θα γίνεται αυτόματα χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Ωστόσο, όπως εξηγεί αρμόδιος παράγοντας, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα γίνονται δειγματοληπτικοί έλεγχοι από την Εφορία. Με βάση κριτήρια ανάλυσης κινδύνου θα προκύπτει ένα δείγμα υποθέσεων που πρέπει να ελεγχθούν για να διαπιστωθεί εάν η διαδικασία και τα δηλωθέντα στοιχεία από τις επιχειρήσεις ήταν σωστά.

    Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται σήμερα αποστέλλονται με την υποβολή της αίτησης δήλωσης μέσω της Εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων «Τα Αιτήματά μου» στο ΚΕΦΟΔΕ ή την αρμόδια ΔΟΥ της έδρας της επιχείρησης. Η μη αποστολή του συνόλου των απαιτούμενων δικαιολογητικών συνιστά λόγο απόρριψης της αίτησης.

    Πώς θα γίνεται η διακοπή εργασιών online 

    • Ολες οι διαδικασίες μέσω ψηφιακής πύλης της ΑΑΔΕ
    • Ο φορολογούμενος θα υποβάλλει ηλεκτρονικά τη δήλωση και τα δικαιολογητικά ηλεκτρονικά
    • Το σύστημα θα ελέγχει εάν πληρούνται οι προϋποθέσεις καθώς και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά
    • Ο έλεγχος των εμπρόθεσμων δηλώσεων θα ολοκληρώνεται σε χρόνο-εξπρές
    • Για εκπρόθεσμες δηλώσεις διακοπής εργασιών θα πραγματοποιείται ηλεκτρονικός έλεγχος και διασταύρωση των στοιχείων για να διαπιστωθεί η πραγματική ημερομηνία διακοπής εργασιών

    Επιχειρήσεις που έκλεισαν την περίοδο 2021-2024

    • 83.056 ατομικές επιχειρήσεις
    • 6.725 ΑΕ
    • 3.125 ΕΠΕ

    Premium έκδοση «Τα ΝΕΑ»

    Newsroom
    Newsroomhttps://ekozani.gr
    Γίνε εσύ ο ρεπόρτερ και στείλε την είδηση της ημέρας... info@ekozani.gr

    more news