More

    Ακρίβεια: Σε απόγνωση οι καταναλωτές – Έρχονται νέες ανατιμήσεις προϊόντων

    Ο πληθωρισμός των τροφίμων παραμένει σταθερά σε διψήφιο αριθμό. Οι καταναλωτές κάνουν εκπτώσεις ακόμα και στο ψωμί για να τα βγάλουν πέρα και οι αρτοποιοί καταγγέλλουν ότι κάποιες αλευροβιομηχανίες αύξησαν κατά 10% τις τιμές των αλεύρων χωρίς λόγο.

    Οι αρτοποιοί υποστηρίζουν πως αν συνεχιστούν οι αυξήσεις στις πρώτες ύλες δεν θα μπορέσουν να συγκρατήσουν ανατιμήσεις και στο ψωμί, και πως πολλοί φούρνοι θα αναγκαστούν να κατεβάσουν ρολά Η ακρίβεια χτυπάει κόκκινο και σε άλλα βασικά είδη διατροφής με τους καταναλωτές να οδηγούνται σε αδιέξοδο. Οι καταναλωτές ενώ έχουν περιορίσει σημαντικά τα τρόφιμα που αγοράζουν λόγω ακρίβειας εξακολουθούν να πληρώνουν μεγαλύτερα ποσά για λιγότερα προϊόντα.

    Το ράλι στις τιμές των τροφίμων συνεχίστηκε και τον Αύγουστο αν και με μικρότερη ένταση από τον Ιούλιο. Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat, ο πληθωρισμός τροφίμων έκλεισε στην Ελλάδα στο 9,2% αυτό τον μήνα σε ετήσια βάση έναντι 10,9% τον περασμένο μήνα.

    Ο Γενικός ετήσιος πληθωρισμός τον Αύγουστο έμεινε σχεδόν αμετάβλητος στο 3,4% από 3,5% τον Ιούλιο, ενώ στην Ευρωζώνη παρέμεινε σταθερός στο 5,3%.

    «Σινιάλο» νέων ανατιμήσεων από τους χονδρέμπορους

    Την ίδια στιγμή, δεν έχουν τέλος οι ανατιμήσεις ενώ, σύμφωνα με τα στοιχεία για τον τζίρο και τις πωλήσεις των επιχειρήσεων της ΕΛΣΤΑΤ, που παρουσίασε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του OPEN ο Στέφανος Σίσκος, αναμένονται και νέες αυξήσεις.

    Συγκεκριμένα, ο τζίρος των επιχειρήσεων στο χονδρεμπόριο, οριακά μεν αλλά αυξήθηκε κατά 0,1% τον Μάιο και 0,4% τον Ιούνιο. Την ίδια ώρα, ο όγκος των πωλήσεων αυτών των επιχειρήσεων μειώθηκε, κατά -2,6% τον Μάιο και κατά -2,1% τον Ιούνιο.

    Αυτά τα στοιχεία σημαίνουν ότι, οι επιχειρήσεις στο χονδρεμπόριο πούλησαν λιγότερα προϊόντα σε ακριβότερη τιμή ενώ, οι ίδιες επιχειρήσεις, αγόρασαν λιγότερα προϊόντα σε ακριβότερη τιμή. Άρα, αναμένεται να περάσουν σταδιακά οι εν λόγω αυξήσεις και στους καταναλωτές. Από εδώ και πέρα το θέμα είναι τι αυξήσεις θα περάσουν στους καταναλωτές από αυτά τα στοιχεία.

    Newsroom
    Newsroomhttps://ekozani.gr
    Γίνε εσύ ο ρεπόρτερ και στείλε την είδηση της ημέρας... info@ekozani.gr

    more news