Λιγότερο από το αναμενόμενο αυξήθηκαν τα έσοδα της Temu, θυγατρικής της PDD Holdings Inc., το τελευταίο τρίμηνο του 2024, με τον εγχώριο ανταγωνισμό να χτυπάει κόκκινο και την αύξηση των δασμών των ΗΠΑ να ανακοινώνονται για τα κινεζικά προϊόντα.
Η πτώση που σημειώθηκε σε σχέση με τις προβλέψεις διοικητικής ομάδας που «τρέχει» την πλατφόρμα της Temu, υπολογίζεται στο 24%, με την εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου να ανακοινώνει έσοδα 110,6 δισ. γουάν (15,3 δισ. δολάρια) για το τρίμηνο Δεκεμβρίου. Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 18% σε 27,4 δισεκατομμύρια γουάν. Οι μετοχές της PDD στις ΗΠΑ υποχώρησαν περισσότερο από 7% προ της αγοράς σε ένα σημείο.
Επί ευρωπαικού εδάφους μεταφέρεται ο ανταγωνισμός ανάμεσα στην Temu με την Amazon και την Shein
Τι «είδαν» τα στελέχη
Σύμφωνα με το Business of Fashion, τα στελέχη αναγνώρισαν τις προκλήσεις από την αυξανόμενη παγκόσμια αβεβαιότητα και επιβεβαίωσαν πως ο έντονος ανταγωνισμός επηρέασε επίσης τη βραχυπρόθεσμη ανάπτυξη. Επανέλαβαν, δε, την αυξανόμενη υποστήριξή τους προς τους εμπόρους και τις προσπάθειές τους να ενισχύσουν την εμπειρία των καταναλωτών.
«Όπως αναφέρθηκε σε προηγούμενα τρίμηνα, οι σημαντικές επενδύσεις μας στο οικοσύστημα σε συνδυασμό με το ταχέως μεταβαλλόμενο εξωτερικό περιβάλλον και το εντεινόμενο τοπίο ανταγωνισμού θα επηρεάσουν τα βραχυπρόθεσμα οικονομικά μεγέθη», τόνισε ο πρόεδρος και συνδιευθύνων σύμβουλος Chen Lei κατά την ενημέρωση των επενδυτών.
Ανταγωνισμός στο κόκκινο
Τα αποτελέσματα της PDD έρχονται αφού οι ανταγωνιστές JD.com Inc. και Alibaba Group Holding Ltd. ανέφεραν πωλήσεις καλύτερες από τις προβλεπόμενες για το τρίμηνο του Δεκεμβρίου, όταν το Πεκίνο αύξησε πολιτικές όπως οι επιδοτήσεις και τα κίνητρα συναλλαγών για να ενισχύσει τις δαπάνες.
Το Πεκίνο έχει δώσει προτεραιότητα στην επέκταση της εγχώριας ζήτησης, καθώς η χώρα επιδιώκει να αντισταθμίσει τον αντίκτυπο των δασμών του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και να επιτύχει έναν στόχο ανάπτυξης περίπου 5%.
Η προσαρμοσμένη απώλεια λειτουργικού κέρδους της PDD κατά το 4ο τρίμηνο της τάξης του 6% -το δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο- και τα χαμηλότερα από τα αναμενόμενα κέρδη εσόδων, αντικατοπτρίζουν τους αυξημένους οικονομικούς κινδύνους από την προσπάθεια αναπτυσσόμενη παγκόσμια επιχείρηση της Temu.
Εν μέσω διαταραχών τόσο στην προσφορά όσο και στη ζήτηση από τις αυξήσεις των δασμών των ΗΠΑ σε προϊόντα που κατασκευάζονται στην Κίνα, η μητρική της Temu θα αγωνιστεί να αποτρέψει τη μείωση των λειτουργικών κερδών εάν ο ρυθμός αύξησης των εσόδων παραμείνει κάτω από το 25%.
Πέρυσι, εταιρείες όπως η Shein και η Temu έστειλαν περίπου 46 δισεκατομμύρια δολάρια μικρών δεμάτων στις ΗΠΑ με δηλωμένη αξία μικρότερη από 800 δολάρια, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Nomura Holdings Inc. Αυτό αντιπροσώπευε περίπου το 11% όλων των εισαγωγών που αναφέρθηκαν από τις ΗΠΑ από την Κίνα.
Πηγή: ΟΤ