More

    Gen Z: Κι όμως γυρίζει την πλάτη στις εφαρμογές γνωριμιών

    Photo by Zyanya BMO on Unsplash

    Η γενιά Z (Gen Z) κάνει μάλλον την έκπληξη και επιθυμεί επιστροφή στα παλιά ή μια νέα εποχή, δική της, που όμως να θυμίζει κάτι από τα περασμένα. Κι αυτό όσον αφορά στις ερωτικές και συναισθηματικές της υποθέσεις, όπου αναζητεί περισσότερη αυθεντικότητα και ευκολία. Όπως αναφέρει η έρευνα «Future of Dating Report 2023» του Tinder, Που είναι η δημοφιλέστερη εφαρμογή γνωριμιών στον κόσμο, οι σημερινοί νέοι μεταξύ 18 και 25 ετών δείχνουν αποφασισμένοι να δώσουν ένα νέο μοναδικό νόημα στον τρόπο που κάνουν γνωριμίες και να γίνουν οι γενιά «που θα ανανεώσει τα πρότυπα των ραντεβού για το μέλλον».

    Όπως δείχνει η ίδια έρευνα, ένας στους δυο της γενιάς των millennials, αναγνωρίζει πως τα ραντεβού των νέων ενηλίκων σήμερα είναι υγιέστερα από ότι στη δική τους εποχή. Οι σημερινοί 30ρηδες και 40ρηδες πλήρωσαν πολύ ακριβά την είσοδο της τεχνολογίας στις προσωπικές σχέσεις, φτάνοντας σε ένα συναισθηματικό burnout από τα εκατοντάδες προφίλ, τα άπειρα παράθυρα διαλόγων και τα «ματσαρίσματα» που εν τέλει δεν απέδωσαν και σημάδεψαν την καρδιά τους. Οι πιο νέοι σήμερα δεν είναι διατεθειμένοι να κάνουν τα ίδια λάθη στο dating.

    Μια δημοσκόπηση της εταιρείας έρευνας αγοράς Sevanta για το 2021, έδειξε πως το 21% των νέων που είναι singles και αναζητούσαν σύντροφο από τις εφαρμογές γνωριμιών κατέληξαν να είναι εξουθενωμένοι από την όλη προσπάθεια. Οι πολλές επιλογές προκαλούν στρες άλλωστε. «Η γενική αντίληψη είναι ότι [οι εφαρμογές γνωριμιών] έχουν γκρεμίσει την ιδέα της δέσμευσης. Προσφέρουν πράγματι περισσότερες επιλογές στους ανθρώπους και όταν έχουμε περισσότερες επιλογές είναι πιο δύσκολο να δεσμευτούμε, αλλά δεν νομίζω ότι είναι οι εφαρμογές γνωριμιών που το προκάλεσαν αυτό. Αντικατοπτρίζουν απλώς αυτό το στοιχείο της κοινωνίας. Είναι ο καπιταλισμός και η κοινωνία που βασίζεται στις επιλογές» σχολιάζει η Δρ Jenny van Hooff, κοινωνιολόγος στο Μητροπολιτικό Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ.

    Μπορεί βέβαια ο στόχος να μην είναι η δέσμευση, αλλά οι νέοι της Gen Z ξέρουν πολύ καλύτερα τι ζητούν. Και όχι τυχαία, αφού τώρα στην εποχή τους ήρθαν στο προσκήνιο και νεολογισμοί όπως «ghosting», «love bombing» και «stashing» για να περιγράψουν τις προβληματικές συμπεριφορές στις σχέσεις και το dating.

    Οι 25ρηδες και κάτω έχουν πιο αυστηρά κριτήρια και θέλουν να μην υπάρχει τοξικότητα από και προς τους άλλους. Οι απαντήσεις στην δημοσκόπηση του κορυφαίου dating app, έδειξαν πως άτομα από 18 έως 25 είναι κατά 32% λιγότερο πιθανό να εξαφανιστούν και να μην απαντήσουν σε μηνύματα (ghosting), απ ‘ ότι οι νέοι άνω των 33 ετών, κόντρα στο 73% των millennials που βρίσκει «φυσιολογικό» να στέλνεις θολά και μπερδεμένα μηνύματα και να δυσκολεύεις κάπως την επικοινωνία.

    Η Gen Z ζητά αυθεντικότητα, ειλικρίνεια, διαφάνεια, ψυχική ευεξία και σεβασμό και προκρίνει την αφοσίωση (79%), τον σεβασμό (78%) και τα «ανοιχτά μυαλά» (61%) έναντι της εμφάνισης (56%). Μπορεί λοιπόν κάποιοι να προτιμούσαν να πλύνουν την τουαλέτα από το να βγουν ακόμα ένα ραντεβού με dating app, αλλά δεν διατίθενται όλοι να γυρίσουν την πλάτη σε εφαρμογές γνωριμιών, φέρνοντας τα ραντεβού στα μέτρα τους και να βάλουν στο παιχνίδι της γνωριμίας περισσότερη επαφή από κοντά.

    Στους zoomers, όπως αποκαλούνται αλλιώς οι άνθρωποι της γενιάς Ζ, αποδίδεται συχνά μια γλυκιά νοσταλγία για τη δεκαετία του 1990 (90’s Nostalgia). Πολλοί θεωρητικοί εντοπίζουν πράγματι στη νεολαία μια τάση θαυμασμού των περασμένων δεκαετιών μέσα από ισχυρά φίλτρα ωραιοποίησης. Χωρίς να ονειρεύονται υποχρεωτικά έναν γάμο και έμφυλους ρόλους όπως αυτός των γυναικών στα παραδοσιακά νοικοκυριά, δεν θα έλεγαν όχι στον έρωτα που γεννήθηκε από ένα τυχαίο ατύχημα, τη γνωστή σε όλους εικονοποιία με την αθώα σύγκρουση κατά την οποία πέφτουν τα βιβλία που κρατά στα χέρια της κι εκείνος σκύβει να τα σηκώσει. Μια αμερικανική δημοσκόπηση έδειξε ότι για το 43% των ατόμων 18 έως 29 ετών η σχέση προέκυψε μέσα από φιλία ή κοινή παρέα.

    Σε άρθρο τους στο Conversation, οι Omar H. Fares και Seung Hwan (Mark) Lee από τη Σχολή Διοίκησης Ted Rogers του Μητροπολιτικού Πανεπιστημίου του Τορόντο παραθέτουν ερευνητικά στοιχεία που δείχνουν ότι, μεταξύ των (πολλών) Αμερικανών που δεν διστάζουν να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για ρομαντικά δείπνα, κινηματογραφικές εξόδους και ακριβά δώρα, φτάνοντας να συσσωρεύουν χρέη συναισθηματικής αιτιολογίας, είναι και ένας περίπου στους πέντε (19%) της γενιάς Ζ, με το 21% να υπερβαίνει τα 500 δολάρια σε χρέος τον χρόνο εξαιτίας υπερκατανάλωσης (29%), προσπάθειας εντυπωσιασμού στα ραντεβού (28%) και αναζήτησης οικειότητας (19%).

    Newsroom
    Newsroomhttps://ekozani.gr
    Γίνε εσύ ο ρεπόρτερ και στείλε την είδηση της ημέρας... info@ekozani.gr
    spot_img

    more news