Ο σπουδαίος Έλληνας ηθοποιός και σκηνοθέτης Γιώργος Μιχαλακόπουλος που πέθανε σήμερα (16/12) σε ηλικία 85 ετών, ήταν καλεσμένος στην εκπομπή «Ενώπιος Ενωπίω» του Νίκου Χατζηνικολάου, στις 20 Ιανουαρίου του 2020.
Ο ηθοποιός, τότε, είχε μιλήσει στον Νίκο Χατζηνικολάου για τον μεγάλο δάσκαλό του Κάρολο Κουν, τον κινηματογράφο και το θέατρο, ενώ παράλληλα είχε αποκαλύψει λεπτομέρειες από την κοινή πορεία ζωής με την σύζυγό του.
Τι είχε αποκαλύψει για τον μεγάλο δάσκαλό του, Κάρολο Κουν
«Ο Κουν ήξερε να χτίζει ρόλους, παραστάσεις, και ηθοποιούς. Ήταν ένας μάστορας του θεάτρου. Δεν ήταν εύκολο να βρεις μια αντίστοιχη προσωπικότητα, ήταν μια ιδιαίτερη περίπτωση», είχε πει ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος, κατά την διάρκεια της συνέντευξης. «Ήταν το άλφα και το ωμέγα της όποιας αξιοσύνης μου» είχε τονίσει.
Όπως είχε αποκαλύψει ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος, ο Κουν δεν επέτρεπε στους μαθητές του να παίξουν ούτε στο σινεμά ούτε σε διαφημίσεις, παρά μόνο στο θέατρο, για να μην αλλοιωθούν από το σταριλίκι της εποχής.
«Δεν μας συμβούλευε, μας απαγόρευε. Κρυφά κάναμε ό,τι κάναμε. Όταν έκανα αυτή την ταινία που δείξατε, έφυγα ένα πρωί, που ήμουν στο τρίτο έτος. Θεωρούσε ότι διαλύεται ο ηθοποιός, κάνει γνωριμίες και σταριλίκια. Ήθελε να μονάσει ο ηθοποιός».
«Πολλές φορές τον είχαμε δει με δύο τσιγάρα, το ένα αριστερά, το άλλο δεξιά. Ξεχνιόταν, ήταν φοβερή προσωπικότητα».
Ο γάμος των 60 ετών και η κουμπαριά με την Βουγιουκλάκη και τον Παπαμιχαήλ
Στη συνέντευξη στον Νίκο Χατζηνικολάου και στην εκπομπή «Ενώπιος Ενωπίω», είχε μιλήσει για την οικογένειά του και τον γάμο του, που κράτησε πάνω από 60 χρόνια, αλλά και το πώς έγινε η κουμπαριά με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ.
«Η σύζυγός μου εγκατέλειψε την καριέρα της. Έπαιζε με τον Αλεξανδράκη στο “Έγκλημα και Τιμωρία”. Ήταν μια θυσία, θα την πω εγώ, γιατί τέτοια ήταν, για να προχωρήσω εγώ και να ασχοληθεί εκείνη με τα παιδιά. Κακώς γιατί έπρεπε να κοιτάξει και εκείνη και την δική της πορεία. Αλλά προτίμησε την οικογένεια και τα παιδιά», είχε πει.
«Μας πάντρεψαν η Αλίκη και ο Δημήτρης. Η Δέσπω Διαμαντίδου ήταν να μας παντρέψει. Η Δέσπω όταν ήρθαν τα πράγματα, λέει “εγώ θα έρθω, θα είμαι εκεί”, όπως μίλαγε μπάσα. Αλλά υποχώρησε δεν ήρθε”».
Για το πώς ήταν ως πατέρας στις δύο κόρες που απέκτησε το ζευγάρι είχε πει «δεν έπαιζα το παιχνίδι του πατέρα, με τον χάρακα και την αυστηρότητα. Με συζήτηση και συνεννόηση και στα πιο απλά πράγματα. Ήμουν δίπλα τους, νομίζω ότι η σχέση με της κόρες μου είναι πολύ καλή».
Όταν ήρθε η κουβέντα στα εγγόνια του και τη σχέση του μαζί τους, ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος είχε σχολιάσει «εκεί είναι πάρτι. Έχω τον Γιώργο και τον Ερμή. Ο ένας καλύτερος από τον άλλον. Ο ένας είναι πιο στην τέχνη, ο Ερμής παίζει πιάνο, ενώ ο Γιώργος ασχολείται με την γνώση, είναι καλός μαθητής».
Τι είχε πει για τον «πόλεμο» της Βουγιουκλάκη με την Καρέζη
«Από ό,τι ξέρω από τα παρασκήνια γιατί είχα δουλέψει και με τις δύο και με την Τζένη και με την Αλίκη. Δεν γινόταν συζήτηση, αυτή πώς είναι ή η άλλη πώς είναι. Δεν άκουγα μια τέτοια αντιπαλότητα. Τώρα, μπορεί να πουλούσε, εγώ δεν άκουγα, στην ψυχούλα τους μπορεί να την είχαν την κόντρα, αλλά φανερά δεν έλεγαν» είχε δηλώσει ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος για τον «πόλεμο» μεταξύ της Αλίκης Βουγιουκλάκη και της Τζένης Καρέζη.
«Ήταν και οι δύο πολύ φίλες μου. Αλλά πιο πολύ φίλη μου ήταν η Τζένη, παρόλο που κουμπάρα μου ήταν η Αλίκη. Η Τζένη αυτό που είχε, στο έλεγε, φόρα παρτίδα. Ήταν αντράκι. Η Αλίκη είχε κάτι στενά, κάτι υπόγεια. Η Αλίκη δεν ήταν τυχαία προσωπικότητα, άλλο σαν σου πάει ή όχι».
Η λογοκρισία της χούντας και το θρυλικό «Εκείνος και Εκείνος»
Παράλληλα, είχε αναφερθεί και στις δυσκολίες και την λογοκρισία που αντιμετώπισε τα χρόνια της χούντας. «Περίεργες διοικήσεις, περίεργες πολιτικές καταστάσεις, τα εξαφάνισαν αυτά τα πράγματα. Είναι από τα εγκλήματα, γιατί τέτοια πράγματα ήταν σπάνια. Εγώ έχω ένα επεισόδιο. Το λεγόμενο “Αυγό”, το οποίο το ετοίμαζα για την Αμερική, γιατί μου το είχαν ζητήσει. Τους το πήγα επί Μορώνη. Ούτε μου είπαν καλώς το φέρατε» είχε πει για το αρχείο του θρυλικού «Εκείνος και Εκείνος».
«Μην ξεχνάμε δεν υπήρχε μοντάζ τότε, έτσι και σταμάταγες στο 40΄έπρεπε να αρχίσεις πάλι από το 1′. Δεν υπήρχε κόλλημα, δεν υπήρχε τρόπος. Το καλύπταμε με αυτοσχεδιασμούς για να περάσουμε παρακάτω».
«Πηγαίναμε στην ΕΡΤ, αφού υπήρχε μια συνεννόηση με εμένα, τον Βασίλη και τον συγχωρεμένο τον Μουρσελά, και πηγαίναμε να αντιμετωπίσουμε τον ταγματάρχη, ο οποίος τα μισά καταλάβαινε, τα άλλα μισά δεν τα καταλάβαινε. Σου έλεγε απίστευτα πράγματα. “Το αυγό, τι είναι το αυγό;”, απαντούσαμε “τι να είναι το αυγό κ. Ταγματάρχα; Αυγό”. “Μα δεν μπορείτε να έχετε βάλει τυχαία το αυγό”, τι να κάνουμε, του λέγαμε, να το βγάλουμε; Πίσω από τα σύμβολα γινόταν ένας δεύτερος Μουρσελάς στη συζήτηση με τον λογοκριτή. Ήταν απίστευτες ιστορίες, ωραίες, αγχωτικές αλλά δημιουργικές» είχε αναφέρει ο σπουδαίος ηθοποιός.
«Στην Κρήτη μου τα κάνανε λίμπα. Έσπασαν μηχανήματα, σκηνικά, εγώ ήμουν με έναν θίασο τότε, καμία 15αριά ηθοποιούς και μας άφησαν στον αέρα. Και μας υποχρέωσαν, αυτό είναι το ωραίο, την άλλη ημέρα να επιστρέψουμε τα λεφτά των εισιτηρίων. Εκεί με ένα μοναδικό φαινόμενο που εκφράζει την Κρήτη, καθόμουν σε μια καρέκλα μπροστά, ένα τραπεζάκι, τα λεφτά. Πίσω μου δύο “εσατζίδες”, έτσι με τα αυτιά χτυπημένα από τις γροθιές πρησμένα, κάθονταν από πίσω μου, χτισμένοι, δύο ντουλάπες. Παρακολουθούσαν και έρχονταν στην ουρά να πάρουν τα χρήματα. Μου έδιναν το εισιτήριο και έλεγα τα λεφτά σας. Μου λέει ένας “όι” και έφυγε. Αυτό το “όι” έγινε συνέχεια, επίτηδες για να καρφώσουν τους πίσω».
Όλη η εκπομπή «Ενώπιος Ενωπίω» με καλεσμένο τον Γιώργο Μιχαλακόπουλο
Δείτε το 1ο μέρος:
Δείτε το 2ο μέρος:
Δείτε το 3ο μέρος: