More

    Η γυναίκα που το hip hop της χρωστά πολλά

    Η Martha Cooper είναι Αμερικανίδα φωτορεπόρτερ. Εργάστηκε ως φωτογράφος για τη New York Post κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1970.

    Είναι περισσότερο γνωστή για την αποτύπωση της σκηνής γκράφιτι της Νέας Υόρκης των δεκαετιών του 1970 και του 1980. 

    Μέχρι το 1977, είχε γίνει η πρώτη γυναίκα φωτογράφος της New York Post που έπιασε τoν παλμό και την έντονη αλλαγή στη Νέα Υόρκη τη δεκαετία του 1980, καθώς οι καιροί ήταν δύσκολοι, επικίνδυνοι, σκοτεινοί αλλά και εκθαμβωτικοί. Η αξιοσημείωτη δουλειά της έχει εμπνεύσει γενιές φωτογράφων και φαν, αναδεικνύοντας τη δύναμη της οπτικής αφήγησης.

    “Με ενδιέφερε να ακολουθήσω ολα εκείνα τα παιδιά που ανακάλυπταν και έφτιαχναν από το μηδέν μια δική τους κουλτούρα, συμπεριλαμβανομένης της τέχνης, της μουσικής και του χορού, κυρίως χωρίς την παρέμβαση των ενηλίκων. Η σκηνή ήταν πάντα πολυφυλετική – μαύροι, Λατίνοι και λευκοι. Για να ανήκεις εκεί έπρεπε να επιδείξεις ικανότητες. Πιστεύω πως με άφησαν να μπω στον κόσμο τους γιατί ενδιαφερόμουν σοβαρά για το τι συνέβαινε και μπορούσα να βγάλω καλές φωτογραφίες και ενδεχομένως να τις δημοσιεύσω για να φανεί όσα έκαναν”, λέει σε συνέντευξή της.

    Σήμερα, η επιρροή της Martha Cooper συνεχίζει να έχει απήχηση, ανοίγοντας νέους ορίζοντες και ευκαιρίες εργασίας για τους ανεξάρτητους φωτογράφους.

    Η Cooper ειδικεύεται στην urban τέχνη και αρχιτεκτονική, αφού αφιερώθηκε σε αυτή για περισσότερα από σαράντα χρόνια. Το 1977, μετακόμισε από το Rhode Island στη Νέα Υόρκη και εργάστηκε ως φωτογράφος προσωπικού στη NY Post για τρία χρόνια.

    Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου άρχισε να καταγράφει τα γκράφιτι στους τοίχους και τους breakdancers, θέματα που την οδήγησαν στην εκτενή κάλυψη της πρώιμης hip hop σκηνής όπως προέκυψε από το Μπρονξ. Αυτές οι φωτογραφίες, που δημοσιεύτηκαν παγκοσμίως, βοήθησαν να γίνει το Hip Hop το κυρίαρχο διεθνές κίνημα νεολαίας που είναι σήμερα.

    Το βιβλίο της Subway Art (με τον Henry Chalfant) τυπώνεται από το 1984 και αποκαλείται στοργικά «Βίβλος» από τους καλλιτέχνες γκράφιτι. Το επόμενο βιβλίο της, R.I.P.: Memorial Wall Art εξετάζει αναμνηστικές τοιχογραφίες στη Νέα Υόρκη και το Hip Hop Files 1980–1984 περιέχει εκατοντάδες σπάνιες, πρώιμες φωτογραφίες Hip Hop.

    Έκτοτε έχει δημιουργήσει πολλά φωτογραφικά άλμπουμ: Η ανάμνηση της 11ης Σεπτεμβρίου αποτυπώνει την ποικιλία των μνημείων που ξεπήδησαν στη Νέα Υόρκη μετά την επίθεση στο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου. Το Tokyo Tattoo 1970, που δημοσιεύτηκε το 2011 από την Dokument Press στη Σουηδία, παρουσιάζει φωτογραφίες που τράβηξε ενώ ζούσε στην Ιαπωνία τη δεκαετία του ’70.

    Το έργο της Μάρθας έχει εκτεθεί σε μουσεία και γκαλερί σε όλο τον κόσμο και έχει δημοσιευτεί σε πολλά περιοδικά από το National Geographic έως το Vibe. Ζει ακόμα στο Μανχάταν αλλά ταξιδεύει συχνά σε φεστιβάλ urban art σε όλο τον κόσμο. 

    Newsroom
    Newsroomhttps://ekozani.gr
    Γίνε εσύ ο ρεπόρτερ και στείλε την είδηση της ημέρας... info@ekozani.gr

    more news