Ο Pablo Picasso είναι γνωστός για τα σουρεαλιστικά έργα τέχνης του, αλλά ο θρυλικός Ισπανός ζωγράφος είχε επίσης μια πραγματική σουρεαλιστική εμπειρία το 1911.
Εκείνη τη χρονιά, στις 21 Αυγούστου, το αριστούργημα του Leonardo da Vinci, η «Mona Lisa» εξαφανίστηκε από το Μουσείο του Λούβρου του Παρισιού και Ο Πικάσο θεωρήθηκε ύποπτος. Οσο περίεργο και αν ακούγεται, η φήμη του πίνακα εκτοξεύτηκε!
Αν και δεν υπήρχαν άμεσες αποδείξεις που να συνδέουν τον Picasso με την θρασύδειλη ληστεία, οι κατηγορίες προέκυψαν από τη σχέση του καλλιτέχνη με έναν γνωστό κλέφτη τέχνης ονόματι Honore-Joseph Géry Pieret.
Ο Pieret ήταν ο πρώην γραμματέας του συμπατριώτη του Picasso στο Παρίσι, Guillaume Apollinaire.
Kρατήσου τώρα γιατί αρχίζει και γίνεται ενδιαφέρον… Στην πραγματικότητα, τέσσερα χρόνια πριν κλαπεί η «Μόνα Λίζα», ο Pieret άρπαξε δύο ιβηρικά γλυπτά από το Λούβρο και τα πούλησε στον Picasso!
Ο καλλιτέχνης μάλιστα χρησιμοποίησε ένα από τα αγάλματα ως έμπνευση για ένα πρόσωπο στον πίνακα του 1907 “Les Demoiselles d’Avignon”.
Όταν έμαθαν ότι ο Pieret ήταν άτομο που συνδεόταν με κάποιον τρόπο με την κλοπή της «Mona Lisa», ο Picasso και ο Apollinaire σχεδίαζαν να πετάξουν την κλεμμένη τέχνη που είχαν στην κατοχή τους στον ποταμό Σηκουάνα, αν και τελικά δεν μπορούσαν να το κάνουν!
Αντίθετα, ο Picasso οδηγήθηκε ενώπιον ενός δικαστή και είπε ψέματα, ισχυριζόμενος ότι δεν είχε συναντήσει ποτέ τον Apollinaire . Στο τέλος, η υπόθεση μπήκε στο αρχείο και οι δυο τους τελείωσαν με αυτή την ιστορία δύο χρόνια αργότερα, όταν ένας τεχνίτης ονόματι Vincenzo Peruggia συνελήφθη να προσπαθεί να πουλήσει τη «Mona Lisa» σε έναν έμπορο έργων τέχνης από τη Φλωρεντία.