Μετά την είδηση ότι η Louis Vuitton εντάχθηκε στη Formula 1 ως παγκόσμιος χορηγός για 10 χρόνια από το 2025, το άθλημα καλωσορίζει τη Louis Vuitton ως επίσημο εταίρο της Formula 1. Πρόκειται για την πρώτη ενεργοποίηση μιας δεκαετούς συνεργασίας σχεδόν 100 εκατ. ευρώ ετησίως, που υπογράφηκε πέρυσι μεταξύ της F1 και της μητρικής εταιρείας LVMH της Louis Vuitton, αντικαθιστώντας τη Rolex. Η συμφωνία θα περιλαμβάνει επίσης το τμήμα κρασιών και αλκοολούχων ποτών της LVMH, την Moët Hennessy και την εταιρεία κατασκευής ρολογιών Tag Heuer.
Ο Pietro Beccari, ο οποίος εντάχθηκε στη Louis Vuitton ως διευθύνων σύμβουλος από τον Dior το 2023, λέει ότι η σύνδεση με την F1 είναι ένα «ιδιαίτερα σημαντικό» βήμα στην αποστολή της εταιρείας να εξελιχθεί από ένα εμπορικό σήμα πολυτελείας – το μεγαλύτερο και πιο κερδοφόρο στον τομέα, με εκτιμώμενα έσοδα 21,9 δισ. ευρώ – σε ένα «πολιτιστικό εμπορικό σήμα». Επισήμανε ότι η Louis Vuitton και η F1 δίνουν έμφαση στην καινοτομία και τον υψηλό ανταγωνισμό ως κοινό έδαφος για μια συνεργασία.
«Ο αθλητισμός είναι μέρος της κουλτούρας, της ζωής των νέων ανθρώπων», δήλωσε ο Beccari σε βιντεοκλήση από τα κεντρικά γραφεία της Vuitton στο Παρίσι την περασμένη εβδομάδα. «Ξέρουμε ότι [η F1] έχει ένα νεανικότερο κοινό από ό,τι στο παρελθόν και πολύ περισσότερες γυναίκες που ενδιαφέρονται. [Η F1] εστιάζει επίσης στις ΗΠΑ, και οι ΗΠΑ είναι μια πολύ σημαντική αγορά για εμάς».
Louis Vuitton: Ο αθλητισμός και τα αγαθά πολυτελείας
Η περαιτέρω…εισαγωγή της μάρκας στον αθλητισμό ξεκινά καθώς η ελκυστικότητα των αγαθών πολυτελείας – ιδίως μεταξύ των νέων καταναλωτών- μειώνεται.
Τελικά, ωστόσο, η συνεργασία δεν προέκυψε από δημογραφικά στοιχεία. «Δεν κάναμε πολλούς υπολογισμούς. Ο κ. Arnault πηγαίνει πάντα με το αισθητήριό του», λέει ο Beccari.
Η Louis Vuitton δοκίμασε για πρώτη φορά την F1 μέσω της χορηγίας της Automobile Club de Monaco από το 2021 έως το 2024. Σχεδίασε το βάθρο και την τροπαιοθήκη για το ετήσιο Grand Prix στο Μονακό, τα οποία ήταν σφραγισμένα με το χαρακτηριστικό μοτίβο σκακιέρας Damier της μάρκας και ένα μεγάλο κόκκινο και λευκό «V». Το τρόπαιο θα παρουσιαστεί με παρόμοιο τρόπο στη Μελβούρνη.
Η Louis Vuitton θα έχει επίσης παρουσία σε μικρότερη κλίμακα στους υπόλοιπους 23 αγώνες σε πόλεις όπως η Σιγκαπούρη, το Λας Βέγκας, το Άμπου Ντάμπι και το Μόντρεαλ.
Η απήχηση Louis Vuitton και Formula 1
Η περαιτέρω ώθηση του εμπορικού σήματος στον αθλητισμό ξεκινάει καθώς η απήχηση των ειδών πολυτελείας, ιδίως μεταξύ των νέων καταναλωτών, μειώνεται. Η αγορά πολυτελείας έχει χάσει περίπου 50 εκατ. καταναλωτές τα τελευταία δύο χρόνια, σύμφωνα με έκθεση της Bain που δημοσιεύθηκε τον Νοέμβριο, εν μέρει επειδή η γενιά Z απωθείται από την πρόσφατη άνοδο των τιμών – αυτό που ορισμένοι αναλυτές αποκαλούν « πληθωρισμός απληστίας » – και μετατοπίζει περισσότερες από τις δαπάνες της σε μεταχειρισμένα αγαθά.
Οι όμιλοι πολυτελείας συνδέονται εδώ και καιρό με κορυφαίους αθλητικούς διαγωνισμούς ιστιοπλοΐας και τένις, αλλά τα τελευταία χρόνια έχουν διευρύνει το πεδίο εφαρμογής τους για να συμπεριλάβουν πιο δημοφιλή αθλήματα όπως το ποδόσφαιρο και το μπάσκετ.
Η σειρά στο Netflix
Η F1 προσπαθεί επίσης να διευρύνει την απήχησή της. Μια εξαετής σειρά ντοκιμαντέρ του Netflix βοήθησε το πρωτάθλημα να επεκτείνει την εμβέλειά του πέρα από τους φανατικούς οπαδούς, ιδίως μεταξύ των 40 εκατομμυρίων Αμερικανών οπαδών του, οι μισοί από τους οποίους άρχισαν να παρακολουθούν το άθλημα τα τελευταία πέντε χρόνια.
«Το Netflix ήταν το πρώτο βήμα για να αλλάξουμε εντελώς την επικοινωνιακή μας προσέγγιση», λέει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της F1, Stefano Domenicali, μιλώντας μαζί με τον Beccari της Vuitton στη βιντεοκλήση. «Θέλαμε να μετατοπίσουμε την επικοινωνία από τον καθαρό αθλητισμό σε μια μεγάλη πλατφόρμα ψυχαγωγίας. Θέλουμε να είμαστε τόσο κοινωνικά επίκαιροι όσο και η Louis Vuitton».
Το 40 % των οπαδών της F1 είναι γυναίκες, από 32 % το 2018, γεγονός που βοηθά στην προσέλκυση εμπορικών σημάτων με επίκεντρο τις γυναίκες, όπως η Charlotte Tilbury, η οποία είναι πλέον χορηγός του F1 Academy.
Πηγή: ot.gr